Mutasd

>> Szerviz2024-05-25

Szóval tavaly decemberben átment a műszakin, de kimaradt mi volt előtte...
2023 nyár vége....

Lett időm végre foglalkozni végre a járművel és meg akartam oldani az alábbiakat:
- Ajtókárpit rendberakás
- Fékcső csere (elég kritikusnak éreztem már)
- Első féktárcsa + betét csere.


Ajtókárpitnál először naívan leszedtem az ajtóról a kárpitot, elvittem egy autókárpitos boltba hogy akkor minta alapján veszek hozzá újat. Erre kaptam ajánlatot hogy semmi gond mert tudnak hozni, de az egész autóra lett volna vagy 200e Ft. ŐŐŐŐ.... Itt egy kicsit elgondolkoztam és inkább megnéztem mit lehet tenni a jelenlegivel.
Szerencsére a régi ragasztós szivacsos trutymák teljesen gond nélkül lejött egy lavór vízben, majd egy kis mosószeres kefélés után teljesen jó állapotban meg sikerült menteni a régi kárpitot. Sajnos a hátsó ajtóknál előttem valaki próbálkozott palmatex-el azt sajnos nem tudtam jól eltávolítani a kárpit hátuljáról, így egy kicsit látszik azért sajnos.

Ragasztás: Na ez elég trükkös és szenvedős dolog lett.

Az ajtókban a kárpitok egy kis műanyag lapra vannak ragasztva először(WD50 Fa+polipropilén), majd ez a műanyag lap van beleragasztva/olvasztva az ajtó burkolatra. Ha ezt a műanyag lapot nem szeded ki az ajtóra akkor kb esélytelen hogy a széleket szépen be tudod illeszteni, biztosan szörnyű lesz az eredmény nulla tapasztalattal. Szárazon ragasztó nélkül próbálgattam, de nem nézett ki meggyőzően.
Szóval a műanyag lapokat lefúrtam.
Ezután a lapokat el tudtam súrolni vízben és nagyon szépen meg sikerült tisztítani őket.
A kárpitokat Zettex 45-el ragasztottam vissza majdnem 1 flakon kell a 4 ajtóra.

Utána ezt a műanyag lapot ami tartja a kárpitot vissza kell ragasztani az ajtó burkolatra, erre a Sika márkaboltban a Sika Primer 207 és a SikaFlex 252-t javasolták. Eddig nem esett le :D

Sikerült egy másik szörnyűséget is elhárítani:
Hidegben vacakolt mindig a jobb első ajtó. Kiderült hogy a párazáró fóliára rossz helyre ragasztottak a fekete trutyiból a gyárban, emiatt az ajtó zár rudazata oda volt ragasztva az ajtóhoz gyakorlatilag. Télen meg mindig szenvedés volt bezárni az ajtót mert mindig kinyitotta....
Biztos hétfő vagy péntek volt a gyárban.... Vagy mentek volna már sziesztázni...
Az összes ajtó szerkezet meg lett tisztítva és megkenve amennyire lehet. (Nem is volt vele baj a télen)

FÉK:
Szóval el lehet képzelni hogy néztek ki a 30 éves fékcsövek az autón, és ez már az én ingerküszöbömet is rendesen átlépte, meg is akartam oldani műszakiig.
Torjay Lacitól sikerült vásárolni egy szett Akron-Maló fékcsövet. A nyergekről még csak-csak lejöttek a csövek, de a hátsó híd előtti nehezen indultak meg a csavarok, pedig nem voltak megrohadva.
A megoldás az lett, hogy mindent melegíteni kell meg fagyasztani és a legfontosabb hogy jó minőségű fékcsőkulcsot kell használni. Legalább mondjuk King tony vagy hasonló, mert a többi olcsóbb csak szétnyílik és lefordul róla...
Rendes kulccsal tökéletesen elindultak a csavarok végül, csak az egyik lengkőkaron lévő merev cső anyáját sikerült lesarkazni. oopsz... Szerencsére Ebayen találtam egy vatta új csövet kis pénzért, ki is cseréltem ...
Megelőzésre kapott grafitos zsírt a cső és az anya közé, ez még 1x nem fog megszorulni...
Vissaszerelés az könnyen ment, mondjuk ráment vagy 2-3 kör mire ki sikerült légteleníteni a rendszert, a végén a felpumpálós fékfolyadék cserélő lett a megoldás, az tökéletes megoldotta. A hagyományos rugdosással nem sikerült előtte tökéletesre.
Hátul maradtak a bosch tárcsák+EBC betétek amit pár éve cseréltem mert semmi bajuk, elölről kidobtam a mart Rotinger tárcsa+ (talán) textar betéteket mert meglepően kevés km alatt vállasra kopott és egyébként sose volt jó.
Most kapott EBC GD393 Turbo Groove tárcsákat EBC greenstuff betéteket. Lehet hogy túlzás ide, de egyébként tök jó, nekem tetszik.

Végül a féknyergek nem lettek felújítva, de nem szorul semelyik, meg elfogyott az idő a műszaki előtt, mondjuk nem is volt rá panasz, persze a csapok át lettel nézve meg takarítgatva meg zsírozva.
Ki lett még cserélve az a stabilizátor és lengőkar összekötő szilent is, ha már ott voltam.


Kapott egy aranytartalék termosztátot, meg most intercooler bilincset, hogy eszébe ne jusson szivárogni.
Van még egy tipp hogy esetleg a termosztát alatti fagydugó szivárog néha, de azt is csak télen, de ez majd egy későbbi történet lesz....
Ha elfogy ez a termosztát is akkor vagy valami CNC-zve lesz ide, vagy valami univerzális termosztát cucc lesz ide gyártva rozsdamentes anyagból.