Kissé paráztam a még gyári feszítő és vezetőgörgő miatt - bár utólag kiderült hibátlanok - így ma délelőtt lecseréltem mindkettőt szintén gyárira.
Érdekes, hogy egyikben sincs benne a gyári jel, viszont teljesen egyforma a régi és az új.
A szerelés egyszerűen ment. Szükséges szerszámok birtokában bárki nekiállhat a cserének:
- csillagcsavarhúzó
- 5-ös imbusz
- 13 és 15 csillagvilláskulcs
- 19-es crova
Először jobb első kerék le, műanyag burkolat szintén le és elénk tárul a szíjtárcsa valamint a feszítőgörgő.
A feszítő görgőjét a 15-ös kulccsal elfordítani a rugó ellenében és leügyeskedni a szíjat. Én kifűztem a teljes szíjat ellenőrzés céljából, érdemes memorizálni az útját.
A szíj barázdáiban találtam pár fémszilánkot, gondolom ez hallatta a fura hangokat (most csendes :)). Ezeket kipiszkáltam, a szíj tiszta lett.
A feszítő 13-as fejű csavarját kitekerni és lent is van.
A vezetőgörgő 15-ös fejű csavarját kitekerni.
Ellenőrizni a generátor, a kompresszor és a szervo tárcsáját.
Új görgőt helyére, feszítőt helyére (van rajta egy felöntés, ami a blokkba pászol, arra figyelni). Csavarokat jól meghúzni.
Szíjat befűzni, minden tárcsára ráilleszteni.
Most jön a trükk.
Nekem a kerék felől sehogy sem sikerült annyira elfordítani a feszítő görgőjét, hogy a szíjat rákapassam, így felülről próbálkoztam. A 15-ös csillagvillás pont elfért a motor és a váznyúlvány között (a szíjat a kulcs felett kell elvezetni), sőt a lazításkor a kulcs beakadt a klímacsövek konzoljába, így mindkét kezem felszabadult. A szíj feligazítása ezután pofonegyszerűen ment.
Kulcsot le, feszítő a helyén, szíj útját ellenőrizni, főtengelyt a 19-es crovával párszor körbe és lehet indítani a motort.
Mehet vissza a burkolat és a kerék.
Kész :)
156 1750 2 424 ablakmosó ablaktörlő active alfa ar arese asimmetrico ate betét birth bowden bpc brembo chmarossky cold corsa csatlakozó csomagtér diagnosztika dobbetét dobsinska ebc ecu ellenállás fék fékbetét fékolaj felső feszítő függönylégzsák fúrt futómű giulia good görgő gtv gumi gyári hátsó hosszbordás hűtő javítás karcolás karosszéria kábel kerámia kézifék kilincs kinyomócsapágy kkl koni korrózió kuplung lengéscsillapító lengőkar mechanika museo ocra olajcsere open pannonia pappas patent pillangószelep pirelli pzero q quadrifoglio race reset romeo rozsda sachs slovakia special sport start stelvio szíj szilent szolnok tárcsa téli termosztát tisztítás toronyszilent trw vag valve váltó vezető viadukt világítás xtra year yellow
>> SzervizAlfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2013-06-30