Mutasd

>> Szerviz2008-03-26

Alfám eredeti szíve már a vásárlás idején sem volt a csúcson. Tehát számítottam rá, hogy a großgeneralt nem kerülhetem el, a kérdés csak az volt, hogy mikor érkezik el az idő. Az olajfogyasztásom 6 dl / 1000 km körül volt, ami még bőven a gyári határérték alatt van, de azért jelzi, hogy minimum a szelepszár szimmeringek cserések. Vmelyik hidrotőkém is elkezdett ketyeregni, ami megint csak nem ígért túl jó dolgokat, tekintve, hogy nem tudtuk megállapítani, melyik lehet a bűnös. Ha pedig csere, akkor 24 gyanúsított jöhet szóba, akiket legalább soronként illik matatni, de leginkább alles zusammen. És csak a jó Isten tudja, milyen turpisságok derülnek ki még a motor szétszedésekor...
A többiek már régen húzták az agyamat, hogy akkor már miért nem motorcsere egy szolid 3000-esre. A két motorverzió gyakorlatilag csak a furatban és a löketben, illetve a szívó- és az injektorsorban különbözik. Minden egyéb ugyanaz. Mondanom sem kell, a gyógyszer elgurult, és lecsaptam egy még igencsak ereje teljében lévő bálnaszívre, és az átültetés mellett döntöttem. Bármilyen hihetetlenül hangzik is, a költséghatékonyság és az egyszerűség voltak a fő döntési tényezők. Na jó, természetesen a 37 lóval nagyobb ménes is csábított. Költséghatékonyság, mert így jobban kijöttem, mint egy komplett felújítással, és egyszerűség, mert a motor a tartókerettel együtt kiugrott, és némi ellenőrzést követően beugrott a másik.
A műtétet Robiék hajtották végre Zsámbékon. Ha már így összejöttek a dolgok, akkor már a kormánymű is felújításra került, illetve ki lettek cserélve az ilyenkor kötelező és ildomos dolgok. A váltót nem bántottam, maradt a 2.5 V6-os 166 eredeti 5-ös váltója. Így a 6-os váltóhoz képest van egy nyomatékosabb 1., és egy hosszabb 5. fokozatom. Robi szerint 100-ra GTA-hoz mérhetőt lép a vas - amit költői túlzásnak veszek, de azért jól esik. ;)) Az biztos, hogy nagyon nyomul a bálna, mondhatom, hogy újabb dimenzióugrás történt. A vezérlőegységet sem bántottuk, mert nyomozásaink szerint teljesen egyezik a 166 két szívó V6-jának vezérlőprogramja. Ettől függetlenül előfordulhat, hogy kap majd egy optimalizálást.
Köszönet Robiéknak a profi munkáért! Most úgy vagyok, mint Ferenc Jóska, amikor megkoronázták: "Minden nagyon szép, minden nagyon jó, mindennel meg vagyok elégedve!" ;))