Mutasd

>> Egyéb2021-10-21

A motor bejáratását a kézikönyv (121.oldal) szerint végeztem, igyekeztem erre odafigyelni, pláne, hogy hihető, logikus amit ír. Valóban 2500km megtétele után kezdtem terhelgetni az autót. Annak nem vagyok híve, hogy a végletekig óvatoskodjunk a bejáratós autóval, és meglepetésemre a kézikönyv is javasolja a teljes fordulatszám tartomány kihasználását.
Külföldi fórumokon is nagy téma ez, külön probléma, hogy kell e, és mikor kell időszakos olajcserét végezni. Szerintem a kézikönyv erre is választ ad, bár kicsit sután fogalmaz. A bejáratás az első 800km-en történik meg, DE az első olajcseréig tart.
Vagyis ha az első 800-on nagyjából betartottuk amit ír, akkor készen vagyunk. Viszont amíg le nem cseréltük az olajat, addig tartósan ne terheljük. Lehet kicsit kóstolgatni, nagyobbakat előzni vele, dinamikusan használgatni, sőt, szerintem kifejezetten nem előnyös nyugger módon bejáratni.
Aztán amikor az első olajcsere megtörtént, mehet a menet. Legyen az , 2500km, 5000km vagy 15e után. Sőt, értelmezésem szerint simán 800km-nél le lehet dobni a gyári töltetet és onnatól bejáratottnak tekinthető a motor.
Én igazodtam a több helyen is javasolt 5000km-hez. Ehhez közeledve elvittem Budaörsre, ahol elvégezték a cserét.

Amikor Giuliát vettem, tudtam, hogy minden évben lesz egy utam a szerviz miatt, Debrecenben nincs hova hordani. Ez akkor problémának tűnt, most inkább örülök neki. Köszönöm ezt az Alfás barátoknak, Levinek, aki már ott várt mire odaértem. Rászánta a napjából azt a két órát (vagy több volt?), hogy dumáljuk egyet, közben nézegessük az Alfákat.. miközben kint szakad az eső. És köszi Kazesnak, aki szintén arra kanyarodott, tudtunk kicsit találkozni, beszélgetni.
A szerviz is korrekt volt, jól tettem, hogy ide jöttem. Eleinte kicsit bizalmatlankodtam, aggódtam, de lényegében egy üvegkalitkában szervizelték az autót, láthattam mit csinálnak, mit töltenek bele. Megnyugtató volt, és a művelet ára is kifizethető.