Tagok >> Zabbancs >> 166 2.5 V6 24V >> Blog
- Típus:166 2.5 V6 24V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:blu odissea
Kezdjük úgy, leszarom, hogy ki mit gondol, mennyire kendácsolás, hogy nem rögtön szakszervizbe futottam sírva ahogy a nagyok...
Mivel elég nagy totalcar rajongó vagyok, így olvasom a "filléres neppertrükk" rovatokat is. Ott találtam az 5.785 Ft-os horpadásjavító készletet is. Mivel amúgy is vinném karosszériáshoz, gondoltam nagyobb kárt nem okozhatok benne, hát kipróbálom. Annyit megér :)
Gondosan utána néztem/érdeklődtem a dolgoknak. Beszéltem karosszériás ismerőssel is, és ugyan azon az elven működik ez a készlet mint a lincosnál kapható 74.410 Ft-os és a 179.693 Ft-os készlet. Csak hát nyilván, nem olyan profi és kevesebb tartozékkal. De miért ne? :)
Ahogy azt a totalcar-on is javasolták, ismerős is megerősítette, hogy a gyári oldó folyadék helyett féktisztítót vagy WD40-et használjak.
Az eredmény meglepő, teljesen sikerült kihúznom a horpadást. Ez is pipa :)
u.i.: mire elkészültem lemerült a telóm, de majd teszek fel képet a végeredményről :)



Sikerült szereznem egy gyári felni garnitúrát. Nem a legszebbek, de jól sikerült hozzájutnom.Már be is jelentettem egy fényezésre :)
Gumik kukásak rajta, tavasszal veszek újakat.

Ma végre komolyabban is bele vetettem magam a projektbe. Elkezdtem szétszedni a gépet. Mivel a xenonok mechanikája nem jó valamiért, így hét kikaptam őket. Szétszedem őket és meglátjuk, mi a gond. Legrosszabb esetben két új kerül vissza a helyükre. Volt kis fennakadás a balossal. Egy rögzítő csavar beszakadt, ezt is orvosoljuk majd :)
A váltókulisszával is volt kis gond. Az 5-öst kicsit nehezen találta meg az ember. De kapott újat, így már az is rendben van. Alakul lassan a projekt :)


Végre elkészült az én kulcsom is. Mivel nekem a bicska is el volt törve, így azt is másoltattam :)
A teleszkópok már ki vannak kicsit, nem tartják meg a motorháztetőt. Kapott 2 újat :)

Már amikor megvettem láttam, hogy van egy-két olajfolyás. Akkor hirtelen az olajteknőt láttam. Utána jártam pontosan a dolgoknak, és konstatáltam, hogy a kuplung munkahenger elfosta magát. Ezek a munkahengerek engem kísértenek... eddig mindkét 33-asomba és a 156-ba is cseréltem. Semmi baj, a héten kap új BREMBO-t :)


Na szóval! 166-ot akartam mindenképpen. Abból indultam ki, hogy én az az elveteműl állat vagyok, aki minél többet szerelgeti az autóját annál jobban szereti. Valahogy a 156-al is így voltam. Ha valamit szerelni kellett rajta, még ha szopás volt, akkor is minden egyes alkalommal jobban hozzám nőt az autó :)
A 166 esetében is így leszek ezzel, éppen ezért DIREKT az olcsóbbak közt kezdte el nézelődni. Mondhatni projekt autót kerestem, amivel azért lehet napi szinten munkába járni. A kritérium nagy vonalakba annyi volt, hogy motorikusan jó legyen, hátsó futómű és ne legyen szét rohadva. Minden más egyéb nem érdekelt, azt úgy is megcsinálom :)
Így bukkantam rá erre a szépségre. Osztrák papírral, olcsón :) A belseje kifejezetten nagyon szép állapotban van és hát a V6.... akinek van/volt nem kell magyarázni :)
Ahhoz mérten, hogy olcsó volt lesz is vele teendő, de hát ezért vettem. És a legfontosabb, ha elkészül erről legalább tudni fogom, hogy mi van benne és, hogy rendben van :)
Eddig így alakul a feladat lista:
- szokásos vezérlés cserrre
- szűrők + olaj csere
- olajteknőnél kicsit ereszti az olajat, ezt leveszem, tömítem
- kézifék visszajelző nem alszik el, és a jobb hátsó visít is néha kicsit
- gyári xenonos, de amikor felkapcsolom a lámpák lebólintás után úgy is maradnak, csak minimálisan mennek vissza fel
- bal első lámpán kavicsfelverődés, valszeg cserélni fogom. De xenon hiba miatt lehet mind a 2-t kicserélem :)
- bal oldali index búra meg van repedve, ez cserés
- csomagtartó nyitógomb hol működik, hol nem... ez ismerős probléma 155 és 164-ből
- váltógomb alatt a gyűrű fel van akadva
- baloldali ülésfűtés nem megy
- alvázvédelem. Amikor alánéztem nem láttam rozsdát. Ezt szeretném is megőrizni, kap egy alvázvédelmet, meg legalább jól átnézzük, hogy valóban rozsdamentes-e :)
- bal első sárvédőíven kis horpadás, ezt kihuzatom
- tetőn szokásos fakulás nyomai fellelhetők, szerencsére nem vészes, tavassza fényezzük :)
- tavasszal intenzív felni keresésbe kezdek :)
- szélvédő fóliázás
Első körbe nagyjából ennyi. Nem rövid, de nem is vészes hibák ezek, csak bosszantóak. Viszont mire a lista végére érek, teljes és menthetetlen szerelem fog kialakulni :)