Mutasd

>> Szerviz2007-08-27

A masina motorját szétszedték és rövid elemzés után fényt derítettek arra, hogy mitől is szaladt szét a ménes. Az autóban még gyári vezérműszíj volt (170.000 km van a gépben). A szervízkönyv szerint 104.000 Km-nél volt vezérműszíj csere is... A szerelő szerint ebben a szíjban jócskán több Km van, mint 65.000. (Ha pedig mégis ennyi volt benne, akkor elég fura, hogy így lefogazott...)
Szóval olyan 8-10 cm-es hosszon a szíjat lefogazta a gép. Ennek eredménye: a 8 kipufogó szelepet elverte, ahogy illik... Valamint 2 beszívó szelep csili-csálén áll a helyén. Jelenleg hengerfej keresés folyik, ha nem lesz legalább olyan állapotú, mint ami benne volt (hét folyamán), akkor az eredeti lesz helyre rakva. Az eredeti legalább nem forralt vizet, hanem tette a dolgát.

Feladatom: Jelenleg kis türelemmel várni és némi pénzmag rendelkezésre bocsájtása.
Szerelők feladata: már kiszaladtak a pusztákra összeterelni a ménest. Rendezik az olajat és a szűrőket. Előkergetik a görgőket és kiszabják a szíjat. Pumpát és vizet vegyítenek vízpumpának.
Miután mindez összejött belenyektetik a motorháztető alá és újra felnyeríthet a ménes hosszú és vidám, találkozókkal tarkított váktákra!

Elemzés: Ne fogadjátok el az adatokat, amik a szervízkönyvben szerepelnek (hacsak nem ti írtátok bele vagy olyan kait ismertek). És ne "centizzétek" ki az esetleges cserék idejét. Inkább álljon a vas a garázsban, ha nincs rá guba, de ne az út szélén kelljen tolni, hogy triplájáért legyen rendberakva... Én ezt tanultam ebből.