Tagok >> Helikon >> 155 1.8 Twin Spark

155 1.8 Twin Spark - főkép

Blog

2010-11-17
Kerékcsapágy

Száguldozok Lendva és Szabadka között - egyfolytában. Vettem rá két Matador Nordica Basic téli gumit. Egész jók. Valahogy hangosak. Ja csak ahogy kiderült nem ők, hanem a hátsó kerékcsapágyam. Hát kicseréltük. Visszatért a rángatás. Benzinen sem tökéletes, különösen hideg motornál, de gázon 50-nél Tovább »

2010-10-14
A motorháztető esete

Összegzés - az elején, no ez remek - kicseréltük a középső kipuffogódob együttest, volt egy olajcsere szűrővel, négy izzó, gyári ablaktörlők, mert nekem a szögletes van, semmi más nem megy rá, aztán Zoli mester megjavította a ventilátort, most megint van négy fokozata, három alkalommal egyenesítetté Tovább »

2010-09-05
Korai öröm

Nem sokáig ment rángatás nélkül. A probléma újra visszatért, de jött a nyár és nem volt időm foglalkozni a dologgal. Egész nyáron táboroztam meg ilyenek úgyhogy az autó három okból is állt. Egyrészt gyorshajtás miatt elvették az engedélyem egy hónapra (meg négy büntetőpont és 60 eur - és nem is az A Tovább »

2010-06-14
Végre gázzal is tökéletesen megy

Az egyik gyújtótekercs cseréjével sikerült elérni, hogy gázüzemen többé nem rángat a járgány. Új korszak indul. Idegeskedés nélküli kocsikázásnak hívják. Azért nehéz úgy öt órákat leautózni, hogy minden gyorsításnál cibál a vas... No persze nem lenne Alfa, ha közben nem romolna megint el rajta vala Tovább »

2010-06-01
Alfa City utáni élet

Nos gyűrűznek a problémák a vassal. A gázberendezés továbbra sem funkcionál úgy ahogyan kellene. A "mester" azt mondja átnézte tetőtől talpig - mint utólag kiderült szépen meg is "húzta" az első lökhárítómat, de ezt, hogy bizonyítsam rá??? - és az egyik gyújtótekercs - bobina - okozza a gondot. No j Tovább »

Autó adatlap

  • Típus:155 1.8 Twin Spark
     Mindent erről a típusról
     Tagok, akik birtokolják a típust
  • Évjárat:1993
  • Színe:zöld
  • Jellemzők:
    Kitűnő állapotban vettem. Szerencsém volt vele. Egy belgrádi telepen állt egy ideig, valószínűleg olasz tulajdonosa lehetett előzőleg, mert az autót valami vámszabálysértés miatt elkobozták tőle és egy ilyen kocsikkal foglalkozó viszonteladó vásárolta meg licitáción, jegyzem meg igencsak olcsón. A kilométer óra állása 106250 km volt amikor elmentem érte. Csodával határos módon - minden jel arra mutat, hogy ez reális kilométeróra állás, hiszen a kormánykerék, a pedálok, az ülések kopása is arra utal, hogy nem ment többet. Ezenkívűl az összes selni és csavar a motoron még eredeti - gyári. Tehát, ha többet is futott, nagyon szépen megőrizték. A négy gumiabroncsból kettőt azonnal ki kellett cserélnem, mert levegő nélkül állt és eldeformálódott, ám ezenkívül semmi javítani való nem volt rajta. Az előző tulajdonosnál volt beépített gázberendezése - hagyományos típusú - ez is az olaszokra jellemző, de én már anélkül vettem, erre csak fúrás jelek utalnak, meg a szerelőm elmondása. Le voltak sötétítve az ablakai hátsó ajtókon és hátul, de ezt levettem róla (részben) mert nálunk komolyak a szabályozások és nagyok a büntetések. Pedig úgy jobban nézett ki. Nekem nem tetszik a színe - már bocs azoktól akik ezt zöldben szeretik - egy alfa az piros legyen, vagy fekete. Azért vettem, mert nagyon kiakasztanak ezek a mai papírautók. Valami különlegeset szeretettem volna, olyat amit még aránylag jól összeraktak. Van stílusa és lelke. Hát ennek van. Én ugyan annak idején suhanc koromban amikor ez megjelent inkább a Fiat Temprát szerettem, de emlékszem, hogy ez a modell sem hagyott szó nélkül. A Temprának szerettem a sok digitális cuccát, ennek meg imádtam az agresszív, szögletes formatervezését. A gyerekkori barátom imádta ezt a modellt, a szívrroham határán volt a mikor bevágódtam hozzá ezzel. Beültette a két gyerekét és mentünk egy kört. Ő hajtott. Azt mondta szerezzek egy jobb állást és vegyek egy új autót, mert ő megveszi ezt tőlem. Röhögtem...
  • Extrák:
    Ezen aztán semmi extra nincs. Gazdagon műszerelt - no az olajnyomásmérő nem is dolgozik közülük - meg az üzemanyagszintmérő is ugrál újabban. Van neki két első elektromos ablakemelője. Elektromos tükörállítás és vége a felsorolásnak. A digitális órája sajnos elfolyt.
  • Egyéb:
    Tettem bele egy Clarion autórádiót - a korábbi járgányomból szereltük át - mp3-as, USB-s szolíd hangszórókkal - a bennelévőket kidobhattam a szemétbe. Beépíttettem egy Zavoli szekvencionális gázberendezést amivel még nem dolgozik tökéletesen, de remélem kinövi a gyerekbetegségeit - magától nem fogja persze. A tartály a pótkerék helyére került. Tervek között van távirányítós központi zár, meg tolatóradar. Szeretnék előbb-utóbb valami szélesebb alufelfelnit rá, alacsonyprofilú abroncsokkal. Meg jó lenne egy hátsó spoiler hozzá. Egyszer talán ködlámpákat is találok hozzá.

Fotóalbum