remete - főkép

Hengerfejezés. Jó móka :). azért ha nem vagy biztos magadban, otthon ne próbáld ki :) Az igen szexi fotón éppen vezérműtengelyt cseréltem.

 

Mindenféle képeket találtam fel a telefonomon és egyéb fényképező masináimon, így ígéretemhez híven pótolom az elmaradásokat.

Elsőként a kasztnimunkák: ezzel már régen adós voltam magamnak. Azóta festve is lett - így szép magyarosan. Nem tökéletes, de ősszel múgyis szétborítom és ha minden jól megy jövő tavaszig kap új fényt is.

 

Pár kép még a hosszabb próbaútról (csak Horvátva, meg Szlovénba, meg Olaszba ugrottunk át ha már arra jártunk ;) - és csak ment és ment és ment...)

 

Amióta megjárt a vas az Alfariumot elég sok minden történt vele. A legfontosabb a lakatolás. Sok tanakodás után végül is mi csináltuk édesapámmal, egyre kevésbé szeretjük a meglepetéseket. A még Pesten gépmunkán átesett hengerfejen már itt állítottunk szelephézagot - azaz ehhez is gépmunka kellett, mert nem voltak ennyire vékony beállító lapkáim, de Pakson van egy műhely, ahol mágnesasztalon meg tudták oldani a dolgot. A karburátorokat Dell'Ortokra cseréltem a Solexeket vagy sikerül felújítani vagy nem - zekkel is elég jól megy, bár kicsit szomjasabb. Képek később, bár rajtam kívül úgysem olvassa ezt itt senki szerintem :) . Hiába gyűlik az információs szemét is.

Ja,igen, megint van km óra: a kondenzátorok kiszáradhattak a röpke 30 év alatt az elektronikában ezért átforrasztottam a NYÁK-on vadi újakra és voila' megint mér. Igaz egyelőre még 30km-el kevesebbet, de majd állítok rajta: sajna eltérő feszültségértékűt kaptam csak és úgy látszik ez befolyásolja valamennyire a rezgőkört az elektronikában, de amúgy működik. Bódogság.

 
>> EseményAlfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV 2000 // 2013-04-17

A hátsó főtengely szimering még mindig odavan, de nem bírtam megállni, hogy ne járassam meg. Hamarosan addresszálom a problémát, csakhát ugye ahhoz ki kell venni a motort ;(

 

Szombaton idén először dugta ki az orrát a garázyból - napsütés és 20 fok volt minálunk. Lecsutakoltam és kicsit megjárattam. Hamarosan nagyívű renoválás kezdődik, hogy remélehetőleg újabb pár évtizedig köztünk maradhasson.

 
>> AutóápolásAlfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV 2000 // 2013-03-10

Hiába mondtak nagy esőket, szombaton meglepő, pólós idő volt. Előszedtem a GTV-ét és elkezdtem felkészíteni a szezonra. Az ősszel előjött betegségek gyógyítása következett, sorrendben: benzintartály cseréje a télen felújítottra, generátor csere, első fékek rendbetétele - a jobb oldali féknyereg volt a bűnös - és ezzel a lendülettel vadiúj féktárcsák és betétek is kerültek bel. Az utolsó képen egy kis nyalánkság: bár semmi bajom a Dell'Ortok-kal, de ezt nem hagyhattam ki :))))

 
>> SzervizAlfa 164 Twin Spark // 2013-03-10

Megújult a kipufogó a hét végén. Hamarosan fotók is lesznek - nem egyszerű kókányt kellett kiírtani belőle - valami nem tudni micsoda középső dobjából, valami más kipufogó végéből és vízvezeték csövekből volt összeeszkábálva ahátsó dob, a középsőtől kezdve pedig minden fixen össze volt hegyesztve, a középső pedig szépen körbe volt rohadva. Most máe gyári rendszer van alatta, a hangja ég és föld! A szombatunk ráment apámmal, de tipp-topp lestt, minden, ma pedig adtam neki egy új alvázvédelmet is - hátul már kellett is neki, mert a gyári lassan megadta volna magát.

 
>> EseményAlfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV 2000 // 2012-12-20

A tengerparton... na jó, egy lagúnánál, de a tenger sem volt messze. Az utolsó képen meg olasz autók között parkol - kicsit hazavittem :).

Most már téli álmát alussza, és tavasszal (vagy még előtte némi komolyabb bevatkozás is lesz, mert utlsó rúgással (amikor amúgy is le akartam állítani), kilukadt a tankja (minden Alfettáé rohad, nincs kivétel), ahelyett most éppen felújítok egyet, a generátor töltése kezdett kicsit elhaló lenni (dióda gyanús, cserélem az egészet) és a Dellorto-kkal nagyon elégedetlen vagyok, mert az alapjárati rendszerét lehetetlen rendesen beállítani, és ennek folyományaként a keverékdússágot sem lehet (valószínűleg a fúvókákat elbarmolták valamikor). Szerencsére mindig van otthon hétféle macskaszőr, meg egy pár Weber DCOE+felújítókészlet, úgyhogy ezeket rakom fel majd rá. Még első féktárcsákat fogok cserélni mielőtt a szezon beindul. Azt hiszem egyelőre ennyi :) - ja persze, hátsó főtengely szimering, de ezt tényleg csak nagy levegő után...

 
>> AutóápolásAlfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV 2000 // 2012-12-20

Gyakorlatilag mostanra nem maradt olyan alkatrésze az autónak, amihez ne kellett volna hozzányúlni, vagy cserélni. Ez a hányatott sorsot és persze némileg az elérhető élettartamot is jelzi ezeknél az autóknál. Mivel vannak dnor autóim, így meg tudom oldani a - kopp-kopp - legvadabb dolgokat is, de nem gyenge szívűeknek való játék. Az is igaz, hogy az élmény mindenért kárpótol. Ilyen autó tényleg nincsen már ma, és nem is igen lesz (sajnos). A nyarat végigcsináltuk a talpraállítás után folymatosan előkerülő dolgok árnyékában, de - szerencse is volt a dologban - soha sem tötént olyan, hogy komolyan kellejen aggódnom, ebben volt egy hosszabb külföldi út is! És igen, nem kellett aggódnom (igaz, kétszer szédszedtem az ablakmozgató mechanikát, de ez már álmomban is megy :) ). Egyre inkább megnézik (majdnem annyira, mint a Duettot, de azt is megfigyeltem, hogy az állapota és a formája (a modern autóipar igen sokat "merített" ebből a formatervből) kell egy kis idő, hogy rácsodálkozzanak a népek.