Mutasd

>> Szerviz2012-01-22

Ez a hiba úgy november közepén 140.000 km körül kezdődött.

Vittem haza az egyik dolgozónkat Kisszállásra és találkoztam egy keménykedős VW Passattal. Ennek az lett a vége, hogy nem bírtam megelőzni és nem is ment úgy mint ahogy szokott, az autón, meg észrevettem finom ritmikus rángatást. Hát majdnem belevágtam az alfát az árokba a 200 lóerős JTD motorral együtt! Égtem is a dolgozónk előtt, hogy a főnök fia milyen eco mobil autót vett! :-D
Eltelt 1 hét és észrevettem, hogy nem akármiért hagyott ott a német nép autója.
Nagyobb terhelésen vagy padlógázon végképp, a turbónyomás 0,5-0,6bar-t esett, majd feltöltött ismét 1,5-re majd ismét leesett és ezt folytatta másodpercenként 2szer. Természetesen a rángatás nem akármiért volt! Volt erő, nincs erő...
Első költség!
Számítógépre felraktuk. Nincs elég Rail nyomás. Tuti gázolaj szűrő! Szűrő ára 24 ezer biztos át is vágtak. Beszerelni 2 perc. Mindegy is... nem lett jó!
Nem baj akkor biztos nem nyom eleget a tanknál a szivattyú! Nem jött be: 4Bar Tökéletes!
Akkor tuti légtömegmérő lesz! Nem jó infót küld a beszívott levegőről és az elektronika mindig korrigálja a mért és az elvárt értéket és azért rángat. Gyári Bosch légtömegmérő: 70ezer! Mondanom se kell, nem jött be!
Akkor megmutatjuk egy autóvezérlős zseninek! Szerinte az egyik -a már előzőleg említett javított- porlasztó, olyan rossz, hogy terhelésen a gázolaj folyékonyan átesik és nem porlad! :D Hülyeség! Nem vitatkozom. Na mindegy... nem lehet, hogy a kocsi így maradjon. Jöhet egy vatta új Bosch porlasztó! Sok ezer!
Még mindig rossz....
A történtek után úgy döntöttem pénz most már nem számít! Irány a Halasi Fiat szerviz! Majd gyakorlatoznak rajta... :) és bejött! 2 nap alatt meg lett a hiba forrása!
A szívósorban van egy pillangó szelep és azt egy elektronikus motor hajtja. E kettő közti mechanizmus szét ment, mert tiszta trutyi volt a szívósor! 2,4 JTD Betegség...
Új szívósor még több pénz...., de legalább most már jó!
Tanulság megint csak:
Nem a márkaszerviz óradíja volt drága, hanem a sok felelősségtől mentes találgatás!
Tökéletes a motorja! Remélem ez sokáig így is marad! :-D
Meg kell említenem a Fiat szervizet (bár nem tudom, hogy szabad e), mert hálás vagyok, hogy megjavították és szerintem baráti áron is dolgoznak! Ezek után csak ajánlani tudom! Ezt a hibát szerintem nem Fiattal foglalkozó szerelő nagyon sokára tudta volna megoldani (Vagy soha"Használd így: Alfa")!

 
>> Szerviz2012-01-22

Eddig egy alkalommal volt szerelve, azaz két alkalommal:
Eleve úgy vettem az autót, hogy cserélni kellett az első két lengőkart, mert kopogott a gömbcsukló! Ez tényállás! :D

Vettem bele TRW lengőkart, utángyártottat. Mondjuk a gyárit is TRW szállítja, de a gyári lengőkar Magneti Marelli márkával hozta.

