Mutasd

>> Egyéb2010-11-17

Száguldozok Lendva és Szabadka között - egyfolytában. Vettem rá két Matador Nordica Basic téli gumit. Egész jók. Valahogy hangosak. Ja csak ahogy kiderült nem ők, hanem a hátsó kerékcsapágyam. Hát kicseréltük.
Visszatért a rángatás. Benzinen sem tökéletes, különösen hideg motornál, de gázon 50-nél, 90-nél szaggat.

 
>> Egyéb2010-10-14

Összegzés - az elején, no ez remek - kicseréltük a középső kipuffogódob együttest, volt egy olajcsere szűrővel, négy izzó, gyári ablaktörlők, mert nekem a szögletes van, semmi más nem megy rá, aztán Zoli mester megjavította a ventilátort, most megint van négy fokozata, három alkalommal egyenesítették a felniket - mit csináljak sok a kátyú - és elérkeztünk az izgalmakhoz. Elkezdett eltünni a fékolajam, mint kiderült a kuplung cilinder engedte és elfolyt a fékből is. Nos amikor eme kis kellemetlen hibát hárította el a mesterem, sikerült neki lediplomálnia hülyeségből. Elindul a csávó tesztkörre, csak nem csukja le rendesen a motorháztetőt. Az meg nem hagyja magát, szépen kivágódott és összegyűrte a sarkait. Gratulálok. Önköltségből kijavítja. Csak a tudat. Akárhányszor odanézek, tudom, hogy az már javítva van. Így nézett ki, ha valami kivehető a képekből...

 
>> Egyéb2010-09-05

Nem sokáig ment rángatás nélkül. A probléma újra visszatért, de jött a nyár és nem volt időm foglalkozni a dologgal. Egész nyáron táboroztam meg ilyenek úgyhogy az autó három okból is állt. Egyrészt gyorshajtás miatt elvették az engedélyem egy hónapra (meg négy büntetőpont és 60 eur - és nem is az Alfával büntettek meg, mert akkor még meg sem volt), másrészt egy a motorból jövő kopogás miatt leadtam a mesteremnek, harmadrészt nem is voltam otthon. Ezekből a kopogás volt a legaranyosabb történet. A motor megbontásakor - jegyzem meg a gyárból való kijövet óta nem volt szétszedve - kiderült sok érdekes dolog a múltjáról. Egyrészt nem volt rendes olajnyomás, az előző gazdi nem foglalkozott az okokkal, kiszedte az olajnyomásjelző egyik érzékelőjét és szépen túladott az autón. Másrészt a főtengely két csapágya (kettes és ötös) szépen felengedett és a főtengelyem elgörbült. Zoli mester szétszedte, manuálisan csiszolta a stendereket is (no hogy ennek mi a szép magyar neve, ne kérdezzétek, nem tudom) és remekül megcsinálta. Azt mondta ne nyakaljam ezt az autót, mert ez egy jól kitalált szerkezet csak az olaszoknak nincs hozzá megfelelő anyaguk és, ha sokáig szeretnék még autózni vele, akkor jó lesz ha könnyítek a pedálnyomásnál. Viszont azt állítja, hogy ennek az 1.8-as motornak ez a típushibája az a két gyöngébb csapágyazás máskor is fellazulhat. Kicseréltük hát az olajnyomás érzékelőjét a műszer feléledt és most figyelemmel kísérhetem, ha valami gond van.

 
>> Egyéb2010-06-14

Az egyik gyújtótekercs cseréjével sikerült elérni, hogy gázüzemen többé nem rángat a járgány. Új korszak indul. Idegeskedés nélküli kocsikázásnak hívják. Azért nehéz úgy öt órákat leautózni, hogy minden gyorsításnál cibál a vas...
No persze nem lenne Alfa, ha közben nem romolna megint el rajta valami, most igaz csak apróság, de ebben a nagy melegben, klimás autó nélkül nem ártana egy ventilátor ami működik is minden fokozatában. A négyből csak a negyedik maradt meg. Hogy hová tűnt a többi?
Az autószerelőm megreparálta az alblakemelőt is.
A minap egy ipraművészt szállítottam haza Lendváról 50-60 év közötti hölgy. Kiszálltunk egy benzinkúton pihenőre, megáll, nézi a járgányt amivel addig hasítottunk rendesen és azt mondja: szép járgány, olyan masszív kinézete van. Látszik rajta az erő. Jól megvan ez csinálva.

