Tagok >> Dömpi (il dottore) >> Blog
Szombaton este átnézzük a teljes kormányművet, mert az állóhelyzetben való tekeréskor a darabosság nem szűnt meg. Bár érdekes módon a nyári nagykerék felrakása után már majdnem megszűnt.
Remélem meglesz a hiba, és csak valami apróság.
A minap sikerült asszonykával egymás mellé parkolni a cég parkolójában.
Ez azért nagy dolog, mert nekem a parkoló elülső szektorában a középvezetői állomány részére kijelölt 20 helyek egyikére kell állnom, feleségem pedig épp ahol helyet talál a parkolónem kijelölt részén.
A kijelölt részt csak egy fakorlát választja el a nem kijelölt résztől.
Mivel viszont ő 7:30-ra jár, így a 6:00-kor kezdő műszak már a kijelölt résztől hátrafelé el szokott foglalni minden helyet a parkoló közepéig.
E hét kedden viszont véletlenül az elválasztókorlát melletti hely pont üres volt. Mikor én beestem 8:30-körül, nagy örömömre láttam, hogy ott parkol, úgyhogy gyorsan beálltam mellé.
Van amúgy a cégnél egy 166-os, egy 164-es, egy 156-os és egy 145-ös CarTárs is. Ketten amore tagok. Írni is fogok nekik, hogy mi lenne, ha mi alfások beállnánk a parkoló hátsó traktusába egymás mellé, ott szinte mindig üres a hely. Mutassuk meg, az OFF-oknak, hogy mi mennyire összetartunk. Egy kis séta senkinek sem árt. És hát én is lesz@arom a dedikált helyem, ha egy ilyen "nemes" célról van szó. :)
Ma, csak úgy, csináltunk néhány fotót.
A gyerekek pedig irka-firkáltak a poros hátsó szélvédőn.
OMV MaxxMotion D
61,39 L
előző tankolástól futott km: 789
átlagfogyasztás: 7,78 l/100 km
költség: 28 295 Ft
SZERVÓ
Pár perce elkészült a szervóműtét. Visszakerült a régi szervószivattyú és kapott friss olajat. Nem mondom, az a nyavalyás szívócső, ami útban volt, feladta a leckét rendesen.
A régi olaj trutyakos és piros színű volt. Úgy nézett ki, mintha dexronII és dexron III össze lett volna benne keverve.
Most teljesen kipucoltuk a rendszert, és tiszta dexron III-al töltöttük fel. Ez olyan sárgás-zöldes színű.
A régi-új szivattyú hangja jó - vagyis hogy nincs hangja - a réginek olyan darabos hangja volt, ha álló helyzetben tekertem a kormányt. A kormány pedig tekerés közben darabos volt.
Most könnyen fordul, sokkal könnyebben, de vélhetőleg a probléma csak egy részét oldottuk meg. Bizonyos pontokon, de csak ott továbbra is rezonál. De az egész kaszni. A szerelőm két dologra gyanakszik: vagy valami hidraulika probléma, vagy - azt mondja, hogy az egész kormánymű "gumibakokon" van, amiknek pont az lenne a célja, hogy a rezonanciákat lefogja, és ez olyan, mintha valahol a kormánymű átadná a kaszninak. Még a fenekem alatt az ülésen is érzem hogy berezonál a kaszni.
Szóval a jövő héten akna, majd átnézzük a kormánymű szilentjeit.
NEM TUDOK VÁLTANI!!! :(
Említettem a szerelőmnek, hogy 2-ből 3-ba néha reccsen a váltó - ghrrrr, sőt ha 3-ból valami miatt nem tudok 4-be váltani (pl. mazsola előttem), és kicsit visszaengeem a gázt, akkor is "ghrrrr" - de nem mindig.
Hát a srác kipróbálta a kocsit. Neki nem csinálta, ill. 3-ből 4-be váltásnál talán alig hallhatóan. De amint én ültem a volán mögé, akkor újra.
Szóval úgy tűnik én vagyok mazsola! Vagy túl korán és gyorsan engedem fel a kuplungot, vagy túl késve. Lényeg, hogy ezek szerint valamit nem jól csinálok :(
HIHETELEN
Amúgy, a srác megzavarta a gépet rendesen. 2-ben kihúzatta majd 4000-ig, 3-ban 4500-ig ... gyerekek úgy ment a gép, mint még soha! Olyan könnyedén, de mégis olyan elemi erővel, hogy csak néztem: Ez ilyet is tud?
Azt mondja, túl óvatoskodó vagyok. Nem szabad zúzni sem, de azért adni kell neki.
Ezek után visszaülve a volán mögé, a saját stílusomban vezetve is sokkal könnyedébben ment. Megtátosodott.
