Dante - főkép
>> SzervizAlfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2015-03-27

Kicseréltettem a leömlő feletti műanyag vízcsövet (JTS sajátosság). Sajnos csöpögött belőle egy kis hűtővíz ami idegesített, és féltem hogy nyárra egyre csak rosszabb lesz. A művelet bonyolultabb volt mint ahogy azt először elképzeltem, de végeredményben annyira vészes sem volt:
- hosszbordás szíj le
- klímakompresszor le (4 csavar)
- klímakompresszor tartó konzolja le (5 csavar)

Klíma kompresszort szerencsére lefele az olajszűrő mellé le lehetett engedni, annélkül hogy a csatlakozásokat lekötöttük volna, így lehetett tőle dolgozni szépen. Ezek után hozzá lehetett férni a műanyag vízcső egyetlen sz*patós csavarjához. A vízcső maga nem volt olcsó, persze gyári cuccot vettem (bár nem hiszem hogy létezne ebből utángyártott). Ez postával 39326 Ft volt.
Szerelés + hűtővíz 8.000 ft

>> SzervizAlfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2015-03-10

Brembo Max féktárcsák és mellé Brembo betétekre cseréltettem az első fékeket. A régi fékbetétek már eléggé elkoptak és a tárcsákban is elég mély barázdák voltak láthatók, így ideje volt már a cserének.

>> Tuning és extraAlfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2015-02-09

Loudlink LLK-A08 beszerelve! Rendben működik, szépen olvas eddig minden mp3-mat.

Update:
Gyári fejegységgel nem voltam megelégedve, ezért első körben eladtam a Loudlinket, majd jöhetett a rádió csere is.

>> SzervizAlfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2015-01-24

146.918 km-nél megtörtént az újabb olajcsere. Mobil 1 10w-60 került bele. + új olajszűrő és levegőszűrő.

 
>> EgyébAlfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2014-11-18

Meglett csinálva ma a futóműállítás. Mindeközben feltetettem az új Pirelli téligumikat felnire, majd ezek fel is kerültek az autóra.

>> SzervizAlfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2014-11-13

Stabrúd belső szilentjeit cseréltük. Elég jó állapotúnak tűnt a stabrúd, nem volt megkopva a festék sem rajt, úgyhogy remélem az új szilentek nálam nem csak ideiglenes megoldások lesznek. Egyébként nem volt annyira para a csere, a bölcsőt le kellett engedni, ahhoz levettük a kipuff flexicső + első középdob részét, illetve felette a hővédő lemezt. Onnantól kezdve pedig egy rakat csavart kellett kitekerni, míg a bölcső el nem kezdett ereszkedni. A motort természetesen alábakoltuk, kormányműnek simán kijött a két csavarja, majd könnyeden kijött az egész stabrúd.
Mindemellett kicseréltük a két belső axiálcsuklót is, a bal oldali már eléggé a végét járta, úgyhogy ez is jó döntésnek bizonyult. Már csak egy futómű állítás kell, mert szemre nem tudtuk belőni az összetartást, eléggé pokol most vezetni az autót... Arra kedden kerül sor. Addig is az összköltség: 30.000 Ft

 
>> EgyébAlfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2014-10-18

Sikerült leütnöm ebay-en 20 euróért egy pár eredeti Carello első lámpákat. Szétszedtem, kipucoltam, majd összerakás után került mindenhova új Philips izzó, és vissza a helyére. Sokkal szebb mint a bemattult régiek.

>> EgyébAlfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2014-09-27

Pótoltam az alsó motorvédő burkolatot. Kissé macera volt felrakni, mert a furatok nem igazán voltak jó helyen. De megoldva.

 
>> EgyébAlfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2014-08-08

Volt egy kis beázás a tetőantennánál. Próbáltam szerezni hozzá új tömítést, de olyat nem lehet kapni. Ezért nem maradt más mint a sziloplaszt. Alulról egy 22es anya fogja az antennát. Elég könnyű hozzáférni, a csomitartó felett lévő műanyag betétet kellett lepattintani, alatta 2 csavar illetve 2 patent fogja a tetőkárpitot. Ezek kivétele után már hozzá lehet férni az anyához amely ráadásul nálam meg sem volt húzva rendesen :)

Mindemellett nem tetszett valahogy az antenna amivel vettem (az ezüst színű) ezért végül ebayről vettem egy eredeti antennát. Sokkal ízlésessebb így szerintem :)