2016. december 07-én volt 15 éve, hogy a tulajdonomba került. (Egy ideig a biztonság kedvéért a Posta Bank vigyázott a törzskönyvére.) A 155 1,9TD-nek – miután összetörték - közel 5 hónapig kerestem az utódját, mire megtaláltam egy budapesti kereskedésben. Elvileg 2,0 16V-t szerettem volna, de nem bántam meg, hogy az 1,8 16V-t választottam, sőt ...
Ennek az autónak a vezetési élménye, az egyedi megjelenése szeretette meg velem még jobban a márkát. Biztosan van jobb, megbizhatóbb gépjármű, de egy sem adja ezt a vezetési élményt. Igazából az Alfa Romeo bármelyik modellje egyedi és más márkával össze nem hasonlítható, de ezen belül szerintem az alakjával messze kitűnik a 155-s. Egy-egy rossz nap, vagy más autó után, ha beülők és megyek vele egy kicsit, mindig tud mosolyt csalni az arcomra.
Az elmúlt időszakban nagyon sok helyre vitt el és hozott haza. Voltunk autóstalálkozókon, kirándultunk belföldön és külföldön. Ennek ellenére szerencsére sikerült megőriznem szép és közel eredeti állapotban, ezért Takács Ákosnak (Alfa Romeo Club Magyarország elnöke) köszönhetően bekerült "Az Alfa Romeo Története 1910-2010" című könyvbe, pár fénykép erejéig.
Jövő áprilisban lesz húsz éves, de a kora egyáltalán nem látszik rajta. Remélem még egy pár évig sikerül együtt autóznunk.
Pár adat az autóról:
Gyártották: 1997. április 22. (kedd) az Alfa Romeo Pomigliano d’Arco-i üzemében
Az első forgalomba helyezés időpontja: 1997. július 21. (NéroM5, Budapest)
Tulajdonomba került: 2001. december 07-én (km: 61.834)
Jelenlegi km állás: 152739
Együtt megtett km: 90905
Szervizköltségem idáig: ~871.000.-Forint
Kihasználva a napos időt, megjárattam ma az autót. Mivel nincs kizárva, hogy az időjárás rosszabbra fordul, ezért mielőtt visszaálltam volna a garázsba, előtte még lemostam, felkészülve a téli pihenőre.
Kaposújlakra menet elérte az autó a 60 000km-t. A találkozó után megálltunk Balatonszemesen, majd az ebéd után sétáltunk egyet a tó partján.
December 06-án lesz 15 éve, hogy együtt autózunk. Mivel a régi CD-s rádió már nem volt a csúcson, ezért elhatároztam, hogy lecserélem. Igazából már kinőttem abból a korból, hogy dübörögjön a zene, így nem is feszültem a kérdésen. A lényeg szóljon valami. Ezért csak egy USB-s rádióra cseréltem ki a régit.
Szeptember 14-én volt 5 éve, hogy hozzám került a 159-s. Azóta nagyon sok helyre elvitt minket gond (kopp-kopp) nélkül. :-))
A biztonság kedvéért ma ellenőriztettem a futómű beállítását. Szerencsére csak finomításra volt szükség.
Budapest - Bad Füssing - München, München - Budapest.
Összesen 1538 km-t tettünk meg és 92 litert tankoltunk.
Részletezve:
Odafelé:
- Megtett út: 772,8 km
- Tankolt liter: 49
- átlagfogyasztás 6,3 liter / 100 km
Visszafelé:
- Megtett út: 766,5 km
- Tankolt liter: 43
- átlagfogyasztás 5,6 liter / 100 km
Közben egy kis számmisztika.
Tegnap meg volt a szokásos éves olajcsere. Sajnos volt egy kis csúszás az időpontban, de a lényeg, hogy meg van.
Zé lecserélte az olajat és az összes szűrőt. Minden más hibátlan, hibakód nincs, így ennyi volt az elvégzendő munka. Szépen gyűlnek a pecsétek a szervizkönyvben.
Km: 57739