Tagok >> Secu >> 147 1.9 JTD 16v >> Blog
- Típus:147 1.9 JTD 16v
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:Azzuro Gabbiano
Már régebben tervezem, hogy lefóliáztatom a kocsi B oszlop mögötti üvegeit, így végre ez is elkészült. Továbbá egy első szélvédőcsíkot is kapott.
A felniket átfújattam grafitszürke színre. Ez még nem annyira fekete, hogy ne látszódjon, viszont nem is a "megszokott" gyári ezüst. Mindegyiken volt padkanyom, ezek is javítva lettek, és kettőt görgőzni is kellett.
Új felnire új guruló is jár, Falken után most Kumho a kiválasztott 225/45 méretben.
Fóliázás: 27k
Gumi: 80k
Felni javítás és fényezés: 40k
Közeledett a műszaki időpontja és a vezérléscsere is megérett, így elérkezettnek láttam egy nagyobb szerviz időzítését. Mintha a alsó turbócsövem is megérezte volna a műszaki közeledtét, így úgy gondolta, hogy megadja magát 1 héttel ezelőtt :D.
Az alsó turbócső fémre lett kiváltva, talán tartósabb lesz mint a gumi. Olajcsere is megvolt az összes szűrővel együttvéve. Illetve 1-2 alkatrészt ki kellett cserélni a műszaki miatt.
Cserélt alkatrészek:
- Alsó turbócső
- Jobb első lengéscsillapító
- Hátsó féktárcsák és fékbetétek
- Kézifék kötél
- Motul 8100 X-Clean motorolaj
- Olaj, levegő, üzemanyag, pollenszűrő
- Hosszbordásszíj kompletten
- Vezérlésszett vízpumpával kompletten
+ Munkadíj és műszaki vizsgadíj
Régebben írtam már a blogba, így röviden összegzem az eddigieket:
- Egyik nap hazafele úton először csak félig majd rövidesen teljesen beesett a kuplungpedál. Alsó munkahenger cserével megoldódott. A csere közben kiderült, hogy el van repedve a levegő cső, így abból is kapott újat.
- Múlt hónapban elérte a 10000-es csereperiódust, így jött a kötelező olajcsere, szűrőkkel.
- A kellemes őszi időre való tekintettel pedig 17"-ról 15"-os téli kerekekre váltottam, így már nem pattogok mint a nyúlszar a deszkán. :)
Tegnap jó időre való tekintettel nagytakarítás volt. Többen jelezték, hogy a bőr ülés ápolására van a Deichmann-ban bőrápoló, így hát vettem egyet próbából. Felvitel után, jól áttörölve nagyon szépen felerősítette a bőrt, sokkal jobb volt tapintásra is és mellesleg az ára sem horribilis.
Emellett a héten megjött a várva várt AUX - Jack csatlakozó (Aliexpress). Nem akartam rontani az összképet másik fejegységgel, így e-mellett döntöttem. A csere gyorsan ment, és CHANGER üzemmódban (Bekapcsoló gomb majd SRC gomb) tökéletesen szól. Jelenleg csak egyszerűen a műszerfal alatt van kivezetve, később valószínűleg fel lesz hozva a műszerfal tetejére valami kevésbé látható módon.
Vásárlás után jöttek az alap dolgok: Motor,váltóolaj, összes szűrő. A lengőkarok is cserélve lettek, eléggé jött a hangja, főleg a januári hidegekben.
Nyárigumi híján, kompletten kapott egy 17"-os gyári felnit is 215/45-ös gumikkal. A kanyarokat jól veszi, igaz a kormányt is jobban kell fogni. :)
Az embléma sajnos itt is elég rossz állapotban volt, így külföldről 3 hét alatt megjött az új. A csere gyorsan ment. Plusz eltűnt a rendszámtábla tartó, a kétoldalú ragasztó erősen fogja a rendszámot.
Led lett a helyzetjelző, tolatólámpa, kilépőfény, belső világítás, rendszámvilágítás, stb.. Egyedül a tompított/refi, index, féklámpa maradt a régiben még, amíg normális fényerejűt nem találok földi árakon.