Meguntam a gyertyafényes éjszakai vezetéseket, ezért rendeltem egy pár Aliexpress-es Ronan biLED projektort. A csere jó sok mérést, tervezést igényelt, illetve le kellett gyártanom a távtartókat és az adapter lemezeket hogy a gyári projektor helyére bemenjen, de megérte, mert plug and play lett a cucc, a gyári lámpán semmit nem kellett faragni. Tökéletesen illeszkedik, és a fényerő különbség is ég és föld.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000104/0000104001t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000104/0000104002t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000104/0000104003t.jpg)
Kb. 50 ezer km után ismét cseréltem az olajat. A régi még nagyon szép volt, de inkább előbb mint utóbb. M32 guruk tanácsára ismét kicsit túltöltöttem (2,6l) az elmelegedés elkerülése érdekében.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102683t.jpg)
A dugóban ülve ismét figyelmes lettem egy kalapálásra, először azt hittem a mellettem álló ikarus-ból jön, de sajna nem. A melegben újra megszólalt a szíjtárcsa. Ismét a legolcsóbbat vettem, mert semmi értelme megvenni a Conti-t / INA-t, kevesebbet bírnak minta a legutóbbi Maxgear.
QWP WVD1065/SZ
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102682t.jpg)
Beszereztem egy Hertz H604 4 csatornás erősítőt (legyen már ez is olasz:) ), az első ajtóban a mélyközepeket rákötöttem. Ehhez cseréltem a tápkábeleket 16 mm2-es hegesztőkábelekre. Bal küszöb mentén a táp és a remote szál, jobb oldalon RCA-k és hangszórókábelek lettek elvezetve.
A csipogók helye nem ideális a műszerfalban, úgyhogy terveztem és nyomtattam PETG-ből a tükörtakaró háromszöghöz egyedi csipogótartókat, off-axis elrendezéssel, mert sok próbálgatással így csinált leginkább teret. A gyári ajtókábelt használom a csipogókhoz, a mélyközepeknek behúztam 1-1 plusz 1,5 mm2-es kábelt.
Pár héttel később sikerült hozzájutni egy használt Pioneer DEH-80prs fejhez, így ki tudtam hajítani a hangváltókat. Jelenleg Network módban van a rendszer, a csipogók a fejről hajtva, a mélyközepek és a sub pedig az erősítőről.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102680t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000102/0000102681t.jpg)
A 2,5 éve cserélt nagyon fasza Bilstein-ek kb. 35000 km-t bírtak, annak ellenére hogy egyedül, üres csomagtartóval használom a kocsit 99%-ban. Karácsony előtt 1 nappal eltört a jobb hátsó, ekkor mivel nem tudtam újat szerezni, visszaraktam a múltkor kiszerelt 1db ép gyárit, majd március elején a másik oldali Bilstein is eltört.
Szabister kartárs javaslatára, illetve OE szám keresés alapján a lesjöfors márkát választottam, párban. Sajna kicsit magasabb lett a hátulja.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000101/0000101839t.jpg)
Szokásos: Motul, mannfilter, champion.
Terveztem egy olajszűrő kulcsot is, majd petg-ből kinyomtattam, 1/2" krovával hajtható. Meglepően masszív lett, simán leszedte.
237923 km
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000101/0000101838t.jpg)
Még nem volt vészes, de már kicsit könnyen pörgött kézzel, ezért cseréltem.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000101/0000101837t.jpg)
Régóta bántotta a szememet a közel 5000 ft-ért árult ipari hulladék beépítő keret, aminek rögzítése a műszerfalba egyáltalán nincs. Terveztem és kinyomtattam PLA-ból egy beépítőkeretet, ami a fejegységet is megvezeti.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000098/0000098726t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000098/0000098727t.jpg)