Na összeállt a gép, viszont ideiglenesen marad még a régi olajhűtő meg a kip.rendszer... Minden a helyén, lehet indítani. Első indítás, majd egy pici füst, de hamar elhagyta. :)
Próba: ugyanaz a jelenség jött elő, mint motorcsere előtt... Durrog, puffog, ledadog.. Majd' megállt a szívem.. Nem is kínoztam tovább, egyből vissza a garázshoz gondolkodni.. :D
Mindent jól raktam össze.. És hirtelen beugrott, hogy kicseréltem egy alkatrészt, a régi motorból ki, majd ebbe be. Gyors vissza is cseréltem, majd jöhetett ismét egy próba. :)
Hihetetlen, de jó, és hibátlan! :D
Az alkatrész megnevezése: GYÚJTÁSROTOR!!!! Azért cseréltem ki, mert újnak tűnt, ahogyan a régi motorban is, ezért nem nyúltunk hozzá. Viszont nem Bosch volt. Össze is lett hasonlítva és nagyon minimális különbség van a Bosch és ez között, de úgy látszik ennyi elég is volt.. Azért durva hogy egy ilyen apróság miatt sz*ptam, és ment sz*rrá a régi motor. :D
HF-ek elkészültek!
Síkba húzva, szelepek becsiszolva, sz.sz.szimeringezve, hézagok beállítva/lapkázva! :)
Na kapjuk szét akkor. :)
Hát igen.. A turbo is elfosta magát, mivel az a régi motorról maradt. Kotyog, Lötyög a tengely, lapátok beleértek már a házba is..
Ha már szétszedjük akkor alaposan.
HF-ek is lejönnek. Amúgy a hengerek szépek, nincsenek hordósodva, vállasodva. Gyári hónólás is gyönyörűen látszik. :)
Kipufogó rendszert is leszedtem, mert elég sz*r hangja volt már. Eléggé gányolva van az egész, ezért mennie kell. :D
Első gondolásra..jólvan ugyis bejáratós/átmosós olaj, ami ráadásul max szint fölé lett töltve. Hát egyre durvább lett a füst így nem az miatt lehet..
Olyan nyugdíjas 70-es tempóval az elkerülőn, éjjel elénk ugrott egy szarvas. Satu, kikerül, és ahogy kikerültem nekünk ugrott a másik. Hála ég kisebb repedéssel megúsztuk a dolgot. :)
Végre indul, füstmentes és MEGY! :D Minden baja eltűnt a motorcserével. Most már teszi a dolgát, szépen szedi a lábait. :D imádom. :D
Nagyon nagy köszönet érte Tommy156-nak! :)
Értek meglepetések közben. :D az olajhűtő. Elég furán állt, jobban megnézve a tartokonzolja sehol, és hát a hűtő se az aminek látszott. Egy Toyotaról való hűtő volt fennt. :D -van egy repedt alsó turbocsővünk is. :)
Az új motor megkapta az új vezérlésszettet, vizpumpával. Kapott egy új kuplungot is. Átmosós olaj + szűrő (~400km-re).
AlfaDepo-tól sikerült beszerezni egy komplett motort (67e km-es).
Na bumm. Motor végleg kifeküdt.. :(
15 perc leforgása alatt hengerfejes lett, és csapágyas, de annyira hogy beállt a főtengely. Elszállt az olajnyomás.. Dehogy mitől?!.. Turbo megúszta! Még szerencse, hogy nem lettek beszerelve még az új cuccok..
Motorcsere mellett döntöttünk.