Ezek után nem fogom én sem elváltogatni 1-ben meg 2-ben 1500/2000-nél és 3-ban is kihúzatom 3500-ig.
2000rpm-nél eddig 4-ben érzetem némi beremegést a kocsin, a szerelőm is, de azt mondta nem foglakozzak vele, biztosan nem féltengelycsukló, mert az berázná a kormányt is.
MEGOLDÁS
Azt hiszem megtaláltam a kopogó hang okát, amit eddig elöl, jobbl oldalt az "A oszloptól hallottam. Valójában nem onnan jött, hanem jobb oldalt hátul, alul van egy kis műanyag védőlemezke. Ennek a csavarjai nem voltak meghúzva. Eddig :)
Találtam továbbá egy kis vezetéket alul a DPF előtt, aminek egy darabon hiányzott a védőgumija. Körbeszigszallagoztam.
Továbbá, mivel a szervókiszedésnél útban volt és ki lett szedve, kihasználtam az alkalmat és kipucoltam az LMM-et. Egyébként szemre nem volt koszos.
UPDATE 2013.04.13
Nem vagyok mazsola!!!
Ma, ahogy mentünk lovagolni, kicsit tornáztattam a gépet melegen. 500 rpm-el feljebb váltottam el az 1-3-ig 300 rpm-el pedig a 4. fokozatokat. A kocsi csodásan ment, a fogyasztása semmivel sem volt több, és a legfontosabb: nem reccsen sem 2-ből 3-ba, sem 3-ból 4-be. Semmi!
Én nincs is baj a kuplung-kezelésemmel (nem kapom le a lábam és nem tartom ki) egyszerűen csak túl óvatos voltam eddig.
Ennek az volt az oka, hogy régen, mikor még nekem benzinesem volt, örökké azt hallottam, hogy a dízeleket nem szabad pörgetni, amint lehet váltani kell felfele. Lehet, hogy ez a régi "csörgős" dízelekre volt igaz?
Közeleg a nyár és hőn szeretett autóm feni a fogát a nyaralási pénzünkre...ismét.
Kezdődik...
Most éppen darabosan megy a szervószivattyúm. Álló helyzetben, vagy lassú menetben (parkolóban helyezkedés, kitolatás stb.) mintha ellenem dolgozna: trrrr, trrrr, trrrr. Nem sír, nincs hangja, az olaj nem habzik a tartályban, a végponton tökéletesen emeli a tartály tetején a kis kupakot és halk szisszenéssel dobja ki a túlnyomást. Az olaj színe is szép tiszta.
Ez utóbbiak a ma esti ellenőrzések eredménye.
A szivattyú darabosságát viszont egyenlőre nem tudom mi okozza.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy tavaly a hosszbordás szíj körében valami síró csapágyhangot adott. Kicseréltük a szervószivattyút, elmúlt a hang kb. fél napra, majd előjött újra. Nagynehezen kiderült, hogy egy vezetőgörgő volt a ludas. Persze a berakott szervószivattyú bontott volt. Viszont amit kivettünk, az meg ezek szerint tökéletes. Most gyorsan behoztam a kamrából "akklimatizálódni".
Szóval, ha tud rám időt szakítani a szerelőm, akkor a hétvégén visszamegy a régi szervószivatyú, és lecseréljük az olajat. Remélem megoldjuk a problémát ezzel. Ha nem, akkor új szivattyú.
Minden esetre a héten maradnak a téli kerekek, nem akarom terhelni a rendszert a nehéz 19-es felnivel meg a széles gumikkal.
Február elején kezdődött és relatíve gyors lefutású volt.
Először, mikor nyitottam fel a csomagteret, lassan tolta felfelé a teleszkóp az ajtót. Azután kézzel kellett rásegítenem, hogy elérje a végpontot. Később már alig tudtam feltolni. Úgy kellett lökdösnöm, hogy teljesen felnyíljon. Bepróbálkoztam némi WD40-el, de mint kiderült többet ártottam, mint használtam vele.
Végül egy szép napon, amíg én mit sem sejtve pakolásztam a csomagtérben, a nehéz SW ötödik ajtaja elkezdett visszaereszkedni, majd a holtpont után elemi erővel vágott nyakszirten. Hát mit nem mondjak! Van benne anyag rendesen!
Vannak a természetben olyan pókok például, melyek szeretetből megeszik a párjukat...de azért remélem az én autóm részéről ez nem a szeretet megnyilvánulása volt. Bár olyan volt mintha egy határozott harapással megenne.
Szóval itt volt vége a dolognak részemről.
