Szalamandra - főkép
>> SzervizAlfa 156 SW 1.8 TS // 2013-09-15

Hát ez is elérkezett. Most van a kocsiban egész pontosan 140.360 km.
Minden ki lett cserélve amit az autószerelőnk szerint ilyenkor ki kell.
Komplett vezérlés, szíjak, görgők, generátor ékszíj, szelepfedél tömítés, szilentek,
valamilyen alapjárat szabályzó alkatrész ( ez elég drága volt ), olaj, hűtőfolyadék,
szűrők stb.
Most olyan mintha egy új kocsit kaptunk volna vissza. : )
Tisztára egy SCHAFFHAUSEN !!

 
>> EgyébAlfa 156 SW 1.8 TS // 2013-03-26

Végre kész lett a váltó.
Eléggé szét volt kapva mint ahogy a képeken is látszik.
Kapott új kuplungtárcsát, kinyomócsapágyat meg váltóolajat.
Nem volt olcsó játék, de legalább most rendben van minden. ( 160.000.- )
Jobb mint új korában :-)
Ja meg persze meg lett csinálva az olajcsere is.

 
>> EgyébAlfa 156 SW 1.8 TS // 2013-03-20

Két napja elég érdekes dolog történt. Két órát álltunk a dugóban Vörösvár és Piliscsaba közöt és miután megint el tudtunk indulni, elkezdett a váltó akadozni.
Nem akarta bevenni a negyediket, vagy ha be is vette akkor nagyon nehezen és recsegve. Majd tegnap miután megint mentünk vagy 300 kilómétert nem javult a helyzet, sőt csak romlott.
Holnap megy a kocsi a szerelőhöz és ha már ott lesz megcsinálja az olajcserét is, bár még nem értük el a km-t. (128.946 )

 
>> EgyébAlfa 156 SW 1.8 TS // 2013-03-10

Tegnap elvitte a kárpitos az első üléseket kicsit feljavítani, mert látszott rajtuk a 10 éves igénybevétel, meg az egyik rugó megadta magát.
Nem voltak vészesek, de az én szememet bántotta.

 
>> EgyébAlfa 156 SW 1.8 TS // 2013-03-06

Hát végre van egy kis időm írok pár sort.
2012 júniusában eljutottunk odáig, hogy autót kell vennünk.
Addíg egy ismerősünk kocsiját használtuk, de nem tudtuk tovább húzni az időt, valamivel meg közlekedni kell.
Mivel külföldre költözünk előbb-utóbb, nem akartuk magunkat nagy költségbe verni, az auto meg úgyis marad itthon.
Nagyon sokat megnéztünk, hogy ár-érték arányban jó legyen és JACK barátunk (nekünk csak PEZÓ és nehéz megszokni a másik nevét) hatására elkezdtük nézegetni az alfákat is. Végül Gábor 79 kocsijánál kötöttünk ki.
Elmentünk, megnéztük és bár a férjemnek voltak kétségei,nekem nagyon megtetszett így ezt vettük meg. 96 ezer km volt benne ami nem sok egy 10 éves autónál, de volt egy-két hibája is ami nem volt leírva a hírdetésben.
Elmondása szerint apuka autószerelő de utálja az alfákat.
Pl. a “csak fel kell tölteni a klímát ,mert mi nem használtuk a gyerek miatt” mondat nekünk a klímakompresszor cseréjébe került. Visszaköttettük a fényszórómosót is. Meg pár apróság.
De hát ezek a dolgok előfordulnak,ha az ember használt autót vesz.

Mivel mi elég sokat járunk autóval, fontos hogy rendben legyen műszakilag , meg külsőre is, ezért ahogy elkezdtük valójában használni, elkezdtünk rá költeni is, de minden forint megérte.

Akkor sorban :

96 000 km : klímakompresszor csere, a rendszer átmosása-feltöltése, fordulatszám mérőóra csere (nem világított az üzemanyag visszajelző óra),
légszűrő-pollenszűrő csere, olajszűrő-olaj csere, (SELENIA RACING 10W 60)
a férjem ragaszkodik hozzá, hogy csak ez a jó hozzá.
Vettünk egy csomagtér tálcát is.

100 000 km : féktárcsák és fékbetétek cseréje.
Előre : ATE tárcsa+ ATE kerámia betét
Hátra : Brembo tárcsa+ Textar betét (ez a kombó a másik kocsinál is bevált)
Ez is kalandos volt. A hátsó fékbetétek nem belevalóak voltak, mindkét “fülböl” le volt vágva-reszelve egy fél centis darab és bele volt “gányerolva” a helyére ahogy az autószerelőnk fogalmazott :-)

110 00 km : olajszűrő+olaj csere (SR 10W60)
alsó-felső lengőkar csere elöl (gyári) Lemförder ha jól emlékszem
lengőkar + stabilizátor pálcák cseréje hátul (szintén gyári).
Megcsináltattuk a gyári alufelniket is, mert elég karcosak és levertek voltak és ezeken van a téli gumigarnitúra. (csiszolás, fényezés, lakkozás)
Tavasszal mennek a nyári 16-os felnik is, azokon is van mit csinálni.

124 000 km : olajszűrő+olaj csere, (SR 10W60) légszűrő-pollenszűrő csere,
központi kijelző cseréje, (ha bemelegedett eltűnt róla minden)
20 000 ft-ért vettünk egy bontottat, jól működik és látszik rajta minden.
Elvitték a nyári felniket szinterezni meg lakkozni , egy hét és készen lesz.

Eddíg ennyi, de a közeljövőben megpróbálom majd időben leírni és fényképekkel illusztrálni a dolgokat.

Szalamandra