Tagok >> ValeRossi46 >> 159 1.9JTDm SW Black Pearl >> Blog
- Típus:159 1.9JTDm SW Black Pearl
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:Fekete
Az első nap,hogy nem áll az udvarban :( Nem tudom hova rakni az érzést. Nagyon hozzám nőtt,de fiatalítani szeretnék,így amíg jó áron eladható,el kellett adnom.
Sokat költöttem rá,rengeteg plusz extrát kapott,de komolyabb dolog a turbón kívül soha nem volt. És azt mondják,hogy megbízhatatlan olasz :) Mai napig nem tudom tényekkel sem meggyőzni az ismerősöket,hogy ez már nem az.....de nem is érdekel már,mert ha beleültek,nem volt szavuk...és ennyi elég volt nekem :D
Szóval Alfa lesz a következő is,bár néztem offos márkákat,de nem fognak meg...egyetlen típus van ami eltud tántorítani....az idő megoldja,hogy mi lesz a döntés....de addig is marad a 147es!!!!
Kollégától kaptam egy szuper sprayt,hogy ez jó lesz az ajtókra. Addig épp csak volt egy kis hangja,de befújás után úgy elkezdett kattogni,mint amiben egy gramm zsír sincs. Szégyelltem amikor ki kellett nyitni az ajtót,szó szerint ciki volt. Mindig kiakartam szedni és megnézni,hogy mi a gond,javítható-e vagy csere kell. Aztán egyik Kozi Cartárs megtette azt amit eddig még mindenki csak akart. Szétszedte és megcsinálta. Leírását követve szétszedtem,és megcsináltam.Tele volt zsírral,kimostam benzinnel,lágyan bezsíroztam és...... Öröm boldogság,ismét csendben nyílnak az ajtók
:D
Menete:
1. Kormányoszlop alatti szövet eltávolítása (2 db csavar) 4.kép
2.Ajtóhatárolót tartó csavarok eltávolítása az ajtóból,majd az A oszlopról.
3.Belülről egy kis mozgatással simán kivehető már.
4.Fém lemezek eltávolítása a szerkezetről ( kis csavarhúzóval fel lehet tolni,majd óvatosan hogy a rugó ne repüljön el,ki kell venni.) Másik fele ugyan így.
5.Tisztítás,szennyeződések eltávolítása.
6.Újra zsírozás,majd fordított sorrendben összeszerelés
154500 km-nél ismét eljött az idő. Turbó csere után kapott friss olajat,az 143.000 km-nél volt. 5 hónap alatt beletettem 11e km-t. Minden cserélve lett ami ilyenkor kell :)
Olaj továbbra is a Castrol EDGE 5w-40.
December 19-n várva várt síelésre indultunk a Tatraba. Minden simán ment,szedte a kis papucsait a kicsike,megpakolva,3 fővel. Tekergős hegyi utakkal tarkítva szeltük a kilométereket. Beértünk egy faszállítót (kamionra gondolok :D ),nem volt hely ahol tudtam volna nyugiba előzni.Segítség volt a gps,amin ki is néztem,hol küzdöm le a kamiont.Oda értünk,vissza kettő és hajráááááá....na utána jött a kopp...épp megelőztem,és elment az összes erő a kocsiból. még egy darabig ment,aztán félre álltam az emelkedőn. Hirtelen dőlt a füst a kocsiból,alapjáraton ment a motor. Gyorsan leállít azt kipattantunk a gépből.Elképzelésem sem volt,mi lehet. Első gondolat,h elszakadta a vezérműszíj és megállt minden. Gyors fórum,és ott jött a válasz,hogy valószínű turbó. Na mindegy,így sehova se tovább. Trailer keresés stb. Ott álltunk cucokkal 40 km-.re a szállástól. Telefonálgatás aztán várakozás. Közben másik autót várni stb. Autómentő f2re kiért. (este f8-kor álltunk le). Kocsi haza Mi tovább síelni :D
A diagnózis: Turbó tengelyből letört egy darab és az beszorult a lapátok közé,ami ott aztán aratott. Új turbó,olajzócső és ami még kell. Csak az a baj,hogy a cső csak gyári,ami január 5 után rendelhető. Addig a kuplungot is kicserélik legalább. Remélem más nem ment el. Olajcsere is lesz,pedig kb 600 km volt az olajban..
Ha kész bejegyzem a végeredményt.
Eddigi költség:
Turbó : 238.000 ft.
Szállítás : 120.000 ft :(
Még jön a munkadíj,olaj és szűrő,olajzócső.
Ettől függetlenül imádom a gépet,és ez sem Alfa hiba,hisz Garett a turbó.
