Mutasd

>> Szerviz2008-09-20

Végre sikerült időt szakítani a futómű felújítására Hari Maestrónál. Egy-két dolog már kissé elengedte magát a futóműben, de tekintve, hogy a gyári cuccokat szereltük ki, ez nem is csoda. Az eleje nyiszogott, a hátulja xar útfelületen kanyarban el-elriszálta az autó seggét, illetve az első fékek cseréjét sem halogattam tovább. Amit cseréltünk: első alsó és felső lengőkarok és kapcsolórudak, kormánymű gumiharangok, első féktárcsák és betétek, hátsó kapcsolórudak, illetve a csonkállvány szilentjei. A lengéscsillapítókat is újabbakra cseréltük. Na meg utána futóműbeállítás. Meg ződkaresz, mert pont eljött az ideje.
Most érződik, hogy nagyon egyben van a cucc. No nyikk, no risza. A féknyergek pedig kaptak némi esztétikai ápgrédet.
Úgyhogy szépek vagyunk és jók, ráadásul az egészet megkoronáztuk egy fergeteges talival Szarvason. :)))

 
>> Szerviz2008-04-11

Ismét hazai kikötőben: Hari Maestrónál. Cseréltük a hátsó féktárcsákat a betétekkel együtt, na meg a megfáradt kézifékköteleket. A betegeskedő kipuffdobokat is intéztük, a hátsó dob helyére bekerült egy épített rozsdamentes acél dob, a középsőt pedig nemes egyszerűséggel kivágtuk, és egy csővel hidaltuk át az anyagfolytonossági hiányt. Kíváncsi voltam, mit esznek ezen az elvadultabbak. Egyelőre élvezem, mondjuk a szomszéd öregasszonynak nem nagyon tetszett, amikor reggel az erkélye alatt melegítettem a gépet, mert tüntetőleg kijött, és szúrósan nézett. Sebaj, egy újabb rajongó... :DDDD A kissé megviselt embléma is újra cserélődött a pajzson, illetve amíg a mester a fékek sorsát rendezte, addig én is adtam az esztétikának, és lenyalogattam az alufelgéket. A bal hátsó sárvédőn éktelenkedő pukkedliket is kijavíttattam Csabán. Úgyhogy örö és bódottá... :)))

 
>> Autóápolás2008-03-30

Ma nekidurálta magát a időjárás, kisütött végre a hegyen a nap, így én is nekiveselkedtem a tavaszi nagytakarításnak. A hagyományos és a Don forradalmi módszerét ötvözve, először bazira mosogatószeres vízzel (1:10) beáztatott, majd lecsöpögtetett, összenyomkorászott, atomhabos szivaccsal áttörölgettem az üléseket és az ajtókárpitokat, amiket papírtörlővel szárigattam. Aztán az első ülések kaptak még egy profi tisztítószeres kezelést is. Az egészet sűrű bőrápolószerrel koronáztam meg, a hátsó üléseknél elegendőnek tartottam az enyhébb, Don-féle erdal-os leápolást.
Az autó úgy ragyog belül, hogy sajnálok beleülni, és olyan illat van, mint egy jobbfajta bőrgyárban. :))))
Na jó, a padlókárpitok tisztításával nem vesződtem, majd kapnak egy alapos porszívózást a jövő héten Csabán, ahol elég közel tudok állni vmi áramforráshoz. Csak lassan, de biztosan!
Jön majd még egy puklijavítás reményeim szerint szintén a jövő héten, meg egy fullpolír. Adunk a puccnak rendesen, Esztergomra ragyogni fogunk! :)))

 
>> Tuning és extra2008-03-26

...és felvirradt a nap! Arno Maestro megműtötte az ICS-emet (a "szokásos" akksira ráejtős malőr vmelyik előző tulajnál), és most már szól a Loudlink cuccos. Végre! Szuper-vaddisznó-állat módon nyomul! Tökéletesen visszaadja azt, amit beadagol neki az ember. Persze ami eleve nincs ott hangzásban, azt nem tudja odavarázsolni, szóval xarból nem csinál aranyat - ahogyan ez nem is lehetséges. Jó mp3-mal viszont eszméletlen királyság! (Na persze a DSP sem árt mellé.)
Hű, de hiányzott ez már nekem! Egyelőre egy 512 megás SD kártya adagolja a zenéket, de a kazettázás után így is a bőség zavarával küzdök (85 szám á la 192 kbps). Megint mászkálhatok ki az autóba üldögélni, a szomszédok meg hülyének néznek... :DDD

