Tagok >> Rolee156 >> 156 1.6 TS >> Blog
- Típus:156 1.6 TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Ezüst
Márciusban a motor hajtókarcsapágyas lett... :( Szerencsére 1 hónapleforgása alatt sikerült másik motort varázsolni az autóba!
Motorból másodszorra sikerült találni olyat amit be is építettünk, és így utólag jól is tettük, hiszen nincs rá semmi panasz. Egy csepp olaj sem hiányzik belőle, minden rendben vele (a motor belsejét tekintve a szerelőm szerint még 100.000 km sem lehet nagyon benne)!!!
Az autó kapott új kuplungot is, mert már nagyon ramaty állapotban volt...
Mikor a lakatos leszedte a műanyag küszöböket az autóról, megdöbbenve látta, hogy jobb oldalt kb. 50 cm-es darab hiányzott a küszöb hátuljából...
Az alja is ki volt rohadva, azt is orvosolni kellett. Az egésznek csak annyi a szépséghibája, hogy jobb oldalt a hiányzó részt csak úgy tudta pótolni, hogy odahajlított egy lemezt, mert küszöböt sajnos akkor nem sikerült szerezni.
Rakattam az autóba riasztót, mert az előző kipurcant...
Riasztó beszereléssel együtt: 50.000 Ft.-
(pár led is cserélve lett a műszerfalban)
Fejegység: Clarion FZ709: 40.000 Ft.-
Használtan vásároltam az autóhoz gyári lemezfelnit, gumival (kb. 70 %-os Dunlop Winter Sport, 185/65) és dísztárcsával együtt.
Postaköltséggel együtt 52.500 Ft-ot fizettem.
Vezérlés módosító: 40.000 Ft.-
Trafó: 8.000 Ft.-
1 db gyertya pipa: 4.000 Ft.-
Ékszíj, tömítés: nem emlékszem a pontos összegre :)
Összesen 84.000 Ft-ból jöttem ki, szerelési költséggel együtt. Az autó most csendes, eltűnt a diesel hang, kezd minden helyreállni.
Mivel nem mindig indult be az autó, elvittem diagnosztikára, ahol egyértelműen kijelezte, hogy a motor hőfok jeladó, és a légtömegmérő rossz (azt, hogy nem indult a kulcs hibája okozta - immobiliser-).
Azt mellékesen megjegyezném, hogy a két alkatrész közül egyik sem 156-osba való volt, amit cserélni kellett... nem tudom ki gányolhatta bele őket...
Légtömegmérőből utángyártottat vásároltam, tudom nem egy tartós dolog, de a lényeg, hogy húzzon ki egy évet, és akkor BOSCH-ra cserélem. Az utángyártott ára 20.000 Ft.- volt.
Motor hőmérséklet jeladóból gyári BOSCH-t vettem, 6.000 Ft.-ba került.
Szerelési költséggel együtt fizettem 30.000 Ft.-ot.
Eredmény: az autó érezhetően jobban húz, és remélem a fogyasztás is vissza fog esni...
Jövő héten következik a vezérlésmódosító cseréje... :)
Rátaláltam A felnire! Ugyan úgy 8x18-as mint a jelenlegi Alessio... de sokkal mutatósabb és strapabíróbb!!! Annyi a különbség, hogy ez ET32-es...
Immáron fent a kerék, elfér, semmi gond az ET miatt.
Sajnos két gumi kuka volt, így rendelnem kellett kettőt... Így most elől vannak az új 215/35 ZR18-asok, hátul pedig a régi 225/40 R18-asok.
Gumikból sajnos nem tudtam a nívósabb márkák közül választani, így a legolcsóbb kategória jöhetett szóba csak... a felni elvitte a pénzt, és a gumik amúgy sem voltak tervben, nem tudtam, hogy ezt a nyarat sem húznák ki...
Tehát a gumik márkája Sunny SN3970. Darabja 19.000 Ft.- volt.
A felnikhez mozgó kúpos csavarokat kellett vásárolnom, ami 10.000 Ft.-ba került.
Volt még egy futómű beállítás is 4.500 Ft-ért.
Plusz a gumis díja.
Megjöttek az első alkatrészek a kocsihoz ( az olajcsere már rég meg volt, persze Selenia).
Nem volt olcsó, de muszáj helyretenni az ilyen dolgokat! Az alkatrészekért köszönet az Alba-nak.
Na szóval, két első alsó TRW lengőkar, két hátsó Zimmermann féktárcsa, Textar fékbetétek, bal és jobb oldali hátsó hátsó keresztmerevítő, 2 db hátsó féknyeregjavító készlet, és egy porvédő gumiharang a jobb féltengelyre.
A költségekben a szerelő díja is benne van, ami 19.000 Ft volt.