- Típus:145 QV
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1996
- Színe:Rosso Proteo
Megkapta a régebben vásárolt fekete hátteres, optikás fényszórókat. Nekem nagyon tetszenek, mert nem ordít a kocsiról, hogy nem gyári a fényszóró, és én így szeretem, nem vagyok egy nagy tuning huszár.
Mostanában semmi hiba, bár ez betudható az extrém kis futásnak. Sajnos egyszerűen nincs időm használni, általában a garázsban pihen :)
Megejtettem az olajcserét:
-motorolaj: Selenia 5w40 Alfa 20K
-olajszűrő: MANN Filter W712/16
A leengedett olaj 7226km-t futott.
Megtörtént a szétszedés. A vízpumpa lapátkereke elvált a tengelytől, szabadon forgott, ergo semmi vizet nem szállított. Ez a vízpumpa egy év alatt nem sokkal több mint 5000km--t futott!!!
Bár ekkor már gyanús volt más is. Amikor leengedtem a hűtővizet eléggé meglepődtem. Inkább koszos vízre emlékeztette a lé, mint rendes fagyálló hűtőfolyadékra. A fagyálló pedig ugye nem csak a fagytól véd. De már mindegy... Most a vízpumpa kicserélve, Hepu-t kapott (P1012). Természetesen hűtőfolyadékból is újat kapott (G12)
A tanulság? Nem sok van, mert nem posztom megmondani ki mikor, mit rontott el (persze privát véleményem van, de atól már nem lesz jobb semmi). Minden esetre az életben többet nem adom ki a kezeim közül az autómat. Inkább álljon a garázsban, úgysem munkába járni használtam soha.
Az eredmény? Most már van vezérlésrögzítő célszerszámom. :)
Elkészültek a célszerszámok a vezérműtengelyek rögzítéséhez. CAD file-ból egyedileg számítógép vezérelt CNC-n maratva, és a mérőórához a megfelelő közbetét legyártatva (felső holtponthoz).
Lehet kezdeni a műtétet...
Végre volt időm installálni az új vízhűtőt (Nissens 61847 alu-hűtő). Ugye ez nem volt hibás, csak legutóbbi szervizkor láttam meg, hogy már nem mai gyerek, megérett hát a cserére.
Időközben megszületett a diagnózis is, mivel minden más rendben, a vízpumpának kellene rossznak lennie. De hát még nincs egy éves! Hát nem tudom, majd meglátjuk, de akkor most célszerszámot kell varázsolni.
Egész télen nem használtam a kicsikét, garázsban telelt, csak nagy ritkán (száraz időben) lett beindítva. Most hoztam haza, és mit ad isten majdnem megforralta a vizet :(
Nem akartam kínozni, inkább hazavontattuk. Kapott egy új termosztátot (Behr C67983), de nem az volt a bűnös, úgyhogy továbbra is pihen. A vízhűtő sem hibás, de legközelebb cserélem, már látszik rajta a kor.
Mikor legutóbb lecsutakoltam a gépsárkányt feltűnt, hogy a hátsó fékbetét igencsak a végét járja. Hétvégén neki is estem; kerék le, féknyereg le... Minden csere.
De még mindezek előtt sikerült megoldanom a vízhőfokmérő kérdést is, így most a valós értéket mutatja (ez a motorcsere óta nem volt jó).
Következő héten pedig lett friss ropogós műszaki :P HAPPY END
Mivel már szinte egy egész hete rendesen működik minden, úgy gondoltam megérdemel egy pár ablaktörlőt, meg egy pár hátsó ajtótelót az automobil.
Mivel nem volt más hátra, mint előre, kapott egy új mocit a gépsárkány egy 147-esből.
(Az Auto Andornál történt a műtét, mert krónikus időhiányban szenvedek, na meg persze hely sincs. Az "új" motort is ők hozták, így nagy nehezen, de kiadtam a kezeim közül a kicsikét.)
Kapott a motorcseréhez illendő dolgokat:
-vezérműszíj (Gates),
-vezérműszíj feszítő- és vezető csapágyak (Ruville),
-vízpumpa (Ruville),
-olajszűrő (MANN Filter),
-olaj (Selenia 20K),
Ráadásként:
-kuplung-munkahenger,
Mit ne mondjak, "alig" költöttem rá, remélem most már megembereli magát a gépezet!
Végre tudtam hozni egy trafót is, de semmi. Nagy levegő... Mérünk kompressziót, és két hengerben semmi. A gondok nem kicsik...