Tagok >> forrasr >> 166 2,4 JTD Progression >> Blog
- Típus:166 2,4 JTD Progression
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:Luxor Nero (601)
Idén immár sokadik alkalommal probléma mentes útunk volt az öreg 166-al, közel 1800km-t tettünk meg 8 nap alatt, ebből volt olyan hegyi szerpentin ahol a szintemelkedés ~1700m-volt 30km-en, egy sávos úton 1-2-ben mentünk felfele, volt ahol még 3.-is fel lehetett kapcsolni :)- és még cartárssal is találkoztunk.
úgy indult, hogy csak a bölcső felöli szilentet kell cserélni(-szakadtak voltak,főleg a jobb oldali), de sajnos az utángyártott moog lengőkar mérete nem volt azonos a gyárival, így a gyárihoz utángyártott szilent gyakorlatilag átesett a lengőkaron, így kapott két új alsó lengőkart Frap olasz, ami jelenleg elérhető volt.
Mikor megvettem az autót, a papírjai között megtaláltam a vezérlés csere munkalapját amiből kiderült, hogy 2011.02. hóban csinálták meg rajta, akkor volt 302.000.km benne, így csak ellenőriztem az állapotát, az alkotók cikkszámra egyeztek a munkalapon lévőkkel, így használtam egészen idáig hiba nélkül. Most hogy 380.000.km-nél jártunk és hat éve volt cserélve a szett úgy gondoltam itt az ideje a cserének.( korábbi becsületes nepper féle bölcsességet félre téve annak ellenére, hogy nem saját anyám cserélte a vezérlést hittem a munkalapnak,ha magyarországi vétel lett volna, nem tudtam volna ellenállni a cseréjének)
Korábban már mélyen szántóan tanulmányoztam az olajszivattyú lánccsörgés problémáját is ami elnyomta alacsony fordulaton a jellegzetes 5 hengeres orgánumot. A megbontás alkalmasnak tűnt a vezérléscserével együtt a pumpa cseréje is. Tekintve, hogy rizikó nélkül nincs kockázat, rendeltem egy bontott szivattyút tatáról Trencsikéktől, lesz ami lesz alapon. Tavalyi váltó oldali szimering cserekor már megállapítottam, hogy a kiegyenlítő tengelynek csak hűlt helye van a motorban, így egyértelmű volt, hogy azzal nem kell bajlódnom. A dobbetét, hosszbordás szíj, hosszbordás szíj görgőinek lebontása után helyre forgattam a vezérlést, aztán az is lekerült a helyéről. A szivattyú levételéhez le kellett venni az olajteknőt is, amihez fel kellet szabadítani a jobb oldali első és hátsó motortartó bakot, így meg tudtam emelni néhány centivel a motort. Ezután már az olajszivvatyú szívócsövének elszabadítása után már lenn is volt az olajteknő. Örömmel konstatáltam, hogy a váltó oldali szimering cseréjét követő szivárgás nem az új szimering mellett, hanem az olajteknő szimering alatti felfekvő felületénél alakult ki.A szivattyú elszabadításához még fel kellett szabadítani az első bakot amin a klíma kompresszora is van, ehhez levettem a ventillátorokat a szükéges és elégséges hely kialakításához. Utána már lenn is volt a pumpa. Jól láthatóan a blokk szivattyú mögötti részén a lánc hozzáért a blokk falához, ami a jellegzetes csörgés jelentős részét okozhatta főleg alapjárat közeli fordulaton. Ezt követően alaposan megtisztítottam a bontott pumpát, különös tekintettel a szabályzó szelepét. Készítettem hozzá egy tömítést vágható klingerit szerű de annál már modernebb anyagból. (old scool autósboltokban még kapni ilyet) Aztán mehetett vissza minden szépen sorban. Az olajteknőt sikerült kétszer is megjáratnom, mert sajnos az első felvonás után újra szivárgott a korábbi szimering alatti részen. Másodiknál a kartergáz lecsapató csatlakozása engedte kicsit az olajat, de azt már hosszú(konkrétan nem férni hozzá-max 1 kézzel) ám kevésbé fáasztó munkával. Jelenleg száraznak tűnik az egész alulról, alaposan le is mostam az alsó motorvédőt, mert volt rajt tavaly óta némi olajsár. A beépített alkatrészek: komplett Gates szett vízpumpával(sajnos műanyag lapátos, de nagyobb az agyrésze-mint a kiszerelt Bugatti vízszivattyúnak) Új contitech hosszbordászíj, Q8 Excell 5w40 olaj,purflux szűrő, Hepu kék hűtőfolyadék. Az első tapasztalatok, hogy csendesebbnek tűnik belülről az autó, kívülről pedig megszűnt a Ducatis csattogás :) Pozitív tapasztalat, hogy a gates vezérműszíjon előre meg volt jelölve a pozíció, ahová kell helyezni a szíjat, így nem is kelett variálni vele, hogy helyen legyen.
