Sajnos a napokban elfáradt a váltóm.. Egy kigyorsításnál nem bírta el a terhelést és egyszerűen szétesett.. Másnap már trélereztettem is le Ferihez Tárnokra.
Nem számítotttam rá, hogy ennyire drága mulatság lesz..Egy ideje keményebb is volt a kuplung pedál is illetve érezhető volt hogy rángatózik a lendkerék.
Amit kapott ez a szépség:
- Bontott váltót ami szuper állapotban van, illetve friss váltóolajat.
- Ha már a váltó lent volt és amúgy is lassan ideje van, akkor kuplung és kettőstömegű csere és játszik.. mert miért ne.. úgy voltam vele ha most megcsináltatom nem lesz vele gondom jó ideig. Kapott új kuplungot és lendkereket, gyárit természetesen.
-Kapott egy új kuplung munkahengert
- A jó magyar utaknak köszönhetően egy bal felső lengőkar szilentet is cserélni kellett.
Az alkatrészek tételesen:
- váltó (gyári bontott) szuper állapotban
- kettőstömegű lendkerék OE Ricambi (Valeo)
- kuplung szett OE Ricambi (Valeo)
-főtengely szimering, váltó oldali CORTECO
-difi szimeringek (jobb-bal) CORTECO
- váltó olaj (2L) Motoul Gear 300 75W90 2x 1L
- 2db felső lengőkar szilent MOOG
- új kuplung munkahenger(alsó) SASCH
- a fékekben 20.000 km van kb, de valami fémes hangot tapaasztaltam amit megnézettem, a hővédő lemez volt a. ludas. így már csend honol és tökéletes.
Km óra állása: 252.936
Innen is köszönet Ferinek a gyors és szuper munkáért!










Eljött a műszaki vizsga ideje.
Minden rendben ment, ismét 2 évig rendben van ilyen téren is.





Eltöltöttünk együtt 8000 csodálatos kilométert, elérkezett az olajcsere ideje.
Képeken mellékeltem mit kapott ez a szépség.


Miután túl volt az autó a futómű szervizben elvittem beállítati a futóművet, ahogy azt kell!
Budaörsön állítattam be, ahol eddig is. Gyorsak, precízek és tökéletes munkát végeznek.

Miután új gátlókat és rugókat kapott az autó (előző bejegyzés), érződött rajta, hogy kapott az ültetés miatt rendesen a futómű. Éppen csak hogy elhoztam az autót már vittem is vissza, hogy végre minden rendben legyen..
Amik cserélve lettek:
Alsó lengőkart, bal - MOOG
Alsó lengőkar, jobb - MOOG
féltengely gumiharang készlet - SPIDAN
Belső stabszilent - OE (gyári)
Belső stabszilent - OE (gyári)
+ az előző bejegyzésben említett, javításra váró ablaktörlő mechanika kompletten cserélve lett! Bontott gyárit kapott.
Megkapta amit kért, mostmár nem lesz több hiszti, remélhetőleg.. :D



