Tagok >> Benz >> 166 2,0 Twin Spark >> Blog
- Típus:166 2,0 Twin Spark
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:Ocean Blue
Elérkezett az idő hogy felújítsam a téli felniket mert sajnos a só és a latyak tette a dolgát. rozsdapöttyök mindenhol. Lássuk be nem túl szép látvány.
Így hát nekiálltam és lecsiszoltam fémig a felniket , majd kapott 2 réteg korrozió gátló alapozót, majd 2 réteg matt feket festéket. szerintem szépek lettek.
Télre megteszi :)
Ismét eltelt két év... ami azt jelenti műszaki vizsga .bíztam benne hogy simán átmegy nem lesz semmi gond . Sajnos azért egy pici törődés kellett neki.
Ennek keretében cserélve lettek :
- Jobb első Felső lengőkar
- Komplett Réz fékcsővezés
- új gumi fékcsövek
-új fékolaj
-pár izzó cserélve
A műtétet mint mindíg Élő Lajos végezte akinek innen is köszi a profi munkáért. Most két évig megint legálisan gurulunk az utakon, és tudom hogy ha kell meg is tudok állni ;)
Gondoltunk egyet , hogy az utólsó meleg hétvégén menyünk el egyet kiránulni. Írány Tihany. Túráztunk egyet , kocsikáztunk eyget. király volt. Itt is bebizonyosodott hogy menynit számít , ha a helyén van a vezérlés :D élveztem az út minden percét. jó kis nap volt :)
Egyik nap mikor hazaértem halottam hogy elkezdett picit csettegni a motor... gondoltam hogy hidrotőkés lesz lassan... nem örültem de gondoltam lassan aktuális a km ek számát nézve.... jó akkor elkezdek spórolni. Napról napra roszabb lett, addíg amíg már mondtam hogy na jó ezzel már sehova, csak a garázsba vissza.... hivtam Lali mestert, hogy nézzen rá mégis mi lehet biztos hogy Hidró ??
Így is lett kijött meghallgatta mondta hogy nem hidró... lehet hogy vezérlés módosító.... épp van nála egy tengellyel együtt. hibátlan . jó tegyük bele.... szerelés közben jókat beszélgettünk, gondoltam ha jó lesz , akkor kap egy újat.
Estefele végeztünk is a cserével, mehet az indítózás. !! Hurrá !!!
Pöc röf, és kop, kop,kop,kop,kop ....
Mondanom sem kell összetörtem... akor lejjebb lesz a gond... és nagyobb... Lali azért kíváncsiságból lehuzogatta szépen sorban a trafókat. a 3. hengernél semmit nem változott a hangja.. !!!!! hoppáááá
Kivettük a gyertyát, és a múlt héten beletett Bosch gyertya gyári hibás !! el van tövre a porcelán része és mozog az egész belseje..
Kérdeztem hogy nem lehet attól hogy esetleg túl húztam? monda nem.... akkor a menet szakadt volna el... Kicseréltük és gyönyörűen járt a motor....
Jah és a vezérlés 2 foggal arébb volt... így megoldodot a reggeli dadogás is.... és úgy húz mint az állat. szóval öröm boldogság !!! :) köszönöm Lali75
Beszélgettem Dzsozy cartársal kocsikról , meg az élet nagy dolgairól ilyenek. Valahogy szóba került a 166 meg a gyertya . Mondta hogy még ő cserélte benne de már nagyon rég. óóó!! akkor lehet megvan a reggeli dadogásnak az oka?? . Ezen felbuzdulva el is futottam másnap a Bárdiba és vettem 8DB Bosh gyertyát . A nagyok Platinák.
Csere nem volt vészes szerencsére nem tört bent egy sem. :) elnézve a régit hát... itt volt az ideje a cserének :)
Érzésre + 10 LE minimum. a reggeli indítás teszt reggel lesz. reméljük a legjobbakat
Km: 267.461
Történetünk egy szombati nap kezdődött . Épp hazafele tartottam mikor megálltam a zebránál és átengettem egy gyalogost. Mikor a fékre léptem kivillant az ABS és egy felkiáltó jel . utána el is tűnt. Érdekes gondoltam. Aztán egyre gyakrabban jött elő ez, és végül teljesen égve maradt. ekkor a sebesség mérőm is lement nullára. mivel éppen indultunk nyaralni kénytelen voltam így elmenni. Mit is mondhatnék egy élmeny volt.... :) mikor hazajöttünk be is jelentkeztem egy villamossági szerelő ismerőshöz. hónap végén vihettem is . 2 hétig volt nála ,de végül Kocka csere lett a vége.