 
>> Szerviz2008-03-26

Alfám eredeti szíve már a vásárlás idején sem volt a csúcson. Tehát számítottam rá, hogy a großgeneralt nem kerülhetem el, a kérdés csak az volt, hogy mikor érkezik el az idő. Az olajfogyasztásom 6 dl / 1000 km körül volt, ami még bőven a gyári határérték alatt van, de azért jelzi, hogy minimum a szelepszár szimmeringek cserések. Vmelyik hidrotőkém is elkezdett ketyeregni, ami megint csak nem ígért túl jó dolgokat, tekintve, hogy nem tudtuk megállapítani, melyik lehet a bűnös. Ha pedig csere, akkor 24 gyanúsított jöhet szóba, akiket legalább soronként illik matatni, de leginkább alles zusammen. És csak a jó Isten tudja, milyen turpisságok derülnek ki még a motor szétszedésekor...
A többiek már régen húzták az agyamat, hogy akkor már miért nem motorcsere egy szolid 3000-esre. A két motorverzió gyakorlatilag csak a furatban és a löketben, illetve a szívó- és az injektorsorban különbözik. Minden egyéb ugyanaz. Mondanom sem kell, a gyógyszer elgurult, és lecsaptam egy még igencsak ereje teljében lévő bálnaszívre, és az átültetés mellett döntöttem. Bármilyen hihetetlenül hangzik is, a költséghatékonyság és az egyszerűség voltak a fő döntési tényezők. Na jó, természetesen a 37 lóval nagyobb ménes is csábított. Költséghatékonyság, mert így jobban kijöttem, mint egy komplett felújítással, és egyszerűség, mert a motor a tartókerettel együtt kiugrott, és némi ellenőrzést követően beugrott a másik.
A műtétet Robiék hajtották végre Zsámbékon. Ha már így összejöttek a dolgok, akkor már a kormánymű is felújításra került, illetve ki lettek cserélve az ilyenkor kötelező és ildomos dolgok. A váltót nem bántottam, maradt a 2.5 V6-os 166 eredeti 5-ös váltója. Így a 6-os váltóhoz képest van egy nyomatékosabb 1., és egy hosszabb 5. fokozatom. Robi szerint 100-ra GTA-hoz mérhetőt lép a vas - amit költői túlzásnak veszek, de azért jól esik. ;)) Az biztos, hogy nagyon nyomul a bálna, mondhatom, hogy újabb dimenzióugrás történt. A vezérlőegységet sem bántottuk, mert nyomozásaink szerint teljesen egyezik a 166 két szívó V6-jának vezérlőprogramja. Ettől függetlenül előfordulhat, hogy kap majd egy optimalizálást.
Köszönet Robiéknak a profi munkáért! Most úgy vagyok, mint Ferenc Jóska, amikor megkoronázták: "Minden nagyon szép, minden nagyon jó, mindennel meg vagyok elégedve!" ;))

 
>> Tuning és extra2007-07-21

Csak nem bírtam ki, hogy a 166 belsejéhez is hozzányúljak. A hangszórók burkolatait alakítottam hozzá a bézs belsőhöz. Eredetileg Alfa emblémát is akartam rájuk, de a textilfilc szétszalad ezen az anyagon, és az előzetes próbálkozás nem győzött meg igazán arról, hogy feltétlenül érdemes görcsölni vele. Úgyhogy maradt a natúr bézs szín (egyelőre legalábbis...). Így kis befektetéssel is egy ízléses részlettel gazdagodott a gép! :)))))

 
>> Szerviz2007-07-16

Kiókumláltuk az 5000-es fordulatnál jelentkező megtorpanás okát, és elérkezett az idő, hogy kicseréljük minden Alfás rémálmát, a lambda-LMM duót á la robert bosch. A lambdánál próbálkoztunk az univerzális szondával is, de mondanom sem kell, hogy sikertelenül. Sőt! Rosszabbul funkcionált, mint a haldokló, belustult régi szonda. Úgyhogy jöhetett a gyárilag megadott drágább típus. A légtömegmérő esetében csak a betétet cseréltük, műanyag csövekért nem dobálunk tízezreket (irgum-burgum). A siker teljes! A gép szalad, nyomul, mint egy fékevesztett vadkan - erről Zrínyi apánk, vagy a szintén szerencsétlenül járt Imre herceg biztosan többet tudnának mesélni, de ez most itt mellékszál... :)))
Szóval nincs megtorpanás 5000-nél, nincs hidegen harákolás, csak nyomaték van, meg teljesítmény, meg gyorsulás egészen a 7000-es tiltásig. Ez hiányzott eddig! Mostmár 6000-nél ötödikben keni a gyári 225 km/h végsebességet is (amit természetesen csak elméletben számoltam ki, és a fénykép sem az enyém ;))). Atom-király-vaddisznógejzír-dög! V6 rulez! :)))))
Ismét nagy köszönet illeti Hari Maestro-t!! ;))))

 
>> Szerviz2007-06-28

Végre elérkezett az igazság pillanata! A kötelező olaj- és szűrőcserék mellett, Hari ellenőrizte a szíjakat-görgőket és a gyertyákat is. A generátorszíjat cseréltük, a vezérműszíj és barátai megfelelő állapotban vannak, a gyertyák szintén. A fékek is elvannak még.
Cseréltük a levegőszűrőt, az olajszűrőt, a pollenszűrőt, és a motorolajat. Kapott egy adag prolongot is - ártani nem árt, és hátha még jobban érzi majd magát az a sportos Alfa-szív. ;))) A verérműszíjburkolatot cserélni kell. A próbaút is megvolt, motor, váltó, futómű rendben. A szokásos xarság az LMM-lambdaszonda párossal viszont gyanítható. Hiába, a szervizforgalom a legfontosabb! :(( Qrva elektronikai ketyerék! Dehát erre számítottam, amikor új típusra váltottam.

 
>> Tuning és extra2007-06-28

Lecsaptam Gyurma Speedline felgéire! Újra sokkullős gurigákon szaladunk, akárcsak a 164-essel, csak most 17 coll a méret. Új állapotú felnik alig használt gumikkal. Épülünk, szépülünk! :)))
Az átszereléskor Gyurma pótkerekei kapcsán fény derült a TS- és a V6-felnik közötti különbségre is. Kis féknyereg-bazi féknyereg. Asszem nem ő az első, aki ebbe belesétált, tehette fel a gépére a szélesítőgyűrűket... ;)))

 
>> Egyéb2007-06-28

2007. március 20-án este nyélbe ütöttük végre! Megvan a régen vágyott új nagyvad! 2.5 V6 24V állat. "Kérlek! Modern! Kényelem! Főőleg!" :DD Hatalmas ugrás a 164-hez képest! Aznap egész este fel-alá furikáztunk vele a hegyen. Jó érzés! ;)))
Külön köszönet Charlie-nak és Ákinak az értő szemléért! ;)))