Ideje volt már nagyon a kókány ültetés megszüntetésének. Amikor május végén megvettem az autót meg volt ültetve, az első nagy szerviz után kiderült, hogy vágott rugókkal volt kivitelezve... Kész kínzás volt közlekedni az autóval Budapesten vagy bárhol, ahol rosszabb minőségű volt az út. DE ENNEK MOST VÉGE! Grósz Ferinek ismét hatalmas köszönet a gyors és kiváló munkáért! A képen mellékeltem, hogy milyen volt, és milyen lett a kicsike (utolsó 3 kép):D
Elég szembetűnő a különbség. Plusz felkerült a téli szett.
amik cserélve lettek:
2 első lengéscsillapító - BILLSTEIN B4 KÉTCSÖVES
2 első spirálrugó: - SUPLEX
2 hátsó lengéscsillapító - BILLESTEIN B4 KÉTCSÖVES
2 hátsó spirál rugó - SUPLEX
2 első lengéscsillapító porvédő - SACHS
2 hátsó lengéscsillapító porvédő - SACHS
Bal felső lengőkar- MEYLE
Jobb felső lengőkar - MEYLE
2 első toronyszilent- TRW
+ MUNKADÍJ
Az utolsó 3 kép tükrözi, hogy milyen volt és milyen lett az autó magassága.
Tény, hogy 100x jobban nézett ki, de ha visszakerülnek majd a 18-as Toora felnik így megemelve is gyönyörű lesz.
Amivel legközelebb foglalkozni kell majd:
komplett ablaktörlő szerkezet mivel mindenhol tökéletesen töröl az ablaktörlő kivéve előttem, szóval élmény este esőben vezetni... Most is meg lett volna de nem jött meg az alkatrést időben így az ünnepek előtt pedig már nem jutott rá idő.
Legközelebb ezzel jelentkezem.
Ezen kívül minden tökéletes. :D Továbbra is imádom az autóm :D












Valóban jó autóápoló ez a Lotus Clean Nanowax.
Eléggé csillog tőle a felülete az autónak pedig olyan, mint a tükör :D


Időközben megérkeztek az új nyári gumik, a régiek már vállalhatatlanok voltak.
A választás egy FALKEN ZIEX ZE-130 215/40 R18 szettre esett.
A srácok gyorsan fel is pattintották én pedig az új papucsokkal mentem tovább :)


Természetesen nem csak megvenni kell, hanem minden kötelezőt és amit azokon felül kér meg kell neki adni.
Vásárlás utáni héten miután megvolt az eredetiség viszga már ment is az első nagy szervízre. Az autó valóban rozsdamentes, a kopó alkatrészek pedig cserélhetőek.
Amik cserélve lettek:
Kötelezők:
Vezérlés szett: OE Ricambi, teflon
Vízpumpa OE Ricambi
Főtengely szimering, vezető oldali Corteco
Veztengely szimering Corteco
Hűtőközeg: G12 aluprotect (5 KG+ ionvíz)
Olaj: MOTUL 8100 X-CESS 5W40 (5L)
BOSH olaj és levegő szűrő.
JCP Gázolaj és pollen szűrő.
Fékek és egyebek:
Az összes féktárcsa (FERODO)
Első és hátsó fékbetét garnitúra: (ABE)
Az összes fékcső (SEMPERIT SEO)
Fékfolyadék ( FERODO DOT 4 PLUS)
Termosztát: (GATES)
2 hátsó kerékcsapágy: (FAG)
Féknyereg felújító készlet: (2 hátsó) : TRW
2 Kézifék kötél (jobb és bal): LINEX
Ezen kívül ami még hátra van hamarosan: 2 első lengéscsillapító :
Billstein B4 kétcsöves + EGY Bal felső lengőkar. (a lengőkar nem cserés de a volt tulaj szerelője elnyalta a menetet és sajnos nem jön le a lengéscsillapító anélkül, hogy károsodna a lengőkar, szóval ez is cserés....:/
Egyenlőre ennyi :)
Innen is köszönet Grózs Ferinek aki továbbra is kiválóan szereli ezt az alfámat is ;)






Hosszas keresgélés után ráleltem erre a gyönyörű alfára.
Nem is kellet sok idő, mentünk érte és el is hoztuk Pécsről.
Ahogy megláttam ismét fellángolt az alfás szerelem.
Irány haza, nagy a kíváncsiság milyen vezetni hosszabb távon. Első kúton kapott egy tele tankot :D (szigorúan a prémium üzemanyagból)
Nagyobb az öröm mint bármikor, egy álom az egész!


1
881
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Forma-1
- Zenebutik
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Tonale
- Spider
- Filmek
- Coffee - Minden ami kávé
- Oldtimer, youngtimer
- Retrovízió - A '70-es, ...
Tagok
Új tagjaink
- Kaccsa
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
