Mutasd

>> Tuning és extra2012-01-01

Az utóbbi hónapokban elmaradt néhány változás dokumentálása. A pályás élmények mellett nem tűntek fontosnak, pedig az autó vezethetőségének szempontjából – főleg pályán :-) - bizony sokat jelentenek. Elsőként az ülések cserélődtek le az augusztus 20-i pályanap hetében az Autostyle márkájú – valószínűleg valamilyen ázsiai gyártmányú – ülésekre. A kiválasztásánál több szempontot szerettem volna egyszerre szem előtt tartani, ennek megfelelően sokáig tartott a keresés (kb. 2 évig nézegettem az üléseket):
1. Oldaltartás – ez volt a legfontosabb,
2. Dönthetőség – megőrizve a mindennapi használhatóságot,
3. Kárpitozás – legyen igényes, és illeszkedjen az autó stílusához,
4. Nézzen ki Jól :-),
5. Csökkentsünk némi súlyt,
6. Végül ne legyen horror az ára.
A végeredményt volt lehetőségem tesztelni hosszabb távon, és meg kell mondjam őszintén, 2-3 óra vezetés után nagyon fárasztó a sportülés, alig vártam, hogy kiszállhassak. Ezzel szemben pályán össze sem lehet hasonlítani a gyári ülésekkel oldaltartás tekintetében, továbbá a 4 pontos övet is könnyebb installálni. A képek alapján talán érthető, hogy miért hívja a kedvesem Darth Vader üléseknek :-)

A gyári kormány is lecserélésre került a MOMO versenykormány kollekciójának MOD 88, GT és túraautó futamokon használt alul lapított típusára, mely több helyet biztosít a lábaknak, illetve a mérete miatt még kevesebb mozdulatot igényel a vezetés, ezzel még precízebben lehet lekövetni az íveket. Talán ez is hozzájárul majd a jobb köridőkhöz, sajnos ezt még nem volt lehetőségem pályán kipróbálni. :-)

A pályázáshoz ugyan nem kapcsolódik, de fontos fejlemény az autó éltében a GTA fenik megújulása. Korábban már tudtam, hogy a felniket görgőzni kell, és akkor már változzon meg a színük is. A nem oly régi divathoz igazodva antracit szint választottam. Az ősz folyamán került sor a kerekek felújítására is.