Mutasd

>> Szerviz2019-08-09

Belső világítás :

Mikor még 2012.ben vettem az autót, akkor már nem működött a belső világítás, gyújtás ráadássával sem, még az olvasó lámpa sem volt használható. Akkor rá lett kötve egy gyújtás +, úgy már jó volt, de télen sötétben mikor épp nyitottam az ajtót nem volt a legjobb hogy semmit sem látni, csak ha direktbe kapcsolóm. Úgy működött gyújtás nélkül. Na most neki álltam ki keresni a baját, mert azóta megtudtam hogy a hátsó ülés alatt van a vezérlője, az a kék kis dobozka. Mindent vissza tettem az eredetivel megegyezően, cseréltem vezérlőt hátha, de nem történt semmi. Akkor ki akartam mérni hogy hol lehet a gond, de beleuntam, mivel fogalmam sincs mit és hol csináltak vele előttem. Biztosíték az összes jó, ellenőrízve.
Így hát vittem neki fix gyújtás nélküli + az első lámpa kábelére, persze biztosíték előtte. A hátsó lámpa kábele más körön van, mivel ha nyitóm az ajtót elől akkor be csukás után még 15mp-ig világít a lámpa, a hátsó ajtóknál viszont egyből kialszik.
Az eredeti nem működő képes vezetékről lekötve, és húztam a tető kárpit alá a hátsó lámpához át vezetéket az első lámpáról. Így mindig együtt működnek, és a hátsó ajtó be csukása után is világít még gyújtás nélkül 15mp-ig. Ajtó nyitvahagyáskor körülbelül 2 és fél percig világít. Gyújtással és gyújtás nélkül is egyformán működik, annyi különbséggel hogy ha gyújtáson van az autó akkor egyből ki alszanak a lámpák, ha az összes ajtó csukva van. Nem kell várni 15mp-et.
Így sikerült helyre rakni a lámpa kábelezését, és működik a vezérlő is, mivel időzítve van minden.

Üzemanyag fűtés :

Múltkorokban bele raktam a gyári üzemanyag elő fűtést, csak nem kapott sosem áramot. Sem hideg indításnál se máshogy.
Vissza felé ki kerestem a reléjét, és a relét egy + vezérli, a vékony fekete kábel. Kerestem tovább vissza felé hogy az hova lyukad ki, de hagytam mert más terveim vannak. A sarut ki cseréltem, és majd gyújtás + kap, és negatívval lesz vezérelve a relé. Kapcsolón lesz.

Hideginditáshoz dúsító kar használata:

Eddig egy kábel darabbal húztam fel a dúsítót télen, csak ahhoz mindig egy motorháztető nyitással kellett kezdeni.
Gondolkodtam hogy a bowden helye meg van az adagolón, gondolom a Tipo végett, de eredetileg elektromosan állítaná a 146. Ez nem működik, és nem is akarok vele játszani. Emlékeim szerint volt aki próbálta javítani, de nem lett siker.
Én egy fényszóró magasság állítót be szereltem, saját kis egyszerű készítésű tartóval. A kábelezése egy bontott autóból vásárolt kábel köteg, amiből ki fűztem a fényszóró magasság állító kötegét.
A fényszóró állítás, ha ég minimum a helyzetjelző és le húzod a tekerő kapcsolót, akkor automatikusan leviszi maga elé a világítást, még a 3as fokozaton túl. Ezt akkor csinálja, hogy ha a motor egyik kábele ami erre van, kap egy testet.
Ezt kihasználva, szintúgy a kapcsoló nullás fokozaton lesz, ez lesz az alapjárat, és ha vezérelve lesz rá egy negatív, akkor fel húzza az alapjáratot.
Ez ugyan azon a kapcsolón lesz mint az üzemanyag elő fűtés.
Az adagoló és a motor között egy bowden lesz. Így lett le próbálva és sikeresen működik oda vissza.