Mutasd

>> Esemény2020-09-03

Sajnos a nyári meleg utólérte az autó tetőkárpit elöregedését. Levált és lógott. Már nagyon zavart. Mindig hozzáért a hajamhoz vezetés közben.
Elmentem a kárpitos boltba és vettem ragasztó sprayt illetve 2 méter szinazonos kárpit anyagot. A lebontás nem bonyolult. Csak le kell szedni az A, B és a C olszlop borítását, a napellenzőket és a mennyezeti lámpát. A kárpitot ezen kívül a tetőhöz még két oldalon fém patentok fogják belül. Ezeket ki kell pattintani és le is jön könnyen. Ami viszont feladta a leckét a kivétel. Sajnos nem fér ki rendesen! Lebontottam a csomagtartó mind a két oldal kárpitot és még így is meg kellett egy kicsit hajlítanom a kárpitot. Szerencsére nem tört el. A kivét után leszedtem a régi szövetet. Ott ahol még nem engedte el ott azért még elég jól fogta. Ezután ledörzsöltem a maradék szivacsot egy ronggyal. Ez sem könnyű erősen kell dörzsölni. Tisztítás után ráhelyeztem a szövetet szárazon. Elosztottam, hogy hogyan is kerüljön rá. Ezután két félre bontottam felhajtottam a szövete feléig és a hátsó részt fújtam be először. A kárpitot illetve a szövetet. Várni kellett kb 2 percet és elkezdtem a közepétől a végéig rásimogatni. Nem ráhelyezni hanem kezemmel belülről fokozatosan a végéig simogatni, hogy ne gyűrődjön meg. Ezután az első részét hajtottam fel és azt is ugyan úgy csináltam. A végén megfordítottam és levágtam a felesleget. A széleknél a tökéletes ragasztásért elővettem a palmatexet és azzal ragasztottam az élekhez. Kivágtam a lámpa illetve a napellenző helyet. Egy estére száradni hagytam. A visszarakás még előttem van. Ma fogom befejezni. Majd ezt is megírom.

Update: tegnap sikerült vissza rakni. Tuti úgy van kialakítva, hogy előről a szélvédő felől lehet berakni hajtogatás nélkül. Hátulról kicsit hajtogatni kellett, de sikerült. Nem látszik meg rajta. A mennyezeti lámpa keretének a ragasztása viszont elengedett. Újra kellett ragasztani.
Összességében meg vagyok vele elégedve.