Mutasd

>> Egyéb2012-08-25

Sokáig nem akartam írni az esetről egyáltalán, mert nem nagyon tudtam feldolgozni a történteket. Mégis azt gondolom, hogy megillet mindenkit az információ és a tanulság a pályabalesetemmel kapcsolatban.

Történt ugyanis, hogy a szezon kezdetén a kötelező szerviz alkalmával a fékbetétet is cseréltük, bár nem volt még teljesen ramaty, de úgy gondoltam, nem árt az évet új betéttel kezdeni, mégis csak komoly igénybevételnek van kitéve a fékrendszer a pályanapok alkalmával, és ha már fék, akkor a tárcsákat is cseréljük le. Csöri el is végezte a karbantartást kicserélt mindent, még a fékfolyadékot is 330c forráspontúra.

Csakhogy a metal-carbon betéteket a gyári előírásnak megfelelően üzemi hőmérsékleten be kell koptatni annak érdekében, hogy optimális fékhatást tudjunk elérni. Itt csúszott egy kis hiba a számításomba. Mert én azt gondoltam, hogy az autópályán hazafelé Attiláéktól ezt el is végeztem. Érzésre teljesen jónak tűnt a fékhatás.

Aztán eltelt két hét, majd következett a 2012.04.22-i Hungaroring pályanap. Ezen a napon a vadonatúj Yokohama A048 semislick gumikkal vágtam neki az első felvezető körnek. Minden remekül alakult, gondoltam ma igazán jól fogunk szórakozni.
Csakhogy az első gyors körön, a célegyenes végi 1. visszafordító kanyarban, a bő 120 m féktáv ellenére sem lassult az autó 183 km/h-ról megfelelően. Konkrétan sehogy. Gondoltam majd az aszfaltozott bukótéren visszahozom a gépet gond nélkül, de aztán az is elfogyott érdemi lassulás nélkül, majd kb. 60-70 km/h-val belefúródtam a gumifalba.

Csatt….majd hátborzongató csend.

Kiszállni nem tudtam, mert teljesen körülvettek a szétszórt habbálák (egyébként szenzációs, hogy mit tudnak azok a bálák fogni egy ilyen nagysebességű ütközés esetén. Azt hiszem más esetben totálkáros lett volna az autó), ezért lehúztam és kimásztam az ablakon, ekkor már jött a mentő, orvos, pályakarbantartók. Az egész pályanap vagy két órát állt a pálya visszarendezése miatt.

Utólag is bocs a fennakadásért. :-)

Az első képen láthatjátok, az ütközés eredményét, szerencsére folyadék nem folyt sehonnan, és az autó a saját kerekén gurult le a bukótérből.
Szerencsére Csöri is kint volt a pályanapon, azonnal megnézte a kocsit, majd trélert hívtunk és elszállítattuk a kocsit Várpalotára.

A további képeken láthatjátok az ütközés eredményét már a lökhárító leszerelését követően, majd a helyreállítási folyamatot, végül a kész autót.

Szerencsére azóta voltunk ismét Skring-en és kipróbálhattuk a technikát, és egy kisseb problémától eltekintve (egy hűtőcső rögzítő bilincs meghibásodása) minden tökéletesen sikerült, úgyhogy a szezon második felében ismét rajtra készek vagyunk, hiszen rengeteg pályázási lehetőség van ősszel :-)

Ízelítőül:

2012.09.24 Hring pályanap
2012.10.03 Hring pályanap
2012.10.14 Skring Totalcar 2. pályanap
2012.10.27-28 Hring dupla pályanap

Szóval bár vékonyabb pénztárcával, de ismét rajtra készen várjuk a pályanapokat, remélem Ti is minél többen csatlakoztok a kis Alfás különítményünkhöz! :-)