Blog
Megjárattam újra. 20km felfűtés, aztán szaladhat. Sok még ebben a hidegben a 7 és fél liter olaj a hatalmas passzív hűtésű olajteknőhöz. Jól szól a kis nord. ~50km 39318km Tovább »
Szembetűnő volt a különbség az egy héttel korábbi felvidéki túra helyszínéhez képest. Átmozgattam, jól ment. Csak ennyi maradt meg bennem: "az alföld tengersík vidékin" ~50km Tovább »
Kmét-Izsák-Orgovány-Jakabszállás-Kmét 69km Ment ahogy kell menjen, nem lehet megunni. Azok a derékszögű kanyarok.. Tovább »
Igazi tavaszi nap volt a télben. Nem tudtam ellenállni a csábításnak és kikerült a garázsból a járgány. Jobb híján egy izsáki oda-visszát mentem. Talán ez a környék legjobban autózható útja, mindig ide kanyarodok egy kis gurulásra. Remekül ment miután az olaj megmelegedett.. Nagy nap volt, mert e Tovább »
A tavaszias idő és a száraz utak előhozták az autót egy próbakörre. Szombaton még kétszer megálltam, hogy minden rendben van-e a szelephézag állítás után, meg a szél is durván erős volt, így nem volt igazi az élmény. Vasárnap meg kellett ismételnem a kis gurulást. Minden rendben, nagyot ment a kis G Tovább »
Autó adatlap
- Típus:1750 GT Veloce Mk1
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1968
- Színe:fenyőzöld AR216
- Jellemzők:
Ez egy korai 1750 GTV (1968-70 Mk1,1970-72Mk2), sok tekintetben még azonos a Sprint GTV-vel. Klasszikus elrendezés: orrmotor, hátsókerék hajtás, 1.8-as aluminium 'Nord' motor, dupla vezérműtengely, dupla iker 40-es Weber. Gyári adatok: 118Le 5500f/percnél, 187Nm 3000f/percnél, 4-2-1 kipufogó, 5 sebesség, 4 tárcsafék, rásegítővel, egykörös fékrendszer, hátul fékerőhatárolóval, elöl dupla trapézos független felfüggesztés, hátul merev tengely alu difi házzal, T-kar megfogással középen, 1040kg.
Ma már klasszikus, de akkor nagyon kedvelt fenyőzöld színben.
0-100 km/h 9,3s, max. seb. 187 km/h.
98-as benzin gyárilag előírva.
Az autó nem volt restaurálva, csak egy olaszos fedőfestést (hullámos) kapott, mechanikailag felújított. Eredeti specifikációnak majdnem teljesen megfelel, semmi tuning. Célom a patinás öreg autó megjelenés megőrzése. - Extrák:
Korabeli megjelenéshez még mindig figyelemreméltó menetteljesítmény és különleges vezetési élmény.
Nagyon szereti az intenzív autózást, arra van minden hangolva. 120-ig nagyon fürge, emelkedőnek 150-ig sok autóra még mindig rápirít (118Le/1040kg). Sportos üzemben szereti a dupla kuplungos visszaváltást, gázreakció páratlan, féke olyan mint egy modern autóé, persze ABS, ESP nélkül. Az ember köré építették, szinte a földön ülök, a váltó meg nagyon szokatlan furcsa helyen és szögben van, de tökéletes így. Álló pedálok -amik mára már szinte eltűntek- tökéletesen hangolva a sarok gázfröccs alkalmazásához, a motor gurgulászik kövér gáznál. Egyszerűen csak hatalmas élmény amikor vezetem. - Egyéb:
Mindig épül és szépül, csakis saját kezüleg. Ez nálam a veterán autózás egyik fontos része.
2003/10-2005/10 futómű, fék, általános üzembehelyezés 18 év kényszerpihenő után.
2006/08 európai körút
2006 OT vizsga, magyarországi üzembehelyezés
2007 egy kis (ki)igazítás a karosszéria hátsó táján
2009 apróságok mindenfelé
2010 motor és váltó generál No.1
2011 gyári vezérműtengely, típusazonos kerekek
2012 típusazonos belső, apróságok
2013 segédkorm. újabb cseréje
2016 új akku, kardán keresztek újabb cseréje
2017 motor és váltó generál No.2
2020 apróságok mindenfelé
2021 gyári futómű, hengerfejtömítés, váltó O-gyűrű
2022 új akku, új fékrendszer
2023 új hűtő/fűtő rendszer