Telefon az olaszautóbontónak szerencsére van is nekik gyorsan, másnapra itt is volt csere után tökéletes. :) Ha már ott volt akkor a régóta húzódó légzsák gondot is megcsinálta. Hála istennek minden okés !
El sem hiszem HIBAKÓD mentesek vagyunk végre ! :)
Innen is köszönöm neki a profi munkát . :)
Ismét eltelt 10.000 km, ismét olajcsere. :) Nyaralás előtt meglett már a kívánt kilóméter így friss olajjal mehettünk a 640 km es túrára.
Természetesen most is Selénia 20K olaj került bele. Nem mondhatnám hogy zökkenő mentesen ment az út sajnos, mert elkezdett szórakozni az ABS ... ki ki villan néha a hibajelző és ilyenkor a kilóméter mutató is lemegy 0 ra.... nem kellemes. De érdekes ha megmozgatom a kockánál a csatlakozót jó. Mikor hazaértünk végignéztem a kábelt, csatlakozót, és megállapítottam hogy magában a kockában van a bibi.... sajnos. Valami érintkezési hiba lehet , ugyhogy holnap megy a vas egy villanyászhoz hátha meg lehet javítani. Ha már ott vana légzsák hibát is megnézetem vele..... ABS is légzsák is.... külön külön sem jó de együtt ....hmm hát nem túl jó páros... :) DE !!!! levitt és haza is hozott gond nélkül :) és ez a lényeg. nagyon meleg volt végig klímával, 7,5 literes átlagfogyi .
Km: 266.834
Eddig tartott az öröm és a boldogság... egyik reggel hoztam haza édesanyámat és 3 kollégáját a munkából amikor egy nagyobb kereszt lukat sikerült megtalálnom. felütött a futómű mivel 4 emberrel már úgy ült az alja mint ha minimum 10 en ültünk volna benne. Persze nem viselte jól a likat... elkezdett lassan lassan zörögni valami hátul... egy re jobban és jobban . Nem hagyott nyugodni így szétszedtem és megnéztem mit látok. Szét szedés után ért a meglepi... toronyszilent szét van rohadva... rugó sem az igazi már. ugyhogy csere.
Ahhaaa.. jah csak hogy toronyszilent sehol nincs... sehol... legalábbis én nem találtam, így marad a bontott. Sikerült találnom Innen is köszi Tommy sk .
Egy kis drótkefe és festék... mint az új ;)
Dzsozy köszi a fuvarért !! :)
Vettem új rugókat is és miután alvázvédővel lekezeltem a tornyot ment vissza a felújított gólyaláb. Lengéscsillapítót nem kelett bántani mert jó.
Egy napi szopás után jöhetett a próba . oylan feszes lett mint állat de sajnos valami még mindig kopácsol :( kicsit sok volt most ez ugyhogy így marad.... már csak a híd szilentek nem újak... lehet az lesz?
Ejnye Bejnye....
Km: 266.230
Az egész úgy kezdődött hogy a 3 éves gumiknak a belső fele kezd eltünni... Tudtam hogy ez nem normális el is vittem futómű beállításra amikor kiderült hogy a hátsó kerekek dőlése jóval a megengedett érték felett van.
Elkezdtem kutakodni hogy mi mennyi hol....
JAH és fontos a hátsó lengőkarba nem jó a poliuretán szilent.... én így vettem a kocsit hogy az volt benne de mint kiderült nem jó oda ( én sem gondoltam volna ) Így ezek is cserélve lettek Uniballra.
Alkatrész beszerzés után elvittem egy ismerős szerelőhöz aki ki is cserélt mindent amit kelett.
Amik cserélve lettek.:
- Csonkálvány GL szem
- "Y" lengőkar Gl szem , hátsó szilent
- Kitámasztó rudak 2db
csere után futómű beállítás ... és ... éésss... a hátsó tengely dőlése tökéletes.... na jó nem tökéletes de minden a zöldben van, Öröm és boldogság !!
Km: 266.120
Eljött az ideje egy kis törődésnek. Lakatos után a küszöb le lett fújva matt feketére, ami nem igazán volt feltűnő de engem zavart, így hát kevertettem színt itt Győrben, és magam végeztem el a szükséges kozmetikázást. :) Szóval le lett fújva a fényszóró mosó fúvókája, a küszöb, és elöl a lökhárító sarka ahol meghúzták régebben.
Utána kapott egy polírt is a gép hogy szépen egybe hozzam a lakkot.
Nem profi munka, de szerintem király lett! :)