Mutasd

>> Tuning és extra2017-05-31

Tavaly szeptemberbe irtam utoljára. Akkor egy hiteles 181le és 420Nm volt az auto, nagyobb intercoolerrel és egy saját programmal füst nélkül. Nagyon jól szuperált, élveztem is, amig.... meg nem csörrent a telefonom....

"Hali!, tudok egy olyan csigát amilyet keresel...." tovább nem is folytatom :D

Megvettem a csigát. Ez egy GTB2260V csiga egy F10 530d BMW ről. ritka holmi, véletlenül akadtam rá, és nagyon jó állapotban. szvl elkezdődött a matek. Milyen közdarab, mekkora kipufogóval merre és hogyan vigyem a csöveket, az olajzást, a szívócsövét hogy csináljam meg, de akkor már a nyomó ágat és az intercoolerezést is kicsit fixebbre és igényesebbre kellene megcsinálni ha nekikezdünk. Ez volt Decemberbe. Szépen lassan gyültek az alkatrészek. Gyártattam adaptert a turbó és a gyári kipufogócsonk közé, olajzó talpat, olajzó csövet, kipufogó kezdetet a turbóhoz, A turbót is faragni kellett. a középrészt elforgattam, a compresszor házat megkellett vágni és a nyomó ágát átforgatni a másik irányba, akkor rendes peremet esztergálni neki amin a bilincs megáll, szívó és nyomóágon egyaránt, aztán meghegeszteni a helyére. A turbót meghagytam a gyári nyomásos vezérlésén, de csináltam hozzá egy egyszerű de trükkös holmit, amivel erősitek rajta és állítató is az ereje. Közben kiderült hogy a turbólabdának rövid a lökete így a geometria karból vágni kellett hogy elég legyen a labda lökete, szvl volt faragás. Aztán így a nagy faragások között, egyszercsak a felujitott turbom ugygondolta hogy szabadságra megy. belehullott az EGR szelep tömitésének a darabja a turbina oldalba, megszorult a geometria és a turbinalapátot tengelyig letördelte. Elég csunya volt és használhatatlanná tette az autot... szvl... nem maradt idő tovább matekolni, felkell rakni a nagy csigát.
Március elején szétszedtem az autot, és április elején indult be ujra. addig Coolerezés, meg kipufogó építés volt. A coolerezést fixre gyártottam, 4db szilikon elem van benne, elég nagy darabok szvl tud mozogni a csövezés annyit hogy a compresszor házat ne feszítse és törje le a helyéről. és így nem is ereszt, és műszaki vizsgán sem egy kirivó alkatrész mert feketére festettem, így ha valaki észreveszi, azthiszi hogy gyári műanyag cső :)
A kipufogót is ugy építettem hogy középre a gyári helyére a katalizátort egy mozdulattal be tudjam szerelni ha ugy adódik. egyébként csak egy cső van a helyén. A hátsó dob is a gyári 156 dobja, csak felül ahol nem látszik, megnyitottam, kibeleztem, és raktam bele egy perforált csövet amitől teljesen átmenő dobot kaptam, és enyhén gyapottal betekertem, így a hangja is szolidan mély, hosszútávon nem zavaró és a teljesitményt se fogja.

Az auto egyébként rengeteget erősödött a csigától.
Mikor tavaly októberben padon volt az auto, és megmérték mind a 181 lóerejét. a padolás előtt a saccométerrel (perfexpert) csináltam egy mérést. ez 185le és 413Nm lett (pad: 181le 420Nm) szvl referenciának ezis jólesz hogy innen indultunk.
első körben mindenféle állítás és program módositás nélkül, 181le ből lett 218le, 420Nm ből lett 447Nm. ugyh belendült egy cseppet a gép.
Aztán elkezdtem finomhangolni. beállítottam a csigát, 1,8 baron tölt. még a program nemvolt modositva csak a csigával szórakoztam. Akkor 224le és 455Nm lett. Ezis tetszett. Miután tudtam hogy a csiga jól van beállítva, elkezdhettem a programozást.
első program 232le 497Nm, második 241le 510Nm, harmadik 247le 560Nm és a kuplung megcsúszott. Ekkor megalkudtam hogy 500Nm en megfogjuk a nyomatékot, elég azis ha laposan, sokáig 500 Nm-ert tud az auto. Azvl a továbbiakban úgy folytatódott a programozás hogy 487-493Nm között van mindig a csucsnyomatéka. már csak lovakat kell irni bele. Jelenleg 256Le és 488 Nm-ert mért a saccométer. Sajnos nemtudok feljebb menni vele mert 3400as forduat után valahogy kevesebb lesz a gázolaj mint kellene, Kap egy nagyobb tank AC-t és egy másik magasnyomásut is hogy akkor már biztosra menjünk. aztán megy padra az auto :)

Gyári adatok:
2,4 jtd 10V
136lle 305Nm
jelenleg:
256Le 488Nm