Tagok >> sprint83 >> 155 2.5 V6 >> Blog
- Típus:155 2.5 V6
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1995
- Színe:Rosso 130
Egy kis összefoglaló a 155 eddig nálam töltött idejéről.
Na akkor kezdjük az elején:
Kell egy olyan autó a Sprint mellé amit nem sajnálok használni bármilyen körülmények között.
Szempontok: csak Alfa Romeo jöhet szóba, minimum 2000 ccm-es motor, de inkább nagyobb. Karakteres autó legyen ne "tucat" Alfa. Kaptam egy infót, hogy Sparky árulta a 155 V6-ját korábban, de már nem hirdeti. Megkérdeztem tőle, hogy mi újság az autóval, mondta, hogy eladó ha teszek egy neki megfelelő ajánlatot érte.
Ment a telefonálgatás, majd 2010. február 07.-én egy vasárnap szakadó hóesésben felkerekedtem és elindultam Győrbe megnézni az autót ez kb. 270 km-t jelent. Amin eddigre már fél éve lejárt a műszaki és azóta nem is volt használva. Első látásra bele szerettem a kocsiba.
Több sebből vérzett ugyan de nem volt reménytelen eset. Következett a próba, szitaszerűen lyukas kipufogóval és elég nagy szelep hangal ugyan, de azonnal tudtam: V6 kell:)) Az autó vezetése következett, kellemesen csalódtam benne. Feszes, jól tartó futómű, a fékek ugyan nem voltak teljesen a toppon de az összhatás tettszett. A motor hangja leírhatatlan.
Döntöttem gyorsan, kell az autó.:) Meg is egyeztünk az árban. Indulhatunk haza. Próba rendszám fel, újra szakad a hó, a /40-es nyári gumik nem igazán tapadnak. Autópálya matrica vásárlán és irány az M1. Az autó szépen megy, kis pihenő az M5 lehajtójánál. Elkezdett tréfálkozni az autó, a vízhőmérséklet mutató 110 és 70 fok között ugrál. Hopp az első kontakt hiba, semmi gond, irány tovább haza. Innen már szépen teljesített hazáig.
Megkezdődhet a műszakira való felkészítés. Első körben az első féktárcsák felszabályozása, ill. betétek cseréje. Első stab. kitámasztókarok újra cserélése. Az önindító levétele mert elég furcsa hangokat hallatott 10-ből 8 indításkor.Mint kiderült a 3-ból már csak 1!! csavar tartotta a helyén, a többi vagy kirázódott vagy az az okos szerelő aki csinálta nem tette vissza. Látszott rajta, hogy nem rég cserélték a Bendixet. Többi dolog rendben lévőnek tűnik, pár zavaró apróság akad, de ez nem befolyásolja a használatot.
Április 19. elérkezett a nap, irány a helyi műszaki állomás, le is vizsgázott szépen az autó. Maradt a papírmunka, ez egy kicsit trükkös volt mivel nem volt még a nevemen az autó így az előző tulaj nevében kellett mindenhol eljárnom. És csak az Ő nevére műszakizhatott az autó, majd jött az eredet vizsga és irány az okmányiroda. Mindennel együtt közel 150 ezer Ft leperkálása után nevemen az autó.
Kezdődhet a rendeltetés szerű használat. De ez nem tartott sokáig:) Nem bírtam magammal... A komáromi találkozóról hazafelé jövet vettem rá széles első sárvédőket, mivel egy korábbi baleset folytán keskeny elejűre volt átalakítva az autó, viszont a hátulja maradt széles. Gondoltam egyet és ha lúd akkor legyen kövér, nem csak az új sárvédők kerülnek fel az autóra kap egy teljes lakatolást és egy teljes fényezést a falcokkal és a belső részekkel együtt.
Június 13-án elkezdtem szétszedni az autót. A lakatolással párhuzamosan nekiláttam egy kisebb revíziónak is a motortérben. Kezdődhet a bontás. Közben beszereztem a szükséges alkatrészek hozzá. Ebben ismét Torjay Laci (127_sud) volt segítségemre, mint ritka alkatrészek kitűnő beszerző forrása! Cserélve lett a vezérlés, az összes meghajtó szíj, vízpumpa, klíma szíjfeszítő csapágy, főtengely anya, 3 db kipufogószelep emelő tőke, kipufogó rendszer összes tömítése, szívó rendszer tömítései és a szívócsövek gumi átvezetői, szelepfedél tömítések, injektorok O gyűrűi, benzin csövek, szervó-fék-és motor olajak és a szűrők, 1 motor tartó bak. A végén kaptak szép fényezést a szívócsonk és a szelepfedelek, a benzin hídak szép új sárga galvánt, majd egy új akku is bekerült a helyére. Ezzel összeállt a motortér.
Közben a lakatolással is kész lettem, következik a fényezésre való előkészítés. A jobb oldali zár a egy feltörés miatt használhatatlan volt, ki is került az autóból, majd eltávolítottam az utólagos antennát is a tetőről. Elkezdtem szétszedni az összes ajtót, ill minden levehető elem lekerült az autóról. A fényezés után bekerült az új első szélvédő is a régi karcos helyére. Majd jött a legó.
Augusztus 22. KÉSZ AZ AUTÓ! Közben a klíma is fel lett töltve, hibátlanul teszi a dolgát. Következett a próba. Egy kis kirándulás: irány Mezőkövesd, majd egy kis Mátra. Szépen teljesít az autó, öröm van:)))
Napi használatban az autó, V6 is Alfa is, boldogság minden megtett km.:)))