Amíg keresgéltem a számomra ár/érték arányban megfelelő új alkatrészt, eltelt két hét. Volt, hogy drága Nagymamám tartotta a szupermarket parkolójában a csomagtérajtót, mikor bevásároltunk neki, vagy épp szeretett feleségem, mikor otthon pakoltunk ki bevásárlás után, de volt előkerült a jó öreg seprűnyél mikor nem volt humán ajtótámasz a közelben.
De ennek vége!
Ma megérkezett Erhard jóvoltából a várva várt alkatrész és be is került a helyére. Nem a legdrágább Triscan-t választottam, hanem a gyári márkát, amit amúgy lengyel barátaink gyártanak. 1 db Triscan árából megvettem az egy párt. Most arra kell figyelnem, hogy nyitáskor fogjam, különben olyan erővel nyílik, hogy majd felvágja a kocsi tetejére az ajtót.
UPDATE 2013.04.13
A szervócsere végeztével büszkén mutattam Csabinak az új teleszkópom. Ahogy ránézett, megállapította, hogy fordítva van beszerelve. Viktorral fejjel lefelé tettük be. A vastaggabbik felének kell felfele lennie nyitott állapotban. Van rajta oldalt egy kis nyíl body felirattal. Vagyis a nyíl irányába kell lennie a kaszninak.
Amúgy ez a fordítva beszerelés érdekes, ugyanis, pont úgy raktuk be, mint ahogyan az előző (gyári) volt.
Ez, a fordítva berakás okozta, hogy ha nem csillapítottam kézzel, akkor felpattant. Így, hogy most a megfelelő pozícióban van elvileg, és idővel visszaáramlik az olaj, kíváncsi leszek csillapít-e rendesen.
Ez az egész egy megmagyarázhatatlan dolog az alfád és közted.
Olyan mint mikor megnézed a feleséged, és megállapítod, hogy igen, van nála szebb is, fiatalabb is, dögösebb is, és még talán meg is kaphatnád, de valahogy mégis a szeretett asszony kell, mert megőrülsz a bőre illatától, az egész lényétől, és örülsz, hogy anno őt vezetted az oltárhoz.
Én, mikor beülök a volán mögé, és meglátom azt a néhány apró karcot a kormány multigombjai körül, amiket még az előző tulaj csinált, vagy meglátom a manuális klímát és rágondolok, hogy miért nem néztem anno jobban szét a piacon, vagy belegondolok, hogy miért csak 8V, mikor vehettem volna 16V-t is, néha legörbül a szám széle. Azután nagyot szippantok a kárpit illatából és érzem, hogy átjárja a teljes lényem, elindulunk és menet közben úgy érzem, mintha összenőttem volna az autóval, mintha én lennék Ő és Ő lenne én, és csak élvezzük ahogy az aszfaltcsík elszalad alattunk, és együtt vesszük át az út összes kanyarulatának ívét, már nem gondolok ezekre. Azután mikor beállok a parkolóba, és miután rávettem magam, hogy kiszálljak, és eltávolodom Tőle, és visszanézve megcsillan a domborulatain a napfény, mintha visszamosolyogna rám, akkor örülök, és tudom, hogy Őt kellett elhoznom a kereskedésből.
Na ezt magyarázd el egy bmw-snek, vagy egy octavia-snak. Meg sem próbálom, mert hogyan mondod el a vaknak, milyen látni? a süketnek, milyen hallani? Sehogy! Ezt át kell élni!!!
Úgy gondoltam körbejárom az alábbi témákat kivitelezhetőség és anyagi szempontból. Azután meglátjuk...
1) sebességváltó gomb cseréje - SZVSZ ez nem lehet nagyon problémás
(2) könyöklő hátsó utastér felé eső részébe levegőbefúvó egység (jelenleg tárolórekeszes). Ha netán csak krómkeretes levegőbefúvó „rácsot” kapok ide, akkor le kell cserélnem az elülsőket is krómkeretesekre
(3) dupla kipufogórendszer -> ez már lenne kompletten csak momentán nincs rá 50 000,- Ft-om
(4) kétzónás digit klíma utólagos beszerelése (ehhez ha minden igaz lesz programozó is, aki a komfortelektronika computert update-eli)
(5) a hátsó ajtók elektromos ablakemelősítése
(6) komplett bőr belső (fekete, sötétkék, vagy piros) - ha tudok szerezni bontóból
Úgy néz ki lesz tempomatom.
Ma beszéltem a bontós haverommal. Van neki kar, sőt bekötési rajza is. 5 vezetéket kell kihúzni összesen, ha nincs a kocsiban előkészítés.
Amit újonnan vennem kell, az a kormányoszlop alsó burkolata - kb. 6000 pénz - a plusz kar miatt az más formájú, mint az enyém. Bontott abból nincs, mert a térdlégzsák ugyebár azt lezúzza.