Tagok >> G-MANN🍀 >> Brera/Spider 2.4 JTDm 20V MY2008 >> Blog
- Típus:Brera/Spider 2.4 JTDm 20V MY2008
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:hófehér :) (bianco)
Hófehérről még az eladáskor lekerült QV (lóhere) jel Halesz autóján most újra egy megfelelő helyen díszeleg! :-) Boldog szülinapit Zsolti! :-)
Hófehérnek sikerült egy új gazdát találnom. Jó helyre került, egy 159 SW 2.4 JTDm Ti kistestvére lett! :-) A család nálunk is lassan bővül és most sikerült egy racionális döntéssel igen gazdaságos cserét lebonyolítani. Egy piros GT 1.9 JTDm lett Hófehér utódja sokkal használhatóbb csomagtérrel és hátsó ülésekkel. :-)
És végül egy kis összefoglaló:
A 2008-as motorpalettából szerintem a legjobb választása volt. A 2.2 JTS nem igazán megy, de tankolni annál sűrűbben kell. A 3.2 V6 sajnos már nem a régi 147-ben, 156-ban GT-ben megszokott brutál motor, valami más, valami újabb, de valahogy nem az igazi. Morgós 5 hengeres, gurgulázó dízel ez, igazi élményautó! 2-4 ezres fordulat között, akár 4.800-ig már-már egy V6-os érzetét kelti! Imádnivaló! Kár, hogy nem pörög 8.000-ig. :-) Hátul a négy kipofogó nem csak szép, de a dobok jó hangolásával és a motor hangjával élményszámba megy. Feledteti a mindennapok gondjait, kikapcsol, ellazít.... csak trafipax ne legyen! :-)Reggel, a hidegben az alapjárat kissé kopogós hangja nem igazán illék az autó karakteréhez, de hát kit érdekel, én bent ülök és élvezem az olasz tervezés és belső tér összhangját és a bőr kellemes illatát. Ez a tér rólam szól, nekem tervezték, értem, a vezetőért készült. A vezető mögé nem fér el senki, talán csak láb nélkül. Az utas oldalon kényelmes és fejedelmi a hely, az ülések tartása kiváló. Hátul az anyós oldalon maximium egy 160cm-es csinos hölgy fér el, vagy egy gyerek, de gyerekülés nem! Kár volt ülést betenni. :-) De ez nem egy taxi, kit érdekelnek az utasok, vezetésre teremtett jószág! :-) A csomagtér kiváló, jól pakolható, öblös. Picit nehéz a brutális hátfalon átemelni a bőröndöt. A szép hátsónak ára van. A síalagút jól használható, két pár léc pont befér. Egy pohártartó néha jól jönne, de nincs, illetve a hűtött könyöktámasz rekeszébe egy üdítős doboz berakható. Gondolom a tervezők szerint a szerpentínek élvezetes kanyargása közben úgy is kirepült volna a kávés pohár. :-) Az autó picit nehéz (bár ez már a könnyített verzió: 1575 kg), így a városban 9,5-10,5 lilert fogyaszt, a számítógép szerint akár 11-et is, de csal kb fél litert felfelé (városi forgalmon nem az Agárdi főutat gondolom, hanem a Budapesti ácsorgó 1-es után 2-es és 1-es és...). Autópályán igen dinamikus tempóban 9 litert, autóúton "kellemesen" kocsikázva 6,5-7,5 literrel elmegy. Sajnos az én lábam igen nehéz... Brutális orra láttán a pályán mindenki a külső sávba húzódik. :-) Egy igazi Gran Turismo, csak élvezni lehet. Mért adatok szerint gyárilag a teljesítménye 205,9 LE és 445 NM a nyomaték. A fék szuper, a 330 mm-es féktárcsák a Brembo fékekkel a lassításnál nélkülözhetetlenek és igen hatásosak! :-) Én imádtam és csak ajánlani tudom a 2008-as facelift-es változatokat!
Hibalista
- Csomagtérnél a hátfalnál a zárat takaró műanyag elem letört, garanciában cserélték. Hátsó sárvédőkön az átlátszó kavicsvédő fólia besárgult, garanciában cserélték. Bőr ülésen apró hibák (repedések), garanciában cserélték.
Újra téli kerekeken, a gyári 17-es felnik, picit megbolondítva :-)
Sajnos nem volt zökkenőmentes a csere. A mobil gumiszerviz segítségét kértem, gondolva a sorbanállás elkerülésére, de sajnos megbántam. Végül a leejtett felni fényezésének tortúrájával zárult az ingergazdag csere....! :-)
Az autó a kerékcsere után úgy viselkedett, mint amit megültettek és legalább 19-es kerekeket kapott, igen csak romlott az utazási komfort?!... És nem!! Csak a "figyelmes" gumis 3,5 Bar nyomásra fújta a gumikat, mint egy teherautónál!!! Erre már nem is tudok mit mondani! :-)
Most beállítottam a nyomást és újra a régi a járgány a maga komfortos mindennapjaival! :-))
Télen is imádnivaló! :-)
Szééép! :-)
2010.10.09-én remek időben részt vettünk az évadzáró találkozón, most Kalocsán. :-)
17 Alfa társaságában újra értelmeztem a vezetés alapjait! :-) Hasznos volt! :-) Ajánlom mindenkinek! :-)
Kis túrázás, persze autóval, kis kultúra némi sétával, laktató ebéd, újabb kilóméterek és a végcél ismét Badacsony! :-)
V. Szegedi Alfa Romeo Találkozó
Gratulálunk a szervezőknek! Jól éreztük magunkat! Megint! Szép idő, Alfák..... finom ebéd, jó társaság!