Tagok >> Csabo22 >> GT JTDm Black line >> Blog
- Típus:GT JTDm Black line
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:Nero carbonio
A Gt-ről lespórolták a 147 szép ives, Alfa Romeo feliratos ablaktörlő karjait. Nagyon zavart, h ez a proli szar van fent rajta, igy hátramentem a raktárba és kerestem 1 pár Alfa 147es ablaktörlő kart. Csapágylehúzóval lekaptam őket, tengelyt szépen letkaritottam, aztán agyonkentem kerámiával. Csimpion lapátokat tettem fel rájuk. A balos kar picit eláll a szélvédőtől, talán azért, mert a Gt üvege élesebbeb van döntve mint a 147-é, de még belefér. Feldobtam a frissen felújitott váltógombot is ami alcantarával van vonva és piros cérnával van diszitve. A szoknyája is e szemléletben készült.
Elég rozsdás volt a porvédő, sőt itt-ott lukas is, elhatároztam, h cserélem. A cumi ott kezdődött, h a fék csúszka fölső csvarja a fej alatt eltört. az alsó kijött szerencsére, igy a nyerget le lehetett venni (több hely) és aparáttal megmelegiteni, h kijöjjön a törött darab. A belső fékbetétet vezetőlemez nélkül rakták be a szakértők, szóval az szépen bele is rohadt a keretbe, kalapáccsl kellett kiverni. A porvédő rögzitő csavarja természetesen a 3szori melegités ellenére is beletört, szóval fúrásra majd menetfúrásra voltam itélve. Bontott, de tiptop (drótkorongozott) csúszka csavarokat raktam be kék Loctite-tal, majd kb 50 Nm-rel húztam meg, akárcsak a keret rögzitő csavarokat. Pótoltam a hiányzó betét vezetőlemezt, megkentem kerámiával, betétek füleit jól megreszeltem. egész jól mozog a betét. A tárcsa belső felét négertárcsával rozsdamentesitettem. Baszott sok meló volt, de legalább jó lett, tavaszig kibirja, akkor már nem lesz cumi szétszedni és perfektre megcsinálni.
Beszereltem a hét elején érkezett short shiftert. Eszméletlen jó, lényegesen rövidebb a váltókar útja és nagyon határozottan kattintja be a sebességeket a kar. Karesz hozott 1 csomag perselyt a másik gömb tengelyére, azt is beraktam. Rendeltem egy gyári kulissza felújitó készletet is, szóval beszereltem. Cseréltem a törött + sarun levő biztitáblát, a bal nyúlványra egy kábelköteg takaró műanyag is került.
Xado 5w40 sm/cf olaj, mahle szűrő és új gumibetétes alátét került fel. A régi olajba Protec engine flush-t öntöttem, majd 12-3 percet járattam.
Motor ecu-ban végrehajtottam az olajcsere beállitást, szerviz intervallumot 12k-ra csökkentettem és nulláztam.
Km óra állás: 145855
Kimostam a cooler-t belülről benzinnel, kivülről vizzel és kompresszorral szárazra fújtam. Repedt volt az alsó turbocső, azt cseréltem. Beraktam a Pipercross szivacs performance légszűrőt.
Szivósor csere miatt szétszedtem a vezérlést és már régi is volt, szóval kicseréltem. Gates szettet raktam be Valeo vizpumpával. Simán ment a művelet, de a seggfej aki előttem csinálta még hirből sem ismerte a nyomaték kulcsot, atomra húzott mindent. Sajna a vizpumpa alsó csavarjából ki is fordult az imbusz fej. Fél colos H6 hosszú fejet nem kaptam, igy a klasszik L alakú 6os kulcsot hegesztettük bele. Massziv kis cucc volt, jó nehezen tudtam leflexelni. Mondjuk táncolni sem alkalmas a hely :)
A menetek alapos tisztitása után mindent az előirt nyomatékkal húztam vissza és a szijon levő fehér jeleket is a kerekek jelöléseire raktam. Hűtőrendszer friss fagyállóval feltöltve.
A motorra / kasszára életveszélyes műanyag marelli szivósort kikukáztam a kocsiból. 3as hengernél a lapát le is szakadt annyi idő alatt, mig az emelőről leálltam a kocsival. Mákom volt, alapjáraton és rövid ideig járt a motor, csak a szivó szelep száráig jutott a lapát, ahonnan István ki tudta pecázni. Úgy tűnik nem okozott kárt. Én abban a percben kissé meg voltam ijedve, rábiztam :)
Volt itthon 2 db CF3-as Pierburg alu szivósorom amiből az 1iket szétszedtem, kitakaritottam, majd makra-val összeragasztottam. A járatokba kitüremkedett ragasztó fölösleget aprólékosan letakaritottam, nehogy bekerüljön a motorba (bár az kárt nem okoz) és ne változtassa meg a levegő áramlását. EGR-t, MAP szenzort és pillangószelepet úgyszintén eltakaritottam, majd felszereltem a szivósort új Reinz tömitéssel, utána a kiegészitőket. EGR alá került egy 4furatos vakoló lap (ECU-ból nem kell igy kiirni). Mindent az előirt nyomatékkal húztam meg. A lapát állitó motorját fellógattam a szivósor alá, igy nem dob majd elvileg motorkontroll hibát. Ez viszont a remap alkalmával ki lesz irva az ECU-ból.
Korábban megfogadtam, h nem veszek osztrák kocsit. Most megszegtem, de nyilván nem ész nélkül. Menthető a gép, csak meló van/lesz vele. A bölcsőt vettem kezelésbe. Lamellás csiszolókoronggal és drótkoronggal letakaritottam, rozsdaátalakitóval lekentem, majd 2 réteg alapozó és 2 réteg fekete festék került felvitelre. A stabrúd szilentjét is cseréltem PU-ra (strongflex). Bejutott a gumi alá a viz, kikezdte a rudat is sajnos, de azt is kijavitottam a bölcsőnél használt módszerrel (képen a javitott rúd). Az összes bölcső csavart kicseréltem, kerámia pasztával bekentem és nyomatékkel húztam meg.
Kuplung hibásan vettem a kocsit. Valeo szettet vettem bele majd a járműmechanika-nál (Stefan Zorst) kevlároztattam és erősittettem hogy később birja majd a plusz erőt. Péntek délben kezdtem a cserét, este 6ra lent volt a váltó, kuplung, lendkerék és a bölcső. Utóbbi másik bejegyzésben szerepel. A meglepi a kuplung leszerelése után fogadott: a lendkerék lógott, mint Johnny Firpo orra mikor megtudta, h a pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt. A főtengely szimering is gyengén eresztett. Az is csere, meg a munkahenger is. Mázli, h nem adtam el az újszerű lendkerekemet, tehát azt is beraktam. Légtelenités 10 perc alatt megvolt a hagyományos módszerrel. Kuplung 47k, erősités 25k, olaj 7,2k, xado EX120 3,5k, szimering + munkahenger 16k.