Mutasd

>> Szerviz2011-11-27

Miután sokalltam az olajfogyasztást, ami 1000Km/1L volt, rászántam magam, hogy otthagyjam az autót a szerelőmnél. Nagy meglepetés nem ért, mivel a szelepfedelet már levettük év elején, és akkor láttuk, hogy elég sok a lerakódott kox a motorban. Természetesen az olajlehúzó gyűrűk mind le voltak ragadva, ezért égett el a motorolaj a benzinnel együtt. Arra nem gondoltunk, hogy a januárban kicserélt gyertyák majdnem teljesen tönkrementek a ráégett olajtól-ezt majd később cserélem. A hidegen indítás is megoldódni látszik, ez is az olajtól volt.
Cserélve lettek tehát:
-olajlehúzó gyűrűk
-hengerfej tömítés
-szelepszár szimmering
-hengerfej tőcsavar
-lehet valami most nem jut eszembe :)

A motor belseje teljesen ki lett takarítva, a szelepfedélben a karteggáz-visszavezető is szét lett pattintva, és kipucolva.
Kopogtak még az első stabilizátor rúd szilentjei is, ennek a kicserélése nagyobb munka volt majdnem, mint a motor javítása.
Természetesen olajcsere is volt, a szűrőkkel együtt.
A munkadíj baráti volt: 20.000Ft

Így 4 nap használat után azt mondom, hogy már hamarabb meg kellett volna ejteni ezt a szervizt, a motor sokkal vidámabban jár, eddig kicsit gyengécskének éreztem, egyáltalán nem 120Le nek tűnt, most szinte egy új autót kaptam vissza, nagyon tetszik, a szilentek kicserélése miatt pedig csönd van bent :) remélem sokáig marad így .
Remélem az olajfogyasztás is eltűnik. erről tapasztalat majd később...