Mutasd

>> Tuning és extra2017-04-15

Múlt hétvégén végre bekerült a szerzemény! Az előtte való napokban megérkezett hozzá a díszkeret a 2ISO méretű fém foglalattal, az antenna jelerősítős adapter, a CAN interface, valamint a tolatókamera és az iPhone adapter is.

A munkát egyedül végeztem, szombati napon 6, vasárnap 2 órát vett igénybe:

Szombat délben a tolató kamera telepítéssel kezdtem. Ez egy olyan típus, ami a rendszámtábla világítás egyik buráját cseréli le. Mondanom se kell, Kínában a foglalatot kábé besaccolták, én tehát reszelhettem a lökhárítóból még vagy 3mm-t. Egyébként jól néz ki, csak a rendszámot is lejjebb kellett tennem vagy 1,5 centivel, hogy a kis fekete kocka ne lógjon rá pont a "8-as" számra. A nagyobb fejfájást a kábelezése okozta. Nem néztem meg, a gyári világítás kábel merre megy, inkább a pótkereket rejtő fenéklemezen találtam egy vakdugót. Annak mentén kimentem a kábellel az utastérből, azonban ahhoz, hogy a lökhárító mögött feljussak az üregig, egy alsó csavart le is kellett oldani a lökhárítóról, hogy a behúzószál elmenjen. A hozzá kapott kábel tartalmazta a videó jelet, mellette pedig egy tápcsatlakozót. Ennek +12V-ja végigment a kábelen, a testezést pedig a csomagtartóban, az egyik csomagrögzítő szem segítségével oldottam meg. A kábel előre vezetéséhez gyakorlatilag nem is kellett semmit bontanom a küszöb mentén, olyan vékony, hogy simán el tudtam fűzni nyomtalanul a peremek alatt.

Ezt követően elől leszedtem a jobb első ajtó gumi kéderét, és lepattintottam az A oszlop burkolatát. Ennek tetején kapott helyet az egység mikrofonja a telefon kihangosításhoz. A kábelezés a tolatókamera kábellel együtt a pedálok feletti pici burkolat oldásával, a kormány alatt került a megfelelő üregbe.

A gyári rádió cseréjéhez a középkonzolt teljesen ki kell szerelni. Ki lehet húzni a 4db pozíció benyomásával magában is a rádiót, de a fém tartókeret hátulról van csavarozva a panelre, ezt pedig cserélni kell. A panelt 6db csavar tartja: 2db a rádió mögött, 2db felül a szélső szellőzők alatt, 2db pedig a váltó burkolat találkozásánál. Első lépésként a légbefúvókat kell kiszedni. Ehhez néztem egy youtube tutorial videót, ami nagyon jó tippet adott, hogy nehogy látható helyen megsértsem a szellőzőket: beáldoztam egy fém ruhavállfát, majd két kampót hajlítva belőlük egyenként kirántottam a rostélyokat. Utána jött a rádió, majd a váltószoknya leszedése után egy határozott rántással a váltó körüli műanyag. Minden csatlakozót leoldottunk (természetesen az egész beavatkozás előtt az akkumulátor negatív saruját levettem!), és a panel kint volt. Bent a szobában építettem össze az új multimédia egységgel.

Ennyi fért a szombatomba, mert este programunk volt.

Vasárnap folytattam: ami még komoly megoldandó feladat volt, hogy egy HDMI és egy iPhone kábelt is el kellett vezetnem a pohártartóhoz. Ezeket a váltó bélése mellett tudtam elhúzni, majd a pohártartó teknőt megfúrva a lightning kábel feje is átfért. Azért a 18 ezer Ft-os bruttó árú adapterhez igazán adhattak volna még 30 cm kábelt, nem csak 10-et összesen...

Következett a CAN modul: két kábelt a meglévő gyári csati CAN-A és CAN-B kábeleire kell kötni (Low-CAN és High-CAN). Természetesen állandó tápot és testet is adni kell a készüléknek, ő pedig ad cserébe egy kapcsolt 12V-t, egy hátramenet fokozat szimulátort a kamera képhez, egy kézifék érzékelő kábelt (amit én kikerültem egy sima testeléssel, hogy állandóan mehessen video), valamint a műszerfal fényerő szabályzó bemenetet. Ennek a kapcsolt 12V-jára kötöttem a tolatókamerát is.

Ezt követően minden egyedileg kötött kábelt (kb. 15db) megforrasztottam és szigeteltem, majd némi rendezkedést követően sikerült a helyére pattintani az egész középkonzolt. A kezdeti 6 csavarból a középső kettő (rádió mögötti) többé nem tartja, mert az csak a gyári konzolnál kap furatokat, de szerencsére minden csendben van és jól működik.