Már régóta foglalkoztatott, hogy egy kicsit nyomatékosabbá kellene tenni a gépet, mert néha eléggé gyengének éreztem.
Ebből az okból látogattam el ismét az ATC műhelyébe (régi autómmal voltam ott). A régi munkájukkal meg voltam elégedve, ezért kaptak tőlem megint bizalmat.
A beavatkozás egy teljesítmény méréssel kezdődött, hogy legyen majd mihez viszonyítani, ami számomra máris meglepetéssel kezdődött. Az alap érték ugyanis 176,9 LE és 360,2 Nm volt. Ez mind szép és jó, és azt tudjuk is, hogy a multijet motorok kicsit erősebbek a gyakorlatba mint papíron, na de ennyivel!? :)
Aztán az ott dolgozó hozzáértők mondták, hogy valószínű a túl nagy kerékösszetartás miatt nem vekszik úgy fel a padra a gumi, mint normális esetbe és ezért mér kicsivel többet (5-10%). De ha ezt levonom belőle még úgyis kb. 160LE és 324 Nm. Na mind1, lényegtelen, úgyis a differenciára leszek kíváncsi gondoltam én.
Laptop fel, gyári adatok letölt, aztán az átírt progi vissza. Utánna ismét mérés a padon, és megint meggyőző adatok születtek: 209,5 LE és 464,5 Nm :))))
Tehát a differencia a kiindulási alaphoz képest + 33 LE és + 104 Nm :)))))
Elősször úgy próbáltam ki a kocsit, h nem árulták el, mennyit mértek padon. Mint mondjak....össze se lehet hasonlítani a régi kocsit + ezt az újat! Érzésre + 30 lovat mondtam, de a nyomatékot nem tudtam megtippelni mielőtt láttam volna a diagramot. A másik fontos dolog, h a kormolás minimális maradt, ami nálam szempont volt, és a motor tartósságáról is megnyugtattak.
10.608 10.930 100394 100420 104224 107825 108895 111043 113287 113900 121 124 124.314 128 136.520 137 139 143.430 144 144.434 144.444 144.763 147.275 147.323 147.365 147.578 147.600 15.094 1540 16.288 16.550 18.677 19.677 2009.04.18 21.850 23.801 247800 249 25.233 257.748 26.439 264.983 265.300 266.800 267.405 273.218 274.900 275.880 277.856 278.880 281.100 281.600 300 354 381 3930 40515 49860 5 50257 50294 5566 66525 66537 66881 67490 67930 735 75200 766 7890 79568 79840 800 814 86300 87255 89906 92981 93380 950 955 9550 km komárom
>> Tuning és extraAlfa GT Q2 1.9 JTD // 2010-03-23