Tagok >> atosz069 >> 156 2.4 JTD >> Blog
- Típus:156 2.4 JTD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:fekete
Tavaly szeptemberbe irtam utoljára. Akkor egy hiteles 181le és 420Nm volt az auto, nagyobb intercoolerrel és egy saját programmal füst nélkül. Nagyon jól szuperált, élveztem is, amig.... meg nem csörrent a telefonom....
"Hali!, tudok egy olyan csigát amilyet keresel...." tovább nem is folytatom :D
Megvettem a csigát. Ez egy GTB2260V csiga egy F10 530d BMW ről. ritka holmi, véletlenül akadtam rá, és nagyon jó állapotban. szvl elkezdődött a matek. Milyen közdarab, mekkora kipufogóval merre és hogyan vigyem a csöveket, az olajzást, a szívócsövét hogy csináljam meg, de akkor már a nyomó ágat és az intercoolerezést is kicsit fixebbre és igényesebbre kellene megcsinálni ha nekikezdünk. Ez volt Decemberbe. Szépen lassan gyültek az alkatrészek. Gyártattam adaptert a turbó és a gyári kipufogócsonk közé, olajzó talpat, olajzó csövet, kipufogó kezdetet a turbóhoz, A turbót is faragni kellett. a középrészt elforgattam, a compresszor házat megkellett vágni és a nyomó ágát átforgatni a másik irányba, akkor rendes peremet esztergálni neki amin a bilincs megáll, szívó és nyomóágon egyaránt, aztán meghegeszteni a helyére. A turbót meghagytam a gyári nyomásos vezérlésén, de csináltam hozzá egy egyszerű de trükkös holmit, amivel erősitek rajta és állítató is az ereje. Közben kiderült hogy a turbólabdának rövid a lökete így a geometria karból vágni kellett hogy elég legyen a labda lökete, szvl volt faragás. Aztán így a nagy faragások között, egyszercsak a felujitott turbom ugygondolta hogy szabadságra megy. belehullott az EGR szelep tömitésének a darabja a turbina oldalba, megszorult a geometria és a turbinalapátot tengelyig letördelte. Elég csunya volt és használhatatlanná tette az autot... szvl... nem maradt idő tovább matekolni, felkell rakni a nagy csigát.
Március elején szétszedtem az autot, és április elején indult be ujra. addig Coolerezés, meg kipufogó építés volt. A coolerezést fixre gyártottam, 4db szilikon elem van benne, elég nagy darabok szvl tud mozogni a csövezés annyit hogy a compresszor házat ne feszítse és törje le a helyéről. és így nem is ereszt, és műszaki vizsgán sem egy kirivó alkatrész mert feketére festettem, így ha valaki észreveszi, azthiszi hogy gyári műanyag cső :)
A kipufogót is ugy építettem hogy középre a gyári helyére a katalizátort egy mozdulattal be tudjam szerelni ha ugy adódik. egyébként csak egy cső van a helyén. A hátsó dob is a gyári 156 dobja, csak felül ahol nem látszik, megnyitottam, kibeleztem, és raktam bele egy perforált csövet amitől teljesen átmenő dobot kaptam, és enyhén gyapottal betekertem, így a hangja is szolidan mély, hosszútávon nem zavaró és a teljesitményt se fogja.
Az auto egyébként rengeteget erősödött a csigától.
Mikor tavaly októberben padon volt az auto, és megmérték mind a 181 lóerejét. a padolás előtt a saccométerrel (perfexpert) csináltam egy mérést. ez 185le és 413Nm lett (pad: 181le 420Nm) szvl referenciának ezis jólesz hogy innen indultunk.
első körben mindenféle állítás és program módositás nélkül, 181le ből lett 218le, 420Nm ből lett 447Nm. ugyh belendült egy cseppet a gép.
Aztán elkezdtem finomhangolni. beállítottam a csigát, 1,8 baron tölt. még a program nemvolt modositva csak a csigával szórakoztam. Akkor 224le és 455Nm lett. Ezis tetszett. Miután tudtam hogy a csiga jól van beállítva, elkezdhettem a programozást.
első program 232le 497Nm, második 241le 510Nm, harmadik 247le 560Nm és a kuplung megcsúszott. Ekkor megalkudtam hogy 500Nm en megfogjuk a nyomatékot, elég azis ha laposan, sokáig 500 Nm-ert tud az auto. Azvl a továbbiakban úgy folytatódott a programozás hogy 487-493Nm között van mindig a csucsnyomatéka. már csak lovakat kell irni bele. Jelenleg 256Le és 488 Nm-ert mért a saccométer. Sajnos nemtudok feljebb menni vele mert 3400as forduat után valahogy kevesebb lesz a gázolaj mint kellene, Kap egy nagyobb tank AC-t és egy másik magasnyomásut is hogy akkor már biztosra menjünk. aztán megy padra az auto :)
Gyári adatok:
2,4 jtd 10V
136lle 305Nm
jelenleg:
256Le 488Nm