 
>> Egyéb2010-06-01

Nos gyűrűznek a problémák a vassal. A gázberendezés továbbra sem funkcionál úgy ahogyan kellene. A "mester" azt mondja átnézte tetőtől talpig - mint utólag kiderült szépen meg is "húzta" az első lökhárítómat, de ezt, hogy bizonyítsam rá??? - és az egyik gyújtótekercs - bobina - okozza a gondot. No jó, hiszek neki, megrendeltettem a szerelőmmel - Kovács Zoli egy Isten - 42 eurómba fog kerülni. Közben megjött a kozépső kipuffogódob is. Ez 90 eurómban van. Addig nem rakom fel amíg a heggesztés kitart.
Csakhogy tetőzzenek a problémák, összeakadtak az ablaktörlőim is, szanaszét repült a cucc. Persze amilyen szerencsém van, ha ugyanilyet akarok ami rajta volt, rendelhetem a gyárit. Szögletes foglalatja van, az egész lapátot cserélni kell, karral együtt, komplettben a kettő 40 eur. Lecseréltem, egye fene. Most nagyszerű. Csakhogy most ugyanott vagyok, ha legközelebb bedobja a gumi a rongyot megint vehetek egy ugyanilyet, mert nem lehet csak a gumit cserélni. Ahelyett, hogy kicseréltem volna az egészet valami újabbra én itt játszom az eredetit. Szentimentalizmusnak hívják ezt a dolgot. Túlélem.
Az ablakemelőmet is megszereli Zoli, azt mondta ne aggódjak, jobb lesz mint új korában. Hiszek neki. Annyi a baj az egész történetben, hogy holnapután megyek Szlovéniába és ez a vacak gázon hihetetlenül rángat, no az egy NAGYON ideges utazás lesz részemről. Pedig egyre inkább szeretem ezt a fura gépet. Ahogyan remeg az ujjaim közt, ahogy velőig hat a hangja. Jó érzés ez. A két hónap alatt amióta megvan egy vagyont költöttem rá. Még mindig nem tökéletes, de megfelelő irányba haladok. Persze ragozhatnám még ilyen szépséghibákkal, hogy elkezdett menet közben nyekeregni a kozépső konzol - hát ugye miért ne? - meg az ajtó csukásnál nem mindig kapcsolja ki a belső világítást, de majd ezekkel is foglalkozom útközben. Hajrá Alfa.

 
>> Egyéb2010-05-30

Nos Mátyásom lemaradt az év Alfás történéséről, mert lebetegedett. Csináltam neki jónéhány fotót csak, hogy fájlaljam a szívét. Változott tehát a terv és nem Szlovéniából, hanem Szerbiából indultam kora reggel és Szeged után összefutottam egy tűzpiros 156-ossal. Konvojoztunk Komáromig. Csak a hecc kedvéért 155 km/h-val mentem, hogy a gps beregisztrálja, mint max napi sebesség...amúgy stílusosan, ha már 155-öm van. Három járgány volt végülis Szerbiából. Leüdvözöltem a szlovén bratyókat is. Mint friss Alfás nekem nagyon bejött a feeling. Mindenki villog a másiknak, üdvözöltük egymást oda és vissza is, nekem ez új még és nagyon tetszett. Átugrottam a Szlovák oldalra is mielőtt beléptem volna, ott összefutottam az ő konvojukkal. Köszönet Selespeednek, hogy felkarolt, körbevezetett, beavatott. Sokat segített. Örülök az új ismeretségeknek. A lekem rendben, mert láttam két gyönyörű GTV-t. Azt a típust nagyon bírom. Cibált a gép egy kicsit gázon, de ment, mint a villám. Kezdem bírni a hangját is. A két kipuffogó hegesztés után leszokott a Polonézes beütésről.

 
>> Egyéb2010-05-27

A kipuffogót megheggesztették. Pontom pénz volt, de amikor Lendvára értem kiderült, hogy középen is eltört. No azt is cserélhetem. Közben vacakolt gázon. Most már nem csak szaggat néha, de teljesen kihagy időnként. Mindennek tetejébe még a vezető oldali ablakemelőm is megdöglött. Nagynehezen felhúzta a motor az ablakot, de aztán végleg beadta a derekát.
Törött kipuffogóval - hatalmas zajjal - megindultam vissza Szabadkára. Hasított a gép rendesen, a gázos akadozás ellenére repesztettem szépen, holnap megy a mesterhez, aztán ha lógó belekkel is, de ott leszünk Alfa Cityben. Ezt nem hagyjuk ki. Matyit is hozom. Szokja csak a gyerek a benzingőzt Alfások között. Hátha megfertőződik. Azt mondja neki nem tetszik az "újdonsült" autóm formája. He he. Új még neki ez a feeling. Elmagyaráztam a kölyöknek, hogy a '90-es években még adtak a formatervezésre, nem biztos, hogy megértette, de majd Komáromban felfogja, ha körülnéz. Azt azért már kapizsgálja, hogy az Alfa felismerhető és egyedi a sok tömegcucc között.

