Tagok >> Tommy sk >> 166 2,4 JTD >> Blog
- Típus:166 2,4 JTD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:sötét barna
A multkori blogomban leirtam hogy fell lett újitva a turbó viszont a hibajelenséget nem irtam le hogy miért. Natehát mivel egyik napról a másikra elkezdett sipolni... szószerint durván sipolmi a turbó, vagyis arról a környékről jött az eős hang. Sógor mikor meghallota ő már akkor beazonositotta hogy szerinte a turbó lapátjai elérik a ház falát és azért sipol, na mondom akkor kapjuk le a turbót és netalálgassunk, leis vettük, a tengely picit mozgott de nem volt vészes szétszedéskor viszont lehetett látni hogy tényleg picit már bele -bele nyalt a ház falába de semmi extra sérülés...na örültemis hogy meg a probléma okozója, vagyis az egyik szemem sir a másik nevet merthogy ez nem lesz két fillér...Sikerült nemmessze találnom egy céget akik turbó felújitással foglalkoznak,elis mentem személyessen elmondtam mi a probléma stb. aztán másnap elis vittem nekik a turbót, mivel nem volt csere darab raktáron ezért az enyém lett felújitva, korrektak voltak 2 nap alatt megvolt a felújitás és 280 euróm bánta, nade sebaj kárpótol a tudat hogy mostmár jó lesz a turbó jó darabig ,meg annakis örültem hogy végre be lett állitva a gyári nyomás rajta mivel az előző tulaj elállitgatta, úgy akart többleterőt kicsikarni aztán csak dobálta a hibaküódokat, de visszatérve a bloghoz...elvittem sógorhoz hogy dobjuk fel a már felújitott turbót, megis történt minden a helyén persze feltöltöttük ollajal ahogy azt kell még a porlasztókat is lekötöttem pár gyújtás erejéig hogy épüljön fel az olajnyomás a turbóban is..aztán inditottam hagytam alapjáraton ketyegni egészen 90 fokig nehogy vmi kárt okozzak az új tengelyben+ csapágyakban, mikor ez megvolt kitolattam és mehetett a próbakör elindulok vele nagy reményekkel hát olyan 1800-as fordulatnál mikor a turbó kapcsol fülsüketitő sipolás...mondom magamba ez nemigaz persze ahogy szokta elindulás utánn olyan 10 mp mulva abba is maradt ez az idegesitő hang, mentem vele egy kört hát nagyon ment mondjuk van is a gépen chip nemis csodálkoztam, viszont mikor megálltam alapjáraton ismét előjött a sipolás gázadásra, picit elis szomorodtam hogy ez már igy marad, de nemhagyott nyugodni aztán beugrott hogy nem lettek tömitések cserélve a turbón mármint az összetételeknél...kontaktoltam is pár cartársal de mint kiderült gyárilag oda nemis raktak tömitéseket viszont sikerült találnom tömités készletet ehhez a tipusú turbóhoz (GT2256V) persze akkor már rendeltem a kipuff összetételhez is ami a turbóra csatlakozik, meg hogy kevesebb legyen a hibalehetőség a kipuff sortömitést is megrendeltem biztos ami biztos... sajnos mégegyszer le kellet műteni a turbót csak most az egész kipuff leömlőt is le kellet kapni, mindenhova tökéletessen passzolotak a mgrendelt tömitések, a sortömités cserénél véltük felfedezni hogy az eggyik felén kifújt mivel elég kormos volt, persze átnéztük még visszaszerelés előtt a leömlőt-turbó házat stb. nincs-e vmi kis repedés ami kiadhatja ezt a kellemetlen hangot, de nem volt...tömitések a helyén minden visszaszerelve persze az egész szivóoldalt ki kellet kapni látni is a képen de ez már rutin munka volt számomra...aztán mikor minden a helyén próba... kigurultam ismét elindulok eléri a fordulatszám a bizonyos tartomány lehúzott ablaknál fülele hát semmi hang csak a szépen fütyülő turbó...végre megoldódott, de gondoltam magamban ne igyunk előre a medve bőrére hazamentem leállitom a meleg motort majd hagytam hogy picit visszahüljön aztán inditom újra, gázadás semmi sipolás azóta már jópárszor mentem az autóval és a hiba megszünt végre...a bosszantó csak az hogy a 10 eurós tömités szett mellet kiadtam 300 euró + költséget, végülis azért annyira nembánom a felújitást csak azért irtam ezt le hogy ha másnak is hasonló problémája van vagy lesz a közeljövőbe nem kell rögtön sirvafakadni lehet csak egy tömités adta meg magát a turbó környékén, én sajnos igy jártam a hibás diagnózis miatt a régi turbó tengelyről majd a következő blogbejegyzésben irok...