A táblázatban a futóműveseknél alkalmazott és a gyári beállítási értékek(elearnből) is szerepel. A gyári értékeket felniperemek távolságának(d2-d1) különbözetéből számított szögértékek szerepelnek
Bal hátsó csonkaállvány csapágy/gömbcsap/gl-szem, ahogy tetszik, ismét beadta a kulcsot, igaz sajnos Birth került bele tavaly, ami amint látható is nem egy jó minőség. Kb 10.000.km-t bírt, ami érdekessége, hogy hosszirányban kopott meg, előre hátra tudott mozogni, keresztirányban nem kottyant. Nah most így amit az úton előadott a kocsi, nem volt egy élmény na. Éles jobbkanyarnál-vagy nagyobb keresztbordás út hibánál /vasúti átjárón áthajtva elment a kormányközép, majd egy 50méter után visszatért, eközben olyan volt mintha félrerántották volna a kocsi hátulját. Nah most okulva az előzményekből, Lemfördert kapott, lengőkarba meg egy Ruville került a belső oldalra. Kapott négy új Kayaba rugót is a gép.
Az elmúlt héten a nagy mínuszokban elkezdett rendetlenkedni a kuplung pedál, kezdetben kicsit késett a visszatérése majd néhány nappal később már alá kellett nyúljak lábbal, hogy visszatérjen alapállásba. Persze már lent fogott néhány centin, úgyhogy hétvégi program a munkahengerek cseréje. Érdekes, hogy a szétbontás előtt megnéztem a főhengert és a munkahengert is és egyiken sem volt kívül folyadék, érzésre a főhenger átengedte a fékfolyadékot. Kicsit már készültem, hogy el fognak fáradni, így anno 2013-ban megrendeltem a "szettet", hát most jött el az idő. A belső tér megbontásával kezdtem, kormány alatti lenyíló burkolat, valamint a fekete szövetes borítás levétele után kivettem a biztosító "szeget" a pedál működtető szem-ből, közben a bal első kereket és első dobbetétet leszerelve hozzáfértem az alsó hengerhez is. Terv szerint kinyomattam pumpálva a pedált a légtelenítőn át a folyadékot a rendszerből, hogy ne legyen belül nagy elöntés. Belül a szőnyegre egy erős nejlont helyeztem el, baj esetére. A munkahenger alatt lévő műanyag szivárgásvédelmi burkolatot levéve és két 8-as csavart kihajtva már szabadon is volt a belső henger. Kitekertem a nyomóágat , bilincs lepattint a tartály felöl jövő csőről és már kinn is volt. Visszafelé fordított sorrend.(kivettem a pedált a helyéről, így meg tudtam kenni a perselyét is) Alsó hengert egy seeger gyűrű biztosítja a helyén, a gyűrűt oldva kis kocogtatásra már mozdult ki a helyéről, csövet szabadít és kinn volt az alsó is. (Visszaszerelésnél gyorskötözővel odahúzattam a hengert a konzolhoz, míg a seegert visszaugrasztottam.) Visszaépítve mindkét hengert, következett a légtelenítés. Próbáltam a légtelenítő csavar felől fecskendőzni, de kicsi volt a kéznél lévő eszköz, így feltöltöttem a tartályt pumpáltam és pedál pumpálására vártam a sikert, de meg sem indult a folyadék. Egy gumi vonóhorog kupakot rányomva a tartályra kicsit pumpáltam fentről a folyadékot, így már felkapta a munkahenger a pedál pumpálásával, légtelenítés következett kb 3x biztos ami biztos alapon, így már az áttetsző csőben folyamatos buborék nélküli volt a folyadék. Ha már lenn volt a kerék bezsíroztam a lámpaállító szintjeladó karjának a gömbfejeit is.
A mai napon kapott a gép újabb 2 évre műszaki vizsgát :) Nem volt hiábavaló a befektetett munka, hiba nélkül teljesítette a vizsgát.
Kicseréltem a felső lengőkarok szilentjeit, mert nem voltak szorosak már-gömbfej még jó volt teljesen-kiváncsi vagyok mennyit fog bírni így, valamint a jobb hátsó kézifék bowden sem volt az igazi, kicsit szorult ezért szintén cserére került mindkettő.
Műszakira rendbetettem az automata fényszóró magasság állítást is. A jobb oldali motor tápvezetéke szálszakadt volt valahol a kábelkötegben a bal nyúlvány és a motor között, a gyári elágazástól behúztam egy új vezetéket, így a hiba elhárítva. Szenzorok tartóját is meg kellett erősíteni, mert nem voltak a helyzet magaslatán, valamint kaptak új faudi fejeket a rudazataik.
Kapott a gép előre új féktárcsákat is (Meyle)
Szivárgó főtengely szimering cseréje volt szükséges, egyúttal cseréltem a féltengely támasztó csapágyat, megtisztítottam a kupplung szerkezetet és lendkereket, megzsíroztam a kinyomó csapágyat. Kitisztítottam az olajteknőt meg az összes alkatrészt ami a kezembe került. Kapott új féltengely gumiharangokat a külső csuklókra,amiket kitisztítottam és újrazsíroztam. Újrafestettem a hűtőtartókat és a bölcsőt.