Tagok >> Szimonetta >> Blog
Reggel mentem volna melózni, és mikor beindítottam a kocsit, nagyon fura hangot adott ki. leállítottam a biztonság kedvéért, de mikor újra indítottam volna, se kép se hang. szó szerint semmi. próbáltam még párszor hátha magához tér, de semmi. Munka után elmentünk akksit venni bele, a 3. helyen sikerült is venni. kicseréltük úgy ahogy kell, majd beültem beindítani, és mikor beindítottam robbant egyet.....
nagy füstölés a motortérből, mintha 20-30 petárda robbant volna fel egyszerre..
Másnap hívtam a szerelőt, hogy mit csináljunk, mert ez történt. napközben eljött megnézni, és kiderült, hogy szívótorok robbant szét. na hurrá. átmentünk még aznap nyíregyre a bontóba, sikerült is hozni.
Hát ezt is átéltük együtt :) de szeretjük egymást a kis kékségemmel :))) legalábbis én őt igen :))))
A légtömegmérő és lambdaszonda teljesen megadta magát, olyan szinten, hogy egy tank benzinnel mentem 100 km-t kb. A kipufogón ömlött az elviselhetetlen szag, kicsit szennyeztük csak a levegőt.... Majd az előző használt légtömegmérőt ami a szekrény legalján volt beletettük, és kiderült hogy nem is az enyém volt, de sokkal jobb volt, mint a másikkal. Igaz még ezzel a mérővel is hidegen nem akart menni, és durrogott, de már nem egy tank benzin ment el 100 km alatt. Pár nappal később átmentünk Nyíregyházára bontóba, és hoztunk egy lambdaszondát hozzá, amibe persze hogy jól bele választottunk, mert egy 156-osét sikerült elhozni. Ami persze nem rögtön derült ki..
Ha már a bontóban vagyunk, akkor nézzünk szét, mit lehet még elhozni ami jó lesz :) Mivel a jobb hátsó lámpabúra sérült volt, találtunk is egyet amit elhoztunk. Persze hogy nem volt jó, mert a csavarja ennek is bele volt törve a műanyagba. :S :S
Mindezek ellenére január végén átment a vizsgán, és 2 évre megint megkaptuk műszakit.
Év végén megvolt az olajcsere, légszűrőcsere. Kapott a kis kékség mindent, ami kell.
4 db téli gumit vettem rá már végre. Épp ideje volt. :)
Kapott a kicsike 2 db új bridgestone nyári gumikat, mert amik voltak rajta kissé elkoptak.
De 2 még használható volt.
Egyik nap végeztünk a munkával, megyek a kocsimhoz, és odajött hozzám egy srác. Megkérdezte hogy én vagyok e a kocsi tulaja, mert ő kifejezetten olasz autójavítással foglalkozik. Kaptam egy névjegykártyát tőle, ha bármi baja lenne a kocsinak vigyem el hozzá nyugodtan. Ha jól emlékszem, akkor egy héttel később már hívtam is, hogy baj van, majd elvittem javíttatni az alapjárat ingadozás miatt, ami eddigre odáig fajult, hogy benyomtam a kuplungot, és lefulladt a kocsi. Aztán erőtlen lett, miegymás. Lambdaszonda csere, légtömegmérő csere megvolt, egy darabig jó is volt, de csak miután a motor felmelegedett eléggé. Hidegen ugyanúgy lefulladt kuplung benyomásakor.
Közben egy akkumulátort is sikerült kinyírnom.
A szórakozás, találgatás jó darabig megvolt az alapjárattal, aztán feladtam....
Munkából adódóan átmentünk Hajdúböszörménybe utat mérni, és persze hogy eltévedtünk. Nem baj, nem is én lennék, ha nem tévednék el :) zsákutcából tolatva holttérben volt egy villanyoszlop. Tolatok, és neki mentem. Behorpadt jobb oldalon a lámpa alatt az ajtó, a lámpából kitört egy darab, és a lökhárító is megsérült. Nem csináltattam meg, vártam, majd ha esetleg valaki belém jön ráfogom hogy ő volt.
Eljött végre a várva várt nap, hogy lehetett menni a kocsimért! Hajnalban kelés, vonatra fel, és irány az ország másik vége. Semmi nem úgy jött össze, ahogy azt szerettük volna, de megérte akkor is ennyit utazni érte.
Keszthelyről van a kis autókám, így rögtön első utazásunk jó hosszúra sikeredett. Ami után rögtön ki is jött egy-két hiba. A sebváltó felső kulissza eltört, így hiába lehetett betenni 1-be, 3-ban tudtam elindulni. Pár nappal később jött is a többi hiba, ami az alapjárat ingadozás volt,
majd a jobb hátsó kerék adott ki furcsa hangokat. A kereket szerencsére meg is tudták csinálni, csak egy-két hétig kellett hallgatnom.