Alfacity napján jelezte az autó, hogy ellenőrizzem a fékbetéteket. A májusi ellenőrzés alapján számítottam erre.
Kézenfekvő lenne a gyári betéteket megvenni, de az áruk nagyon magas, még úgy is, hogy szerelékkel együtt adják.
Bújtam a különböző fórumokat, milyen alternatívák vannak. Végül a Brembot választottam, többen gyárinak írták. Próba szerencse.
A tárcsák elbírnak még egy betétet, azokat nem cseréltem.
Az első fékhez való szerelékkel sajnos beszoptam 2x is. A betétekkel együtt rendelt csomag hiányosan érkezett. A másnap vásároltból pedig csak a csavart tudtam használni. A csapok nem mentek bele a furatba, a rugós lemezen a gyárinak volt még egy plusz füle, ezért a régieket raktam vissza.
Bejáratást megcsináltam. Fékhatás olyan, mint korábban. Teszt holnap következik.
37477 km
Úgy mértem, a Brembo GT Sport első tárcsákba még egy-két túra, de közelebbről szemlélve észrevettem egy repedést, ami a peremig futott. Szívás lenne ha szétrobbanna terhelésen.
Ezt már nem forgalmazzák és túl drága is volt, többet vártam. 30 ekm-t futott.
Találtam egy hasonló terméket: Brembo Xrta HC fúrt tárcsa.
Rendeltem hozzá EBC yellow betéteket. Bejáratás indul.
Történt, hogy egy tempós szerpentinezés után túlmelegedett a fék és elkezdett nyúlni a fékút. A szaga is rettenetes volt. A gyári méreteken belül kerestem megoldást ami bírja a kiképzést és utcai átlagos használat során is megfelelő.
A választásom a Brembo Sport termékére esett. Külföldi oldalakon olvastam pozitív tapasztalatokról, illetve neves gyártó lévén bizalmat szavaztam.
A gyártó szerint 600 C-ig jó fékhatást nyújt, legjobban 200-300 C között működik, és hidegen is elég erőteljes fékhatás van, így nem kell melegíteni átlagos használat esetén.
Kiegészítettem a szettet még fémszövetes teflon fékcsövekkel, valamint dot4+ fékolajjal töltöttem fel a rendszert a kívánt hatás elérése érdekében.
A szerelés menetét nem írom le. Inkább a tapasztalatokat osztanám meg.
Először csak a fékcsöveket és a fékfolyadékot cseréltem le, hogy külön tudjam értékelni a hatást.
Írták, hogy a fékhatás hamarabb jelentkezik az új csővel, jobban adagolható a fék, az ABS is direktebben fog működni. Hát rosszabb nem lett az tuti, de nem esküdnék meg az ellenkezőjére. Frankón működik, talán hamarabb felkeményedik a pedál álló helyzetben taposva.
Ezek után cseréltem tárcsát és betétet.
Először pár száz km-t kímélve vezettem városban, hogy rendesen összekopjon. Utána a gyár ajánlása szerint "megedzettem" és attól kezdve lehetett "ütni".
Hidegen fog annyira mint az előtte használt Zimmermann tárcsa és Textar betét.
Érezni, hogy több fékezés után, amikor melegszik, jobban fog.
A "tesztpályán" ahol az előző szett túlmelegedett, ott ez bírta a gyűrődést. Volt ugyan szaga, de fékhatás is megmaradt.
Gyakran kell lemosni a fékport, különben hajlamos a nyikorgásra. Illetve a furatok miatt erőteljes lassítást búgás kíséri.
Az ára kicsit magasabb mint az EBC, amit szintén sokan dícsérnek. Azzal sajna nincs tapasztalatom.