- Típus:159 1,9 jtdm 8V SW Gabriel Arkangyal
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:ARGENTO
Mikor sor került az Arkangyal matricázására, már sokan a nyári felniken gurultak, én viszont tudatosan még télin. Cserére várt ugyanis a bal első alsó lengőkar, amire április 15-re voltam előjegyezve a szerelő barátomnál. A gömbfej ugyan még nem lógott, de már ősz óta nyekergett, ezért két hetente fecskendővel spéci zsírzást kapott, így lehetett húzni a dolgot. Igazából csak a porvédő volt kicsit kirepedve, de ugye ez éppen elég, de persze kapkodni sem kell.
Ettől függetlenül erre a futóműre már nem akartam rátenni a 19"-os kerekeket, mert ugye az ördög nem alszik.
Szóval, ha már felkerültek a matt fekete matricák, a 19"-os felnijem pedig nem makulátlanok (kép 1-2), úgy döntöttem lefényeztetem őket.
Eddig ezüstös/nikkeles színük volt, de most a gyári TI antracit színét szerettem volna. De mi a színkód?
Hiába nyomoztam a fórumon, bújtam a netet, nem tudja senki. Végül egy német fórumon bukkantam rá egy fényező bejegyzésére, aki megadta a MiTO QV ötpatkós antracit felnjének (kép 3) a színkódját, ami szerinte ugyanaz, mint a 159 TI felni színe.
A kód: VV658B Titanio-metallic
Március 26-án le is adtam a felniket a fényezőnél, aki mellesleg a szerelő barátom szervízének az egyik hátsó helyiségében dolgozik, és januárban lefestette a segédvázkeretem is a váltócserekor - szóval minden egy helyen :)
Másnap küldte is Messenger-en a fotót a színkártyáról, megvolt tehát a szín is. (kép 4)
Karesz, a fényező aprólékos munkával, lecsiszolta a régi fényezést. Legnagyobb gondot a küllők tövére fordított, mondván a legtöbben ezt rontják el, itt kezd el felválni a fényezés, mert nincs jól kicsiszolva. (kép 5-8)
Ezután alapozás (kép 9-10), majd a szín és a lakk. Na ez utóbbi nagy fejtörést okozott: matt, fényes, vagy selyemfényű? Akárkit kérdeztem, mindenki más véleményen volt.
Végül a selyemfényű mellett döntöttem, és nem bántam meg. Szerintem jó lett az összkép is. (kép 11-12)
Végül lengőkar csere április 16-án délelőttre csúszott, de a felnik már 3 nappal korábban, kikeményedett lakkal a gumisnál vártak felgumizva, hogy április 17-én felkerüljenek az Arkangyalra.