 
>> Egyéb2010-05-18

Pénteken másztam haza Lendváról egy nagykanizsai kitérővel. Gázon vacakolt, ahogy szokott. Érdekes megint remeg az eleje. Ezt hogy hoztam össze? Nem emlékszem... Dombóváron beállt mögém egy 159-es úgyhogy vérszemet kaptam és elkezdtem nyomni a vasat. Megy ez. Padlógázzal megy gázüzemen is. Nagyon tempósan és nagyon gyorsan hazaértem vele. Első utam a vassal amit igazán nagyon élveztem a rángatás és a remegés ellenére is. Hétfőn elvittem a gázoshoz, hogy állítgasson. Most üzemi hőmérsékleten remekül megy. Ő kért elnézést az emberei miatt akik csak a sztandard-sablonos beállításokat ismerik, ha jön valami spéci gép - mint az én Alfám is - akkor meg elvesznek. Hidegen azonban vacakol, de ezt csak akkor tudja állítani amikor hideg a motor. Ott kell hagynom egyszer. Gumijavítómhoz is elugrottam. Hogy hogynem sikerült a jobb első felnit elgörbítenem, ezért remegett. Ha már ott voltam lecseréltük a két hátsó gumiabroncsot is, azok vétel óta problémásak voltak, úgyhogy az akció belekerült 50 eurómba, de most szépen fut. Mind a négy gumi Dunlop SP10-es. Nem nedves útra vannak kitalálva, de szárazon kapaszkodik rendesen. Engem zavar, hogy nagyon könnyen megcsúsznak nedves vagy kavicsos aszfalton. Volt egyszer egy balesetem, az is nedves úton történt, azóta ettől a szituációtól kiver a veríték.
Valahogy az összes eddigi autómnál mindig a fűtés meg a kipuffogó volt a legnagyobb pechem. A fűtés ezen rendben van - egyenlőre - de a kipufogó végem szépen lerepedt a dobról. Vihetem heggeszteni. Nincs szerencsém.
Ablaktörlőlapátot nem lehet csak úgy cserélni rajta. Ráfabrikáltam valahogy egy univerzálisat ami méretre stimmel, de úgy kellett összedrótoznom. Majd lövök egy eredetit.
Kiderült közben, hogy a csomagtartón hiányzik az egyik tartóteleszkóp, ezt észre sem vettem eddig.
A napi kilométerszámlálót nem lehet akármikor nullázni. Akad. Akkor nem eröltetem, várok egy másik állást, akkor meg megadja magát.
Akad a váltóm is. Ezt nem szeretem benne. A hátramenetet ritkán veszi be első kísérletre. A tengelykapcsoló kemény, de ezt meg megszoktam.

 
>> Egyéb2010-05-11

Április 9-én vettem. Szerbiában, pontosabban Rumán. Belekerült egy halom pénzembe mire átirattam a nevemre, meg kapott egy szabadkai táblát, aztán meg 630 eurómba a gázbeépítés. Ez volt az első hibám vele, mert nagyon vacakol azóta, hogy gázos. Zavoli rendszer van benne 2000-3000 fordulat között rángat, benzinen repül mint állat. Amolyan kis rakéta amikor nem a gázzal vacakolok, de természetesen nekem is van zsebem és kénytelen leszek kinlódni vele. Akit érdekel a gázbeépítés Szerbiában annak meg tudom mondani hova NE menjen beépíttetni. Annyira gyönyörűen beállították, hogy a rángatás mellett még majd 10 litert fogyaszt 100-on. Volt már vele néhány apróbb gondom kezdődött a gumik cseréjével a felnik egyenesítésével, az nem került olyan nagyon sokba. Volt már gyertyacsere, az mindjárt megvétel után. A hátsó kupuffogódob tartó leszakadt, csak a gumi, két rágógumi árából megvolt. Gázon kezdetektől vacakul megy a mesterem átfurta közelebb a befecskendezőket mindjárt megjavult, visszamentem a gázoshoz, hogy beállítsa és a barom azt mondja "ja igen oda kellett volna beépíteni, mert ahová mi raktuk az messze volt", állított rajta valamit és kerek egy napig jól ment. Aztán elkezdett köhögni benzinen is. Mint kiderült a benzinpumpa beszívott valami koszt, szűrőcsere, majd befecskendezők tisztíttatása és most benzinen megint gyönyörűen megy. Gázon meg rángat. Majd amikor ismét Szabadkán leszek állítunk rajta, remélem egyszer s mindenkoora megoldódik. Ja és amikor megvettem ferdén átt a korménykerék, elvittem futómű optikára, állítottak valamit rajta, a kis képernyőn minden gyönyörűen a zöld mezőben volt amikor elhoztam a szervizből, de valahogy most mintha nem futna szépen és a kormánykerék se áll teljesen egyenesben továbbra sem. Ide is mehetek vissza. Hát nálunk már mindenki fuser?? Ennyi volt eddig. Én korábban francia autót hajtottam. Meg kell szoknom, hogy ez nagyon kemény. Most utaztam vele először hosszabb útra, előbb Szabadka-Keszthely, aztán Lendva.A gáz miatt nem volt egy élvezetes út, mert nem megy simán, de nagyon szeretem vezetni. Öten mentünk vele, van ereje - még így is - nem egy Renault Espace - mert azom volt előtte - de így is elfértünk. A csomagtartója is tágas. Ha kicsit kisüt a nap, marha melegem lesz benn, meg érzem a gázszagot is nyitott ablaknál. A hülye kipufoggó vég miatt olyan hangja van mint egy Polonez-nek. De szeretem. Jó döntés volt...csak a rohadt gázüzem...