Nem baj spórolunk! Jó az után gyártott! 10 ezerrel olcsóbb is darabja.
Elmentem 15.000 et! Kopog a jobb eleje! Sokáig azt hittem, hogy a légszűrőház vagy a motortakaró burkolat kopog vagy a fene se tudja, de rövidre fogom és leírom az okát.
Hosszas szerelőhöz járás után rájöttünk, hogy az után gyártott TRW lengőkarba raktak pluszba egy műanyag perselyt és amikor megkapta a terhelést a lengőkar (Leraktuk az autót a földre), valamint menet közben nagyot mozgott le-föl az eleje, akkor a perselyben a gumi szilent megugrott és a karosszériára úgy vitte rá a rezgést, hogy koppanásnak hallatszott.
Megrendeltem bele a gyárit ami ugyancsak TRW, bár látszik a kovácsszerszám süllyesztékén is különbség és láss csodát abban nincs műanyag persely!

Ez kb.120.000 környékén volt ez és azóta semmi baja.
Úgyhogy tanulság! Ha csak lehet akkor gyári alkatrészeket szabad venni az Alfához.
Még mindig próbálom garanciába visszakapni az árát, de magam is belátom, hogy fölösleges...

 
>> Szerviz2012-01-22

Nem rég regisztráltam, úgyhogy most gondoltam leírom az eddig történteket, hátha tudok segíteni másnak, mielőtt előbújna a "szar olasz autó" mítosza és megutálná a szép autóját! :-)

Az autót 2011. februárjában vettem 100.000km-rel az órájában, de minden arra utal hogy talán annyi is van benne. Innen induljunk. Eddig 52.000km-t tettem bele! Szóval szerintem használom rendesen...

Fogyasztásom:
Város: 10,5-12,5
Országút: 6,5-7,5
Vegyes: 8 l/100km

1. Hiba/Javítás
Úgy kezdődött, hogy egy márciusi reggelen (+10°C), mikor hidegen beindítottam az autót a beindulás után egyből kb. 15-20s-ig pattogott a motor, mintha azon küzdött volna az elektronika, hogy le ne álljon. 20s után semmi gond szépen tartotta az alapjáratot. Menet közben is voltak furcsaságok. Finom gázadással gyorsítva előbb utóbb (nálam 1800 1/min) elkezdett rángatni az autó. Kicsit nagyobb gázt adva abbahagyta és minden ment tovább. Kicsit fura volt, hogy ennyi pénzt kiadtam az autóért és rángat. Egyébként az volt az utolsó gondolatom, hogy a motorjával lesz valami, de nekem szinte csak azzal volt...
Felhívtam egy Brera tulajdonost, mert hasonlót csinált az ő motorja is. Ő azt mondta, hogy már eladta az autót és ő végig így használt (és állítása szerint mások is), mert sokba került volna a javítás, bár nem tudta megmondani, hogy mit kellene megcsinálni rajta, de azt tudta hogy valami gyári hibája van a motornak. Szuper!
Elvittem egy Kiskunmajsai diesel szerelőhöz. Először a Rail cső nyomás szenzorját cseréltük, nem kevés pénzért. Nem lett jobb, tehát van egy ilyen szenzorom ha valaki érdekel! :D
Feldugtuk a számítógépre és láttuk, hogy az 5 porlasztóból 2 nagyon rossz, 1 meg határeset. Ez azt jelenti, hogy terhelésen 2db +2-3 érték felett volt, 1db meg +1 környékén. Egyébként +1-nél még jó a porlasztó! Nem volt mit tenni kicseréltünk 2db-ot egyet meg, megpróbáltak beállítani. (Elárulom később azt is cserélni kellett!)
Sokba került, de most már megszűnt ez a hiba jelenség!
Akitől vettük a porlasztókat azt mondta, hogy 2007-es évjárattól lefele gyárilag rossz Bosch porlasztókat szereltek be a motorokba. Ez alátámasztandó, hogy tényleg más kódú porlasztókat kaptam, mondta is, hogy később majd mindet cserélni kell...
Egy kérdésem lenne az Alfa Romeo és főleg a Bosch felé! Hogy van az, hogy egy Audi PDTDI motoros tulaj bemegy a márka szervizbe és azt mondja, hogy cseréljék ki benne a siemens által gyártott porlasztót km-től függetlenül, akkor azonnal díj mentve kicserélik! Az Alfa, miért nem vert végig a Bosch hátán?
Folyt. köv.