Tommy sk - főkép
>> EgyébAlfa 166 2,4 JTD // 2013-04-19

Mivel a szilentcserekor kiderült hogy ezeket sem ártana kicserélni igy rendeltem mindkét oldalra Moog márkájút , a cserét otthon végeztem, eléggé megszenvedtem vele mivel a felső csavar nagyon bevolt rohadva és nagyon rossz helyen van de végül sikerült kicserélni.

 
>> EgyébAlfa 166 2,4 JTD // 2013-04-19

Már ittvolt az ideje a hosszú tél utánn, sajnos a két hátsó gumi cserés hála a rosz dőlésszögnek beszerzés folyamatban..

 
>> EgyébAlfa 166 2,4 JTD // 2013-04-19

Kipuff ujralett palástolva mivel már elég rohadt volt a felső réteg, 1mm-es lemez lett rátéve persz a régi rozsdás felületet eltávolitottuk majd a végén kapott egy pár réteg fekete hőálló festéket

 
>> EgyébAlfa 166 2,4 JTD // 2013-04-19

Megtörtént a szilentek cseréje, kisseb -nagyobb nehézségek árán a helyükre kerültek ,igy már majdnem készenáll az autó a futómű állitásra mivelis történt hogy az első szilentek cseréjével a vezető oldalon valami okból összeér a csonkállvány és a lengéscsillapitó ,szerelő diagnózisa hogy vagy elvan hajolva a csonkállvány vagy a lengéscsillapitóval van valami galiba, holnap megyek bontóba beszerezni egy másik csonkállványt aztán majd meglátjuk hogy mi a helyzet ,sajnos eléggé zörög mikor összeér és a biztonság érzetem sem vmi nagy igy mivel elég jól érezni a kormányon

 
>> EgyébAlfa 166 2,4 JTD // 2013-03-19

Mivel a 156-nál nem adtam a minőségi futómű alkatrészekre ezért a 166-nál már szigorúan betartom. Strongflex egy lengyel gyártó aki poliueretán szileteket gyárt épugy akár a Powerflex de azok árának kb. a feléjért.Amit beszereztem tőlük: első-felső lengőkarok szilentjei,hátsó futómű stabilizátor szilentjei,továbbá beszerzésre került 2 drb uniball a hátsó csonkálványokba (Moog) és 2 drb kormánymű gömfej szintén Moog,utóbbiakat lefestettem pirosra a rozsdásodás megakadályozása érdekében,a hátsó nagy lengőkarokba nem vettem szilentet mivel ott mind a két oldalon már cserélte az előző tulaj Powerflexekre, remélhetőleg a csere utánn helyreáll a kerekek dőlésszöge...

 
>> EgyébAlfa 166 2,4 JTD // 2013-03-19

Megvásároltam egy új nyomás átalakitót mivel ismét elkezte dobálni a po235-ös hibakódot: túl magas nyomás.. a csere után rendben működik megint az autó..

 
>> Tuning és extraAlfa 166 2,4 JTD // 2013-02-24

Sikerült a neten találnom egy alig használt darabot elég jó áron,bár ezt csak tavasszal akartam beszerelni ...de nem birtam addig ki s neki estem, a gyári box kivétele után hatalmas hely marad oda simán bemegy a bmc és a felfogatás is passzol mivel picit hosszúra sikerült a gyári könyökkel ezért vettem rá egy rövidebbet hogy ne érjen hozzá a gumicső a motorháztetőhöz, ezzel már semmi nemér semmihez a hangja az valami brutális lett és ami még jobb hogy adott a motornak egy-két érezhető nyomatékot, mivel tuning oldalról rendeltem igy lecseréltem az összes szoritót a turbócsöveken starline soritókra igy már mindenhol egyforma szoritó van és végül kicseréltem a turbó vákum csöveit kék szilikoncsövekre mert a gyáriak már elég betegek voltak...

 
>> EgyébAlfa 166 2,4 JTD // 2013-02-24

Beépitésre került egy mechanikus turbó nyomás mérő a végeredménnyel nagyon elégedett vagyok mintha gyári lenne :) bár azt már negativan könyvelem el hogy nyomás alatt az óra fura csörgő hangot ad ezért tervben van egy benzineshez voló lecserélése,mivel ez tipikusan dizelhez való és állitólag a dizelekhez valók csörögnek...aztán kitudja, a szerelésről annyt hogy nem volt nagyon veszélyes meló,a fűtés középső nyilásába pontosan beleillik ...52mm-er a hozzá kapott gumicsövet ki kell vezetni a motortérben ahol rácsatlakozik a rozsdamentes turbócsőre ezzel volt egy kis szivás,de melóba megoldottuk ,ki lett fúrva menett lett bele vágva s bele lett csavarva a csatlakozó rész amire a gumi csövet kell ráhúzni , az óra megvilágitásához a szivargyújtóról vettem..nagyon egyszerűen el lehet rejteni a csövet és a kábelokat a 166-ba...sajnos csak pár képet sikerült csinálni a munka folyamat közben..

 
>> EgyébAlfa 166 2,4 JTD // 2013-02-24

Mivel a gyári ülésfűtés nem működött ezért lecseréltem egy univerzálisra,mint utólag kiderült csak a kapcsolók voltak elégve,de ha jól tudom újjonan elég húzós áruk van a gyári kapcsolóknak,,,hát a munkamenetről csak annyit hogy nagy szivás főleg nekem mivel full elektromos az egész üllés és még akkor ottvan az airbag azzal is óvatosan kell bánni,az ülések kiszedése nem nagy művelet hanem a bőr kárpit leszedése, na aki először csinál ilyent az sokat fog káromkodni :)) de azért sikerült a műtét bár a kábelozás elrakására már nem maradt idő szóval egy hétig
úgy jártam hogy szanaszétt lógtak a kábelok későbbiekbe azzal is voltak nagy szivások mikor este még kint fagyoskodtam a minusz fokokban a hátsó ülésen s próbáltam elrejteni a 1 km-nyi kábelt ami az ülésfűtéshez volt,de azért a végére sikerült megoldani a váltókulissza mentén elvezettem,persze a középkonzollal azért meg kellet harcolni,csa sajna arról már nemkészültek fotók, de a végeredmény megérte mert isteni érzés mikor a hidegben beülsz a fűtött ülésekre és a barátnőmnek is nagyon tetszik :))

 
>> EgyébAlfa 166 2,4 JTD // 2012-11-30

Mivel eladtam a novitec boxot a remap miatt ezért elvittem a sráchoz aki majd előhuzza a plusz lovakat az autóból,menet közben ki is derült mi a PO235 hiba okozója a turbónyomás picit magasabb volt a kelleténél vagyis telibe ment, szerencsére sógor mindenhez ért és a turbón lévő nyomás szabályozóval sikerült visszaállitáni a kellő éretékekre igy mostmár készenáll az autó a chip tuningra és lehet rendesen használni az autót :)