Mutasd

>> Autóápolás2018-12-03

Vétel után nekiálltam kicsit átnézni az autót mivel mostmár 8 éves. Szerencsére mivel 2015ig olaszországi volt rozsdának nyoma sincs rajta (sajnos láttam 5 éves osztrák behozott Giuliettát rohadó ajtóval), úgyhogy nekiálltam tartósítani az autót. A Csikós Zsolt cikkében használt Mike Sanders zsíros üregvédőt rendeltem németből, festékboltból meg szereztem Dinitrol alvázvédőt. Viszont van egy két dolog amit nem értek az autón. Kifolyóból kell az autó aljára bőven, hogy az üregekben lecsapódó pára valahol távozhasson- eddig oké, de a kerékjáratokba ahol a víz esőben csapódik mindenfelé oda minek kell lyukakat szabadon hagyni ahol befolyhat az üregekbe azt nem értem. Kettő ilyent találtam, a hátsó kerekek előtt, a szövet mögött van egy kis kerek lyuk (mellette gumidugó???), illetve elöl a rugóstagok mögött egy jókora lyuk vezet be az első nyúlványba amiből a cucc lefolyik a padló alatti hossztartókba (ahol ki tud folyni jó esetben amíg el nem dugul a szutyoktól). Szóval ez a 4 lyuk ledugózásra került, mind a 4 kerékjárat egy alapos szivacsos mosást követően ki lett fújva alvázvédővel, illetve a csomagtartó alja, mivel az ülések alatti részt leszámítva csak alapozó van mindenhol, a kerekeknél is. Az üregvédelem házilag megoldható simán, egy nagy kórházi fecskendő és kis kompresszor segítségével, mikor melyikkel lehet célt érni. Csak rezsón felmelegítettem a zsírt hogy folyékony legyen és befújtam a küszöbbe a kiszedett alsó gumidugók helyén, az ajtókba-csomagtérajtóba-motorháztetőbe a kifolyóknál, illetve az első nyúlványokba. Nyáron felmelegszik-mozog-kifolyik, de mivel van vastagsága és mennyisége az anyagnak, nem fog elfogyni, 40 fokban azért vastagon zsíros tud lenni az autó körben alul, de nem egy nagy kaland letakarítani.