Zsolt155 - főkép
>> SzervizAlfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2013-01-31

Meg volt az autó első időszakos műszaki vizsgája. Igaz csak február végén kellett volna elvinnem, de most volt időm rá. Viszont a jogszabályi változásoknak köszönhetően azzal a dátummal kapott két évre műszakit, mint amivel anno forgalomba helyezték. Mondanom sem kell, hogy simán vette az autó az akadályt.
km.: 44.291

 
>> EseményAlfa 155 1,9 TD // 2013-01-22

2000. májusában egy kollégámnak autót keresve jártuk a várost, amikor az egyikben megpillantottam ezt az autót. Sokáig gondolkodtam rajta, majd úgy voltam vele, hogy ha két hét múlva is megvan, akkor ...
Így kezdődött a 155-s szerelem. Olaszországból hozták be és az első - igazi - magyarországi tulajdonosa lettem. Nagyon jó kis autó volt, kis fogyasztás és - akkoriban - aránylag jó teljesítmény. De valahogy inkább egy benzinest szerettem volna. A cserére már nem került sor, mert 2001. szeptember 26-án egy kínai "ámokfutó" kiütötte alólam az autót. Hét hónap múlva lezárult a rendőrségi vizsgálat és a roncsot a zsámbéki Alfa szerviz vette meg. A fényezőjük állította helyre, majd Dave cartárs vette meg.
Igaz Ő is eladta már, így néha-néha előkerül a hasznaltauto.hu-n.

 
>> EseményAlfa 75 2.0 TD // 2013-01-22

1998-ban egy kollégámtól vettem meg. Jó vásárlásnak tünt, de sajnos két hónap múlva kiderült, hogy hengerfejes lett a motorja. Inkább az előző kontár szerelőre haragszom, mint az előző tulajra. Sajnos az osztott hengerfej miatt körülményes a javítása.
Sorsát az pecsételte meg, hogy 2000 tavaszán egy kereskedésben megláttam az utódját, egy 155 1,9TD-t.
Az autó 3 év múlva ismét a látókörömbe került, Vikk75 cartársnál. Sajnos 2007 óta semmit nem tudok róla.

 
>> EgyébAlfa 75 2.0 TD // 2013-01-22

Az első Alfám volt. Jó volt, de ... Szóval ez a VM dízel valahogy nem volt az igazi. Nagyon nyomatékos, de traktor hangú volt. Három évvel azután, hogy eladtam Vikk75 vette meg.
Ezt követően a karosszériát kilakatolták és a motort kicserélték.

(A képek az Ő oldaláról valók.)

 
>> EseményAlfa 155 2.5 V6 12V // 2013-01-05

Elég régen szerettem volna egy olyan autót, ami igazán jól megy. Erről többször beszélgettünk Marklarral, majd 2010. decemberében felhívott, hogy van egy eladó 155 2,5V6-s, amitől az ismerőse elég olcsón szeretne megválni, így az jó alap lenne az elképzelésekhez. Végül januárban elmentünk megnézni a XV. kerületbe. Sajnos szegény tényleg nagyon lelakott állapotban volt. Az alkuképes ár is jó lett volna, csak nem volt átíratva közben, pedig már kb. a negyedik tulajdonos használta. Mivel ezt kilátástalannak éreztem, így elálltam volna a vásárlástól, de akkor Marklar felajánlotta, hogy rendbe teszi a papírokat és ha nekem úgy jó, akkor majd tőle vegyem meg. Ha nem, akkor majd Ő kezd vele valamit. Így is lett és végül 2011. március végén megegyeztünk, majd május 15-én fizettem ki a paripát. (Meg még a nagy adok-veszekben vele együtt két 164-t is, melyek később cserealapot képeztek a szükséges alkatrészekhez.) Sajnos a balesetem miatt több hónapig nem tudtam vezetni, így egy barátom hozta el végül a XI. kerületből. Állítólag már akkor sem ment rosszul.

Amikor megvettem:
- rozsdafoltok és rohadások sok helyen
- szinte minden elem kisebb-nagyobb mértékben sérült valahol
- törött a jobb oldali tükör és az első vészhárító (konkrétan kuka)
- nem működött a szervokormány és a bal oldali elektromos ablak.
Lesz majd munka vele rendesen.

A motor:
2011. június 17.-én került kiszerelésre. Amit cserélni kellett: - röviden mindent. :-((( Nem csak a karosszéria volt oda, hanem a motor is. Teljes újjáépítés kellett. Új dugattyúk, új csapágyak, hengerfejek, szelepek, stb. Ezen kívül még fel kellett újítani a generátort és a zárlatos önindítót is. Plusz egy teljesen új komplett kuplung szett is kellett, bár ez még mindig nem az igazi.
A váltó:
Az egyetlen, amihez - most - nem kellett hozzányúlni. :-)))
A futómű:
Sajnos itt is mindent cserélni kellett, ráadásul a hátsó hidat kompletten. Plusz új lengéscsillapítók és rugók lettek beépítve.
A karosszéria:
2011. június 25.-én került a karosszériáshoz. A valóság rosszabb volt, mint amire számítottam a látottak és a várhatóak alapján. A tető, a padlólemez, a nyúlványok és az "A" valamint a "B" oszlop kivételével, szinte semmi sem volt menthető. A teljes hátulja szét volt rohadva.
Még szerencse, hogy Marklar elég sok bontott 155-s elemmel rendelkezett, így egy pár Bp.-Érd-Bp. túra után meg is lettek a megfelelő karosszéria elemek a javításhoz.
Ezúton is köszönöm neki, hogy sokszor kisegített alkatrésszel.

2012. március 06. Elkészült a fényezés.
A szín kérdése sokáig nyitott volt. Először meg akartam tartani az eredeti feketét, majd felmerült a szürke ötlete, de mivel olyan már volt, ezért hallgattam a szebbik felemre, hogy ha buli autó, akkor legyen a színe is egyedi. Igaza volt. :-)))

2012. április 19.-én végre bekerült a motor a karosszériába.

2012. május 29.-én motor első indítása. Szépen jár. :-))) Km.: 228.395.

2012. augusztus 16. felkerültek a matricák.

2013.
Bőven lesz még mit tenni idén.
Végre van fekete belső kárpit, csak még ki-, illetve be kell szerelni.
Aztán ...


(Érdekességként pár kép az autó jobb hátuljának az átalakulásáról.)

 
>> Tuning és extraAlfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2012-01-24

Az első változtatás a gyári állapotból. Közel négy hónap után sikerült egy gyári MP3-s CD lejátszót találnom. Az előző tulajdonosa már a szalonban multimédiás lejátszóval vette át az autóját. A gyári készüléket, pedig dobozban vitte el. Így egy gyakorlatilag teljesen új berendezésre sikerült elcserélnem a sajátomat.

 
>> SzervizAlfa 75 2.0 TD // 2007-06-24

Szervíz

>> SzervizAlfa 155 1,9 TD // 2007-06-24

Szervíz

>> Tuning és extraAlfa 155 1,9 TD // 2007-06-24

Tunning