Mutasd

>> Tuning és extra2018-06-18

Régen szerettem volna a műszerfalat/konzolt cserélni, miután a rádió környékén az előző tulaj jó pár repedést ejtett. A kormány már cserélve lett korábban - ezt ugyancsak előző tulaj kinyírta valamely vegyszerrel - , de a cserélt gyári 1-es kormány is használt volt, volt benne kábé 100 ezer kilométer.

Barna kollégám behozott egy törött TI-t bontani, amibe a szálcsiszolt fém konzol és díszlécek voltak. Ezeket gondolsan ki is szerelte és jutányosan el is adta nekem.
Kormány oldalon pedig egy cartárstól vettem ugyancsak jutányosan egy gyári kettest, melyen habár a kormányváltók helye benne van, de ez engem nem zavar és nem is látszik, csak kitapintható. Rá is mentem egyből.

A szombati nap délutánján kezdtem hozzá, a két belső díszlécet nagyon egyszerűen körülbelül 15 perc alatt ki is cseréltem Mindkettőt egy-egy csavar és patentok tartották.
Ezt követően jött a középkonzol, mely levételéhez a Youtube legalább két videoja segített. Nagyon egyszerűen lejött, ehhez a váltó körüli elem eltávolítása kellett. Sajnos az új elem automata váltós volt, így a nyílás más méret volt. A váltószoknya műanyag kerete nem volt méret, így anélkül a mostani jó állapotban lévő szoknyát ragasztottam rá a keretre, speciális csíptetéses rögzítés mellett. Tettem ezt azért is, mert a szoknya olyan állapotban van, hogy ezt a következő jó pár évben előreláthatóan repedezettség miatt nem kell cserélni.
A konzolt fordított sorrendben visszaszereltem, viszont a rádió teljes egészében nem rögzül a helyén, 1-2 millimétert kilóg. Erre később találok majd megoldást, a mostani pozíció sem gáz.

A kormány már neccesebb volt, mivel másfél órát szenvedtem, hogy ki tudjam pattintani a légzsákot szigorúan akksilekötés után. Youtube-on sok video van erről, viszont a probléma az volt, hogy a csavarhúzót nem dugtam be kellően, hogy a rögzítő fület benyomja. Erre az új kormányban való próbálgatás is rávezetett, fogóval forgatva a csavarhúzót a légzsák már ki is ugtótt egy oldalon. Megtéve ezt a másik oldalon, a légzsák kint is volt. Majd egy műanag takaró kézzel, majd a rögzító csavar csőkulccsal való eltávolítása után már le is lehetett venni a kormányt. Légzsáktartó ki, hogy a vezetéket át tudjam tenni, majd vissza, a kormányközépben pedig a kormánykapcsolók már be voltak szerelve. A művelet fordítva, és már a kormány is a helyén volt rögzíteni.

Maradt a kárpitban lévő díszcsík, ehhez már tapasztaltan a kárpit le. A díszcsíkok melegelnyomással voltak rögzíteni, ezeket levágtam, majd flexszel visszavágtam, alátétes csavarral rögzítettem. Jobb lett, mint új korában.

Összeségében 9 óra ráment, viszont a cserélt vagy visszahelyezett elemek nem zörögnek, a látvány pedig magáért beszél.

1. kép régi állapot
2. kép köztes a konzolról
3. kép kormányközép
4. kép a végeredmény