Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> 146 1.9 JTD >> Blog
- Típus:146 1.9 JTD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:Piros
Hidegen elkezdett a motor füstölni, hangján is hallatszott hogy nincs rendben az alapjárat. Kezdetnél dobta hibára a kuplung hibát, kód alapján utána olvastam és meglett a hiba oka. Korábbi felső kuplung munkahenger csere után nem ért hozzá a jeladóhoz a pedál felső állásban. Utána állítva a kapcsoló. Elvileg ez is okozhatott volna rossz alapjáratot mivel a motorvezerlőnek adja a jelet a pedál állásáról, de eddig meg akkor miért nem csinálta...?! Hibakód törölve és nem jött vissza, tehát legalább ez is kiderült és megoldva. Még füstölt ugyan úgy persze , próbáltam másik légtömegmérővel is de ez sem oldotta meg. Vettem fecskendőt és csövet, majd jött a résolaj mérés. Különbség nagy volt, így láttam hogy kettőt érdemes lenne cserélni (2. és a 4.) Tartalékba vettem is 2 évvel ezelőtt 2 db porlasztót, amit jónak hirdettek akkor. Kellett kihúzó kalapács, megrendeltem csak volt 2 hét mire kiküldték. Beletettem a két másik porlasztót és az egyiknél kifújt a motor járása közben. Evvel így 2-3szor eljátszottam ki be szereltem, takarítottam a fészket a hengerfejbe mire a porlasztó lefogató tőcsavar menetből 1 cm letört. Tök jó gondoltam, így ma reggel megkértem fatert hogy húzzuk el az autót hozzá, ott van hegesztő. Nem adta könnyen magát a tőcsavar de negyedjére ki tudtam tekerni a hengerfejből. Fater adott másik tőcsavart, menetrögzítővel bekentem majd mehetett újra össze minden. Sok takarítás vagy minek köszönhető de a porlasztó a helyén és nem fúj ki, leellenőríztem. Persze rézpasztát kapott a két új porlasztó hogy ne rohadjon bele. Kiszedett porlasztók közül amelyik a legrosszabb volt a mérés alapján, azon látszódott is kiszerelésnél hogy az úgymond "koszos" volt. Újabb résolaj mérés az új porlasztókkal és elégedett vagyok vele, szépen jár a motor, és erős is. Így csak szerszámot (21000,-), rézpasztát (1200,-) és a résolaj méréshez kellett fecskendőt és csövet vennem (2180,-). Porlasztók anno egy 20as volt a két db.
Aztán jött a kerékcsere úgy hogy így a közel 3 hetes állás után újra szaladhat :), kapott új kerék csavarokat is, amik hosszabbak de még elférnek (7210,-)