Gyorsan elrepült ez a pár hónap, a kilométerek lassan gyűlnek és így a tapasztalatok is, melyet most megosztok veletek.
Röviden a szervizről:
Szóval átléptük az 5000 km-t, így visszatértem egy gyors olajcserére a Kelet-Pesthez. Abszolút kellemes meglepetés volt a szerviz hozzáállása, nekem eddig nem volt velük tapasztalatom.
Külső:
Szerintem ezt senkinek nem kell ecsetelni, a kocsi gyönyörű, kellően egyedi. A képek szerintem egyáltalán nem adják vissza mennyire jól eltalált vonalai vannak. Én bevallom őszintén, mikor anno bemutatták a világsajtóba a Giulia-t, úgy voltam vele, hogy szép-szép, de ennyi...aztán amikor az FCA Magyarország kitette a Madarász utcai irodájuk elé az első hazai példányt én csak ültem ott előtte és bámultam mint egy szobrot.
Belső:
Az ergonómia szuper, az anyagok példásak,én mindenkinek ajánlom a bőr műszerfalat és ajtóborítást, rendkívül nagyot dob a belsőn. A Veloce ülések....hát erről csak szuperlatívuszokba tudok beszélni.....állítható még az oldaltartás IS. Tárolókban, rekeszekben, térképzsebben sajnos nincs eleresztve, kesztyűtartó is elég kicsi, ez családosoknak nem igazán előnyös.
Motor:
Zseni! Kellően nyomatékos, erő van bőven, nyilván nem QV, de a 280 LE is elég mindenre. Így is annyira gyors a többi közlekedésben résztvevőhöz képest, és mindezt annyira lazán teszi, hihetetlen.
Az eddig össz fogyasztásom 5500 km-re vetítve 9.33 L/100 km
Váltó:
Egy jó motorhoz persze kell egy jó váltó és a ZF egy marha jó váltó, kegyetlen gyors váltási idővel. Próbáltam pár prémium gyártó automatáját, akár duplakuplungosat akár hagyományosat, de ezt meg se közelítették.
A fém váltófül pedig hab a tortán :)
Fék:
Szinte mindenki szidta a teszteken ezt az elektronikus féket, hogy szokatlan és nem lehet vele szépen megállni. Na, hát nekem elsőre ment, pedig kicsit féltem tőle. Ami nagyon szokatlan, hogy az ABS nem kattog be, illetve mikor rohadt nagyot kell fékezni, és nyomod nem keményedik fel, mint a hidraulikus....ez először kicsit ijesztő, mert egy hagyományos féknél ez azt jelentené, hogy ez szar és elszállsz :)
Futómű:
Az autó olyan könnyedén mozog, mintha legalább 200 kg-al könnyebb lenne, az úthibákat pedig meglepően jól kezeli a 19"-os felnik ellenére....ez a normál mód. Mivel az adaptív lengéscsillapító felkeményítése után egy kőkemény sportautó válik belőle, ami kirázza belőled AZT IS :D mint a GT-m az EIbach futóművel...ajánlom.
Hifi/Multimédia:
A Harman Kardon...na ezen elgondolkodnék, ha még egyszer rendelnem kellene, őszintén szólva nem nagy szám, de ahogy telik az idő egyébként egyre kellemesebben szól, eleinte zavarta a fülem, 0 dinamika. Az ajtón lévő dísz hangszórórács legalább kicsit kárpótol, olyan mint egy kis ékszer.
A telefontükrözés szépen működik, nincs nagy navim, nekem nem is hiányzik, és tény, hogy a kijelző lehetne sokkal jobb 2019-ben egy prémium autóban, de ez az autó nem erről szól. Annyi pluszt ad ezen kívül ez a kocsi, hogy velem teljesen felejteti ezt csorbát.
10.608 10.930 100394 100420 104224 107825 108895 111043 113287 113900 121 124 124.314 128 136.520 137 139 143.430 144 144.434 144.444 144.763 147.275 147.323 147.365 147.578 147.600 15.094 1540 16.288 16.550 18.677 19.677 2009.04.18 21.850 23.801 247800 249 25.233 257.748 26.439 264.983 265.300 266.800 267.405 273.218 274.900 275.880 277.856 278.880 281.100 281.600 300 354 381 3930 40515 49860 5 50257 50294 5566 66525 66537 66881 67490 67930 735 75200 766 7890 79568 79840 800 814 86300 87255 89906 92981 93380 950 955 9550 km komárom
>> EseményAlfa Giulia Veloce 2.0 TB Q4 // 2019-08-03