Mutasd

>> Szerviz2020-01-15

Olajcsere, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő.
10.000km-t ment gond nélkül szűk fél év alatt.

 
>> Autóápolás2019-08-26

A Főnix Autószőnyeg oldalán rendeltem egy szőnyeg szettet a kocsihoz mert a fekete amivel adták nagyon bántotta a szemem, és sehol sem kaptam bézs árnyalatút. Ez viszont méretpontos én adtam meg a színét még a szegésnek is. Kevesebb mint egy hét alatt elkészítették. Pár patentom el volt törve elöl ide igeiglenesen kaptam egy tépzáras megoldást ami véglegesnek is tökéletesen megfelelne. Nem csúszkál, nem lötyög. 8mm vastag plüss. Finom, puha, jó rénézni, kellemes az egész. Talán állnak valamilyen relációban a márkával ezek a jelzők. :-)

 
>> Szerviz2019-08-26

2019.07.24. Vezérlés csere
Szíjak, görgők, olaj, szűrők, hosszbordás szíj
2019.07.26. Vezérlés csere v2
25-én este lementem, hogy arrébb állok a parkolóban a kocsival és volt már a haj alatt, ekkor valami égett szagot kezdtem érezni, kiszálltam és láttam, hogy a jobb oldali lámpától száll a füst. Ennyire azért nem vagyok részeg, felnyitottam a tetőt és akkor furán is járt már a motor. Elküldtem Marcinak, hogy szerinte mi lehet ez, majd ő a szerelőmnek, Máténak aki, még este 10 után, aki hívott azonnal, hogy holnap vigyem, ki megnézi. Reggel már szervóm sem volt csak ha kikapcsoltam a klímát, aztán már úgy sem. Vác határáig értem el. Majd váltott a kocsi a klasszikus régi dízel hangra. Félreállok, telefonálok. Hamarosan jön értem és elhúz. Rövidre fogva a lényeg: a vezérlés 3 fokot ugrott, az ékszíjtárcsámat szétszedte az új márkás szíj, mert anno valami szar minőségűt tettek fel (Dyco?) így ez csere, ahogy a vezérműszíj és a hosszbordásszíj, valamint a generátor szabadonfutója és pár görgő. A héten már nem tudtam visszakapni az autót mert nem tudott leérni a minőségibb alkatrész így csak hétfőn tudtam átvenni. Abban maradtunk, hogy még egy jó klímáshoz el kell vinnem, telefonszámot is kaptam, viszont Máté kitakarította a klímakompresszort és még mielőtt átvettem megnézte, és furcsállotta, hogy most semmi hangja nincs. Abban maradtunk, hogy akkor használom, így ahogy van, és ha hangja lesz, majd akkor elviszem. Azóta is rendben van az autó minden téren!

 
>> Esemény2019-08-26

2019.07.17-én sikerült átvenni, így Balatonról hazafelé jövet beugrottunk érte a három nővel (Évi, Kincső, Anyám). Kicsit hosszúra nyúlt, nem lehetett már okosban megoldani, be lett szigorítva nagyon az ügyintézés így várni kellett. Egy kolléga, aki szintén 159SW tulaj lett szintén egy hónapot várt az övére. A lényeg, hogy végre meglett egy szelet autótörténelem, egy olyan márka, ami mindig tetszett, de periférián volt mindvégig. Magam sem értem miért. Gyorsan elrendeztük a papírokat aztán haladhattunk is hazafelé. Kincső természetesen mondta, hogy ő Alfival jönne akkor haza, így a gyerekülést gyorsan átpakoltam, csimota beültet és irány haza. Mondtak egy benzinkutat, hova menjek (ÖMV) mert ha bármi van, oda tudnak jönni, menteni. Na de annyira zavarban voltam a megnövekedett járművet irányítva, hogy elnéztem a kijárót és továbbmentem. Na, mondom, fasza ez jól kezdődik. Mindegy a következő egy MOL kút 5km-re. Majd akkor otthon telelövöm az ÖMV-n. Jól telt a hazafelé út (60-70km) a gyereknek is nagyon tetszett, hogy hátul is elektromos ablak van illetve, hogy középen tud ülni a gyerekülésben. Nekem meg az igényes belső és a nyomatéka, amit az 1.4-es ©koda Fabia nem tudott produkálni –szegény.

 
>> Esemény2019-06-15

2019.06.15. A 24.héten elmentem Pesten mégnéztem 8db szóba kerülő 159-es Alfát. Csak 1.9 8v került szóba egy ismerősöm ajánlására. A használtautón körbenéztem és 11 autó jöhetett szóba, ezeket gyorsan kinyomtattam, megterveztem, hogy fogom megnézni, 10 bduapesti, egy szigetszentmiklósi cím volt. Mondom akkor haladjunk visszafelé, úgyis a szigetszentmiklósi az egyetlen kék, amely a legmegfelelőbben illeszkedne a mostani öltözködésemhez. Úgy voltam mindegyikkel, hogy én csak szemrevételezem gyorsan, rozsda, fékek, bódé állapota, gumik esetleg beindít azt majd a két legígéretesebbet hétvégén megnézzük Marcival.
A szigetszentmiklósi kéknél kezdtem a MaxxAutónál. Koszos volt, látszott, hogy pár hete áll már ott, de szerintem hónapja is. Viszont hangra, állapotra jónak tűnt, a színe pedig brutálisan szép, belül vajszínű velúr kárpit ahogy azt én szeretem. Klíma nem ment, start/stop gomb betörve, és az üzemanyagszint jelző plexije is berepedve. Na de nem csinálunk impulzusvásárlást, haladunk tovább a XI. kerületbe egy ezüstöt megnézni. Az teljesen rendben volt minden működött rajta, klíma hideg, viszont volt rajta a csípőjénél az a kopófólia és kavicsfelverődés is látszott rendesen. Belül monokróm minden. Felkerült a listára ez is. Majd innentől beindult a dolog még másik hatot néztem meg, de egyik sem volt olyan jó állapotban mint az első kettő,, így megkönnyítették a dolgomat marad a kék, és az első ezüst. Szombaton elhívtam Marcit, hogy nézze meg ő is mit mond melyik a jobb. A kéknél kezdtünk. Diagoltunk voltak logok, de egyik sem volt jelentős probléma. Elmentünk egy próbakörre, jó volt jól húzott, lemosta nekünk a nepper. Még szebb lett a színe és a 17-es sok küllős felni is nagyon tetszett -igen a másik 16-os volt. Indításnál a hosszbordásszíj nyekkent egyet ez nekem fel sem tűnt, de úgyis kell vezérlést cserélni ha megvesszük így ez nem volt probléma. Körbejárta Marci is a kocsit, üvegek, övek, gumik, motor. Nagy hiba tényleg nem volt, csak a klíma volt zavaró, hogy miért nem megy. 11 óra volt, csücskös lett volna az ezüsthöz odaérni ami ráadásul két évvel idősebb de 150.000-el olcsóbb, így én mondtam, hogy nekem ez nagyon tetszik. A többit ő intézte profi módon. Sikerült megállapodni, hogy a papírmunka költségeit átvállalják, és a klíma, szellőzőrendszert megcsinálják illetve a törött plexit és start/stop gombot kicserélik. Nem akadékoskodtak, nem volt szájhúzás, adtuk a foglalót, majd következett egy hosszabb várakozás, míg intézik az olasz importáru papírjait.