- Típus:90 2.4 TD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1985
- Színe:ezüst
Egy év erőgyűjtés (és a tegnapi Tankcsapda koncert) után rászántam magam, hogy ezen a csodás, napsütötte vasárnapon végre nekiálljak a 90-es felújításának.
Elsőként a motor került ki, és ez még így is fog maradni egy jó ideig, ugyanis csóró vagyok, tehát egyedül csinálom és ezért lassan fogok haladni. A szétszedéssel nem volt különösebb probléma, az összerakásnál pedig nem fogok posztolni inkább. :) A motorral különösebb baj nem volt korábban sem, az adagoló eresztette el a gázolajat és a főtengelyszimmering, ill. az összes létező tömítés az olajat. Ettől ujjnyi vastagon állt a retek kb. mindenhol (najó, az olajhűtő is folydogált), amit a környezetvédelem maximális szem előtt tartásával letakarítottam (a szomszéd felé lejt a telek). Kiderült, hogy a motortér is szürke, és az is, hogy a jobb eleje már cserélve volt, árulkodik egy ronda hegesztés. Nagy rohadás nincs, az aksi melletti részen lesz egy kis munka, és a tűzfalnál. A hangszigetelő filcet sajnos nem tudtam megmenteni, szétmállott a kezemben. Egyedül a légszűrőház alatti rész maradt meg úgy-ahogy, de oda meg nem értem minek kell ilyen cucc. Tehát a motor kinn, szép és tiszta, már csak be kell vinni a garázsba.
A sáros udvaron és a vízelfolyókon keresztül vezető út rendkívül egyszerű volt a kiskocsival, nettóban számolva a nap legnagyobb részét ez a művelet tette ki. Az alkatrészek sorban lekerültek a blokkról, de kiértékelni már nem volt erőm őket. Az önindító biztos, hogy rossz, a generátorra már nem is emlékszem, vízpumpa ok, adagoló, turbó csere. Két jó, két rossz hengerfej, tiszta mák, hogy a 33-asból és Willy 75-öséből maradt 3 tuti (kösziii), így most van 5 jó, ugyebár. Hengereknek van egy kis válla, két dugón kopásnyom, hajtókarcsapágyak szintén kopottak, de semmi kirívó csúnyaság. Jó volna új alkatrészekkel összerakni az egész autót, de hát ebben a recessziós világban kinek van pénze 3 új hardy tárcsára?