Mutasd

>> Egyéb2018-11-18

Alapvetően nem vagyok híve semmi gyáritól eltérő megoldásnak, de megtört a jég megléptem a fényszórók "faragását"...
Régóta elégedetlen voltam a gyári xenon fényerejével, korábban már szét is szedtem, megtisztítottam a lámpabúrákat, projector lencsét. Anno a szétszedésnél nem volt gond még a foncsor állapotával. A xenon "izzók" amik benne voltak, még azok amikkel vettem az autót, gyanúsan nem volt rajtuk semmi típusjelölés. Pár hete letöltöttem egy fénymérő alkalmazást a telefonomra, ami ha nem is pontos, de legalább összehasonlításra jó lesz. A mérés alapján a korábban Hella Standard D2s 4300k- re cserélt jobbos "izzó" csúcsértéke ~2800Lumen körül volt, míg a bal oldali valahol 3-400!körül volt. Kitakarva a balos lámpát gyakorlatilag nem csökkent az autó előtti fény mértéke, igazából egyedül a jobbos volt ami használható fényt adott. A gyári érték 3000lumen, amit a mérés amennyire elhihető az eredménye majdnem hozott is a jobbos esetében.
Vettem az Aliexpressen kapható csúcs kínai projectorokat, amik a Morimoto h1 mini Classic 2,5" remek másolatai. Kapható több "gyártó" által fémjelzett változatban is, IPHcar-Vision-ra esett a választás, amely a képek alapján egészen megnyerően néztek ki. 3-colos jobb lett volna-a nagyobb fénykilépő felület miatt, de sajnos a fényszóró belső váza nem adott erre lehetőséget-és az átalakítást úgy akartam elvégezni, hogy csak a gyári oldható kötéseket használva építsem be a berendezést-ami sikerült is.
Meg is érkezett a projector szett, amely korrekt kivitelezési minőségben készült el, szép pontosnak tűnő lencse, masszív aluház, precíz foncsorozással. Mielőtt nekivágtam a továbbiaknak, teszteltem H1-izzók beszerelésével, hogy pontos-e a lencse által vetített kép, amely megnyerő eredménnyel szolgált.
Ez után, gyorsítva a folyamatot alin látható árnál kicsit drágábban rendeltem Led-es izzókat egy magyar webshopból, HLXG A8 mini 6000K H1 foglalatú ventilátoros "izzók"-ra esett a választás, a honlapon írt meggyőző véleményezés alapján.
A projectorba beépítve összehasonlítottam a jobbik gyári xenonnal, amelynek egyenletesebb szélesebb fényes terület lett az eredménye, csúcsértékben elmarad a gyári xenon teljesítményétől.
A felfogatáshoz szükség volt egy adapter lemezre, amely összehozza a gyári és a kínai csoda felfogatási pontjainak összehozására, ezeket horganyzott lemezből vágtam ki, majd reszeltem méretpontosra. A lemezt a lámpa vázára a gyári torx lemezcsavarokkal, és az oem projector felső részét rögzítő fém klipsszel került biztosításra.A lemezre a retrofit projectort M4-e csavarokkal fogattam fel, amelyet a későbbi próba alapján úgy kellett behelyezni, hogy kicsit felfelé billentve helyezkedjen el a síkhoz képest, mert egyénként nem lehetett volna elég magasra emelni a fénycsóva magasságát. A ledeket a trafók tápvezetékéről tápláltam meg, csatlakozó elhelyezésével, az esetleges csere szükségességét megkönnyítve, a trafük is kaptak csatlakozót, ha vissza kell építeni gyakorlatilag plug&play legyen a folyamat.
A fényszóróházban bőven van hely a magasság állításhoz. A trafók házát ideiglenesen plexi burkolattal láttam el, így lezárva a házat. A trafók helyén lévő levegő, többlet levegő mennyiséggel szolgál a rendszer hűtéséhez-re mélem elegendő lesz. A plexin keresztül meg tudtam oldani a Bi-xenon tekercs megtáplálását a reflektor vezetékéről.
Beépítés utáni tapasztalatok alapján, az autó előtt sokkal egyenletesebb fényesebb a bevilágított útszakasz,a bevilágított távolság sem tűnik rövidebbnek a xenonhoz képest. Eddig csak száraz időben sikerült próbálni, kíváncsi leszek mit mutat esős nedves fekete aszfalton.
Valamint még a nagy kérdés, hogy milyen lesz az élettartama a beépített ledeknek.
Ha idő előtt tönkremegy, akkor mennek vissza felújított foncsorral a gyári fényágyúk valami komolyabb xenon fejekkel.
Kép1: Bal Led jobb gyári jobbik xenon
Kép2: Led rendszer beépítve
Kép3: OEM vs. Retrofit projector "izzóval"
Kép4: Itt látható miért nem fér be a 3"
Kép5: Adapter lemez
Kép6:összerakva a rendszer
Kép7: Hátulról beépítve a retrofit