Termosztát csere után még mindig be-be jött az utastérbe hűrőfolyadék szag és a kiegyenlítő tartályból is fogyott a víz. Ekkorra már kiderült, hogy lyukas a hűtő. Ezt otthon én megcsináltam. Jó móka volt.😅
Cserélt dolgok:
Vízhűtő
Pár csavar
Hűtőfolyadék
Már régebben észrevettem hogy a termosztát alatt, a valtón rózsaszín foltok vannak. Tudtam, hogy hűtőfolyadék, de nem tudtam, hogy csak egy cső vagy maga a termosztát csöpög. Inkabb elvittem szervízbe. Termosztát csere megtörtént. Mint kiderült még a gyári volt benne(270ezer km van az autóban 😅).
Ha már ott volt kértem egy gyújtó gyertya cserét is, mert mióta megvan nem történt meg.
Cserélt dolgok:
-termosztát
-hűtőfolyadék
-4 gyergya
Egyik napról a másikra megadta magát a generátor. Még megpróbáltuk hátha csak az akksi, de sajnos nem az volt
Cserélt dolgok
-új generátor+szerelés 65e
-új akksi 19e
260200km-nél megejtettem az olaj, olajszűrő és légszűrő cseréjét. Most a gyári Selenia helyett Motul 8100 x-clean-t kapott. Egyenlőre szépen muzsikál ezzel az olajjal.
Menet közben elment a fék hatás.😕 Mint kiderült eltört(elöregedett a gumi) a bal első fékcső. Szerencsére volt közel egy szervíz. Óvatosan elgurulva odáig, leadtam mg csináltatni, és kértem, hogy ellenőrizzék le az összes csövet. Elöl kicserélték a csöveket mind két oldalon. Ezzel együtt a kiegyenlítő tartályt is kicseréltettem, mert az egyik kis műanyag cső el volt repedve és csepegett.
Eladtuk Dörmikét az egyik ismerősünk el. Nála gondos kezekben kerül az autó.
Egyre jobban kezdett beszivárogni az utastérbe a kipuffogógáz szag. Mint kiderült, már olyan volt a hátsó dob elötti, és a kipuffogó vége közötti cső, mint az ementáli sajt. Késöbb le is szakadt a dob.
Most kapott szép új gyárival megegyező hátsó dobot, és ki lett cserélve az összes tartógumi.
Melegedett az autó hosszabb araszolgatás után. Elvittem a szerelőhöz. Először kicserélte a termosztátot(. Amikor elhoztam jónak tűnt, de már a hazafelé úton megint elkezdett túlmelegedni. Vissza vittem kitakarította a hűtők közötti részt hátha amiatt melegedik. Végül úgy tűnik megoldódott a probléma.
Az első szervizlátogatás alkalmával klíma töltés is megtörtént.
289650km
Esedékessé vált az első fékpofa és tárcsa cseréje. A tárcsa még elment volna, de a pofák már nagyon kopottak voltak. Ez a fékhatáson is érezhető volt.
Így közel 1 év és 2 szerelő(futómű állítás) után, végre sikerült egy olyan szakít találni, aki be is tudta állítani a futóművet! Végre nem eszi a gumit.
Ennek örömére kapott előre 2 új téli gumit! 🙂