U.i: Mást nem kellett cserélni,azóta minden ok! Megkapta a friss olajat,kicsit kíméltem a turbót még,de most már nyomhatom neki :D KM: 154000
Pár hónapja kezdtem hallani,hogy melegen pár másodpercig cicereg valami indítás után. Aztán elhallgat. Hallgattam kintről,és a vákum pumpa felől jött a hang. Sőt,kisebb olaj szivárgást is láttam. Megtudtam Drobertotól,hogy a tömítés szokta megadni magát 100e km után. Itt is ez lehetett.Rendeltem Erhardtól ilyen tömítést. Vasárnap nekiálltam és szétszedtem. Szépen megpucoltam,és az új tömítéssel visszaraktam! A régi tömítés teljesen meg volt keményedve.
Sajnos a cicergő hang megmaradt,de az olajszivárgás megszűnt legalább.
Most mehetek tovább,h mi az :(
Amikor megvettem a kocsit és átnéztük a szerelőmmel,láttuk,hogy alsó bak gumiszilentje szét van szakadva. Valahogy mindig kimaradt a csere. Most végre ezt is sikerült végrehajtani :) kicsit elhúzódott,de jobb késón mint soha :)
Azzal kezdeném,hogy végre nem felejtettem el képeket csinálni :D
Még a nyáron vettem kublik cartárstól Apex ültető szettet,és egy Ti kormányt. Szinte új állapotban volt mind a kettő! Kormányt mindjárt nála kicseréltük :) az övéből ki,az enyémbe meg be :D Gyönyörű,ergonomikus,kézreálló...nagyon szép állapotban van,semmi kopás.Imádom!
Na és akkor az ültetés..régóta szerettem volna már kicsit megültetni,bár eddig sem volt túl magasan. Óva intettek,hogy felakadok majd mindenhol,leér az alja stb..de a szív döntött a józan ész ellen. Amióta autóm van mindig szerettem volna leültetni..csak mindig kimaradt. Most végre ez is valóra vált. Látványosan lejjebb lett az eleje a gépnek,de hátul nem ült annyira le mint gondoltam. Ott csak 1-1,5 cm-t ült meg. de végül is elég. DE elől...pont ívnél van a gumi :)
Nyáron elkezdett kopogni bal elől valami,és egyre idegesítőbb lett. Gondoltam,mikor rugót cserélünk,akkor mindjárt azt is megszüntetjük,csak tudni kéne mi kopog. Pityukoma segítségét kértem,hogy nézzük át. Rángattuk,feszegettük és arra jutottunk,hogy a bal felső lengőkar lóg. Bár nem volt egyértelmű,de a jelek arra mutattak. Na gyors alkatrész rendelés,de ha már bal felső,akkor mindjárt a jobb felsőt is cserélném. Így mind a kettő új. Ja és tényleg a balos kopogott. ( Köszi itt is Pityukoma ).
Tehát leültetve,új lengőkarokkal szelem az utakat :)
Tapasztalat: Lengéscsillapító porvédőgumija alatt van egy műanyag,ami a gumit a helyén tartja. Na ez mind a kettőnél darabokra volt törve. Tehát ha valakinek rugót kell cserélni,nem árt ilyet is beszerezni. Nekem nem volt,de remélem nem lesz gond. Képeken mellékelem. (1.KÉP)
A következő blog bejegyzés az ültetés lesz,de addig is át kellett alakítanom a kapubejárómat :) Mindent a kocsiért :)))) Képeket természetesen már csak a kész állapotról tudok feltenni,mert megint elfelejtettem lefényképezni,hogy milyen volt és milyen lett :( na de a lényeg,hogy kész!
És simán beállok az ültetett géppel is. Orral és tolatva is. Eddig ültetés nélkül is csak tolatva lehetett,és ha orral kellett rá álnom az aknára,külön fadeszkákkal kellett kipótolnom a feljárót :) Ez már a múlt!
Képek hamarosan!
Ma olvastam droberto blogjában,h kitisztította a map szenzort. Na Én eddig erről nem is hallottam. Leírás alapján nem nagy dolog a tisztítás,gondoltam miért ne. Kiszereltem ahogy droberto leírta. Könnyen ki is jött a helyéről .Jó koszos volt. Le zsírtalanítottam és vissza a helyére. 10 perces művelet.
Mindig megfogadom,h dokumentálom képekkel,de elfelejtem...mire eszembe jut már kész vagyok vele.
Ismét eljött az idő. Most szinte minden ingyen volt,mert megkapta a megérdemelt jutalmat a vas. Selénia rallyn aratott győzelem gyümölcsei kerültek bele. Ezáltal cserélve a motorolaj(selénia),szervó és fékolaj.Valamint a hűtővíz is. Most megint kis ideig elvagyunk.
130000 km van most benne